Pengasuh yang tak terasuh mindanya

10 0 0
                                    

Kita digemparkan dengan berita adik Adam yg meninggal dunia didalam peti ais dalam jagaan pengasuh ..

Ramai yg terkesan lagi-2 golongan ibu ..
Tak kurang juga yg menyalahkan si Ibu sebab tak jaga anak sendiri , kenapa hantar anak ke pengasuh ??

Itulah aku cakap  , bangang yg ada tu pergi simpan dalam ASB ..
Kasi membiak bangang tu lepastu boleh tunjuk kat cucu cicit kau nanti ..
Apa kau ingat semua ibu ayah ni tak bekerja ??
Bukan semuanya mampu nak jaga anak sendiri dan kalau boleh , memang ibu ayah nak jaga darah daging sendiri tanpa ada pengasuh ..

Sama juga dengan sekolah , apa kau bodoh bingai sangat ke tak reti didik anak sendiri sampaikan hantar pergi sekolah ??
Kau hantar sebab kau tak ada masa nak didik segala benda untuk anak kau kan ?..

Itulah situasi yg sama utk ibu ayah yg hantar anak-2 ke pengasuh , bukan tak sayang anak tapi tanggungjawab mencari rezeki utk masa hadapan ..

Aku yakin dan percaya kebanyakan orang yg jadi pengasuh ni semata-2 nak duit dan ganjaran ..
Bukan kerana suka dan sayangnya kepada anak-2 kecil , anak-2 Syurga ..

Bila niat kau jadi pengasuh dah tak betul , jangan mimpilah segala apa yg kau buat akan menjadi ..
Lepas ni , lagi ramai pengasuh yg bunuh anak orang lain ..

Kenapa ??
Jadi pengasuh kerna duit bukan kerna tanggungjawab !

Celakalah pengasuh-2 yg hanya pentingkan duit dari keselamatan anak-2 yg diasuh !

Facebook : Jangan SentapWhere stories live. Discover now