2

7 0 0
                                    

Avery perspektiv
------
Efter en vecka av skola har vi äntligen helg. idag har jag Eliza och Ethan planerat att vi ska åka båt, det ethans pappa som äger en vanlig motorbåt med tak , inte med det största utrymmet men jag och Eliza får plats att ligga o sola fram på fören medan Ethan kör. Vi skulle först åka till stan för att fika på någon ute servering och sedan gå en km till båthamnen där dom hyr en plats att ha den på. Det är en riktigt varm o solig dag runt 26 •c med klar himmel o lysande sol. Då är det frågan vad är bästa outfiten? En 1.play suit? 2.Linné och shorts eller 3.klänning? Jag tror nog jag kör på nr 2 enkelt och stilrent med ett vanligt par av blåa shorts och vitt linne och under det min svarta bikini det blir perfekt. Ethan skulle hämta mig och sedan Eliza och som det var hörde jag en bil köra upp på uppfarten och sedan någon som knackade på dörren , jag gick ner för att öppna och som förväntat var det Ethan han kom in och kramade om mig. Ska vi åka frågade han , ja jag ska bara hämta min väska. Absolut jag väntar i bilen. Jag sprang upp på rummet för att hämta min kedja väska och gick sedan ner och hoppade in i bilen som sedan körde mot Elizas lägenhet, hon bor i egen lägenhet för att komma bort från hennes kaoatiska familj. Det Hade varit riktigt skönt skulle jag säga , har gnällt om det i nästan 2 års tid att jag vill ha en egen lägenhet, elizas fall är då värre än mitt då hennes pappa är nykterist hon har 3 små bröder som driver henne till vansinne och en mamma som alltid är upptagen på arbetet. Mitt fall lyder bara att jag har 3 jobbiga syskon 2 systrar som är äldre än mig och en bror som är 2 år yngre , sen 2 föräldrar som jobbar hemifrån, min sak är att jag aldrig får någon egentid om inte 10 minuter då mamma är o handlar. Jag skulle säga att jag behöver mycket mer än så , men jag fyller 17 nu till höst så jag hoppas på nycklar till en egen liten 1:a eller något. Bil resan till Eliza tar knappt mer än 20 min från mig gång av stånd kulle jag säga ca 50 minuter vilket e lite jobbigt då ingen av oss har körkort, men som tur e har vi alltid Ethan till räddning. Tillbaka till verkligheten , nu är vi hos Eliza hon står redan nere vid vägen o väntar på oss, hej säger Eliza. Hej svarar Ethan o jag vinkar lätt med handen , hon sätter sig i bilen o innan vi vet ordet av det börjar hon prata på som vanligt, hon är och har alltid varit the ice breaker i vårat gäng så länge jag kan minnas. Jag har under hela mitt liv beundrat det hos Eliza det var på det sättet vi blev bästa vänner från första början " det var i 1:an jag var ny inflyttad och skulle börja på en ny skola jag kände ingen o hade inga vänner, men vid lunchen satte hon sig Bredvid mig och bara pratade på om allt möjligt o jag kände mig verkligen trygg med henne o man kan säga att jag inte var den mest säkra ungen i gruppen." Ethan däremot träffade jag och Eliza i 4:an han bytte skola på grund av att han var mobbad på den förra så Eliza talade in honom i vår grupp med och vi har hållit ihop alla tre ända sen dess o förhoppnings håller vår vänskap till döden.
Vart ska vi äta? undrar Eliza, vad är ni sugen på undrar jag , jag vill typ ha en sallad eller något enkelt, det låter bar säger Ethan , va tycker du Eliza? Ja fan vad gott med en kyckling sallad från MILOS. Då blir det MILOS så säger Ethan. MILOS är en resturang med sallad, sushi , grillat, pizza, kebab typ allt möjligt. Jag beställer alltid en sallad med kyckling och ost samma tog jag i dag , Eliza tog en sallad med kyckling och Ethan en kebab talrik med vitlökssås. Med det fina vädret satte vi oss vid ute borden. Efter att ha ätit en stund ser jag att Aden och Malin går förbi dom stannade vid oss, jag bara blängde, Aden började en konversation med hej vad ska ni göra då , och som vanligt svarar Eliza Hej Aden , Malin vi ska bara ut med ethans båt på sjön. Ska ni åka båt? Nej va skönt sa Malin, Aden kollar mig in i ögonen o fråga har ni plats för 2 till? Ethan svarar med en nick o säger ja det kommer bli en aning trångt med det lär ju funka , super säger Malin ivrigt, fast vi har ju inga badkläder? Är det lugnt att köra i underkläder? Ja då det lär ju inte va nån mer som ser än vi säger Eliza. Vad säger du Avery är det lugnt att jag och Malin joina? Ja absolut varför inte svarar jag med en nervös röst. Båten var större än Ethan beskrev inte alls som jag tänkt mig , 4 personer får utan problem plats på fören för att sitta eller stå upp iallafall. Det var ju tänkt att vi skulle bada men vattnet var en aning kallare än förväntat visst var det inga problem för varken Aden , Eliza eller Ethan men jag som är en av dom största badkrukorna var det väldigt svårt att bara hoppa i. Kläderna var av och jag var redo att hoppa i med min svarta bikini men när ångesten kommer om jag borde eller inte blir valet svårt om jag verkligen vågar, på gott eller ont behövde jag inte välja då Aden klättrat upp på båten blöt och knuffar i mig i vattnet och sedan hoppar i själv. Det var skönare i vattnet än förväntat, Malin som redan var i vattnet gav mig avundsjukans blick , jag tror inte hon gillar mig värst mycket. Men jag vet säkert att jag inte är något hot för hennes och Adens förhållande så förstod inte varför hon skulle vara avundsjuk överhuvud taget , det finns ingen chans att Aden är intresserad av mig och jag av han! Klockan gick och solen började gå ner. Ethan fråga om det kanske är dax för att åka hem, alla höll med och båten vände för hem vägen. Vid land gick Malin hem hon bodde inte långt ifrån hamnen så hon kunde gå ensam och Aden gick med oss mot bilarna , Ethan och Eliza frågade om jag inte kunde åka med Aden så dom slipper köra längre än nödvändigt , Ethan ska ju sova hos Eliza, man kan ju undra vad dom ska göra. Aden sa ja det är en bra idé , jag kollar upp på han och säger visst det går väll bra, bra tack Aden säger Eliza och ger mig en hejdå kram , jag vinkar dom hejdå och fortsätter gå med Aden mot hans bil. Han säger förlåt för att jag knuffa ner dig i vattnet, jag tittar på han och säger att det inte finns något att be om ursäkt för , jag skulle ändå ha hoppat i för eller senare. Han flinar o säger ha just de ja. Bil resan var inte lika stel som det brukar va vi pratade faktist lagom mycket och jag var ganska öppen vilket är ovanligt för mig. Bilen stannar vi är utan för mitt hus , jag säger japp då var vi framme tack för stjussen , jag kollar på han o han kollar på mig , jag ser hur han sträcker sig över för att kyssa mig men jag drar mig undan Nej du har ju flickvän! Han slänger ur sin ja jag skulle bara krama dig, åh va jaha jag trodde du skulle ky.. kyssa mig , åh förlåt. Jag öppnade dörren för att gå ut men han tog tag i min arm och drog till backa mig in i bilen, hans läppar nuddade mina.

How you are to meWhere stories live. Discover now