7

978 109 26
                                    

CAFE BERUDU

Apa ke peliknya nama cafe ni. Aku menapak masuk ke dalam cafe tu. Okay, first all aku tak tahu mana satu dia. Nomber dia pun aku takda. Rilek Jihyo. Mesej omma.

JihyoOmma ku sayang, pergi dating tak ajak Jihyo, yang mana satu lelaki pilihan ommaku sayang?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihyo
Omma ku sayang, pergi dating tak ajak Jihyo, yang mana satu lelaki pilihan ommaku sayang?

Ommatingtingtating
Kacau daun betul la budak ni. Nah nomber dia.
👤Chanyeollie menantuku kacak

Jihyo
Ah okay gomawo.

Amboi, memang sah ke aku akan kahwin dengan namja tu? Beria benor omma ni. Aku mula chat namja tu.

Jihyo
Hai. Aku Jihyo. Kau dekat mana?

???
Aku dekat meja no15. Aku Chanyeol.

Aku terus berjalan menuju ke meja no15. Wuh gementar siot. Macam nak ambil result SPM. Aku duduk di hadapan namja tu.

"Chanyeol?"

Aku bertanya. Mana tahu namja tu tipu aku. Ha malula aku kalau salah orang. Namja tadi mengangkat kepalanya. Uyo mata dia lawa siot. Hijau kau. Jadi oppa tak tipula dia ni mix France.

"Kau pahal tengok-tengok aku?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau pahal tengok-tengok aku?"

Ei perasaannya dia ni.

"Tolong sikit siapa tengok kau. Perasan"

"Heh. Tahu la aku hensem"

"Park Jihoon lagi hensemlaa"

Chanyeol mengangkat sebelah keningnya.

"Jihoon wanna one ke?"

"Haah. Asal?"

"Dia member aku"

What? Serius la? Apa yang aku dengar ni. Park Jihoon member Chanyeol.

"Serius?"

Aku mendekatkan muka ke mukanya.

"Haah"

Chanyeol menolak dahi aku supaya muka aku jauh dari muka dia. Mesti aku lawa sebabtu tak sanggup nak tengok lama-lama.

"Nak jumpa dia. Please"

Aku separuh merayu.

"Ni first date kita, tapi kau cakap pasal Jihoon pulak"

"Eh biarlaa. Btw kau pun terpaksa kan?"

Chanyeol hanya mengangguk. Sep! Kita senasib.

"Kalau macam tu, cancel la benda ni. Kita terpaksa. Lagipun kau tak suka aku. Aku pun tak suka kau"

"Banyak cakap betul la kau ni. Umur kau berapa?"

"22"

"Aku 24. Aku boleh je cancel semua ni. Tapi aku bukan macam kau nak musnahkan impian orang tua"

Okay Chanyeol. Aku terasa. Padah gila bagi ayat deep dekat oppa tadi. Sekarang aku kena balik.

"Tapi....kau nak ke?"

"Aku taknak pun kahwin dengan kau. Tapi aku buat demi omma aku. Aku tak cinta langsung kau. Kau setuju je, lepas setahun atau dua tahun kita cerai"

Sakit pula hati aku dengan dia ni. Senang-senang kahwin lepastu cerai. Kenapa omma beria sangat nak dia ni? Geram tau dak dengan dia ni.

Aku bangun dari situ untuk balik. Tapi, Chanyeol sempat memegang tanganku.

"Nanti aku chat kau"

Chanyeol melepaskan tanganku.






Tbc.

My Love | Song Jihyo & Park Chanyeol [C]Where stories live. Discover now