ZS < two >

245 20 4
                                    

Sesampai kereta BMW itu di depan pagar sekolah. Sooyun turun dari kereta.Pagar sekolah itu terbuka.Dia berjalan memasuki sekolah itu dengan mendengar lagu Hero Monsta X dari headfhone hitam miliknya.

Dia meletakkan buku dan begnya ke dalam loker yang berwarna warni. Loker dia berwarna putih.

Sooyun mengambil buku mata pelajaran History dan pencil box lalu dia berjalan menaiki tangga menuju ke kelas 4 Energetic.

Dia meletakkan buku dan pencil box miliknya di atas meja.Mejanya di depan sekali.Di depan papan putih.

Selepas meletakkan barang barangnya dia keluar dari kelas dan menuju ke dewan. Disebabkan masa lagi beberapa minit untuk memulakan perhimpunan.

Dia berjalan memasuki dewan dan menuju ke depan dewan. Dia mengambil mikrofon lalu berucap.

"Sila beratur dengan kemas,aku kira sampai 10 kalau tak diam juga dan barisan tidak kemas. Ada la denda yang sangat berat".

Selepas pengumuman itu semua diam dan berdiri dengan kemas.Tiada siapa berani melawan.

Sooyun adalah KP di Butterfly Royal School. So, ramai yang takut dengannya.

Tapi sebernanya Sooyun ni bukan la garang sangat, just kalau ada orang buat salah dia memang akan marah.

BACK TO THE STORY

Selepas habis guru dan pengetua berucap , murid murir pun bersurai masuk ke kelas masing masing.

Sooyun berjalan di ikuti kumpulan THE K~POP, selepas sampai di kelas pembelajaran bermula seperti biasa.

S
K
I
P

Bunyi loceng kedengaran menandakan waktu rehat sudah bermula. Berpusu pusu pelajar keluar untuk menghilangkan strees belajar.

Sooyun dan kumpulannya menuju ke cafe sekolah. Pelajar perempuan menjerit macam la nampak hantu.

"Asal diorang bising sangat?"

"Ntah la!" Jungkook mengeleng kepala dia .

Sooyun menuju ke arah pelajar pelajar perempuan yang menjerit.

Pelajar pelajar perempuan mula bersurai dari tempat tu sebab nampak Sooyun.

"Yah, apasal balik tak bagitau aku. Jahanam juga kawan aku ni".Ucap Sooyun sambil peluk seorang namja yang tinggi sedikit darinya.

"Hehehe, saja. Tak leh ke, nak surprise la dekat leader kid kitorang ni. Kan?". Balas namja itu kembali sambil mencubit pipi Sooyun.

"Senang hati,mak bapak kau je nak cubit pipi aku". Ucap Sooyun lalu menampar namja tersebut.

"Appo"rintih namja tu.

"Hahaha, padan muka. Cari pasal lagi, kan dah kena. Nak lagi ke?".

"Tak nak, mian mian. Nanti aku nak jumpa uncle dengan aunty tau".

"Jumpa la, tak kisah pun"Sooyun berkata sambil berlalu pergi.

"Kk, bye leader kid. Jumpa balik nanti. Jalan dengan kitorang tau nanti".

"Hmm, yelah".

Sooyun kembali duduk di kerusi yang berada di cafe.

Dia cuma makan sandwich dan minum jus oren sahaja.

Selepas habis makan ramai yang menuju ke library. Well, pelajar di sekolah ni memang suka ke library. Al maklumlah sekolah berprestasi tinggi.

Sooyun dan kumpulannya bergerak ke bilik yang di khaskan untuk kumpulan THE K~POP sahaja.

Dia memasuki bilik itu lalu menuju ke sofa yang disediakan. Di dalam bilik itu ada meja study, kipas,sofa, ikon, bilik air, tandas dan 1 bilik tidur.

"Ok, now. Aku nak cakap yang kita akan buat persembahan di depan Pengarah. I mean pengarah pendidikan".

"Lagu apa yang kita nak dance and kau, jungkook,aku,eunji dengan kyungsoo nak nyanyi".

"Lagu Monster EXO, Playing with fire Blackpink, Boomerang Wanna one and District 9 Stray kids".

"Cantik!!!!"Wendy membuat thumbs up.

"So, semua setuju?".

Semua mengganguk setuju.

"Bagus, now bersurai".

Semua ahli kumpulan bersurai kecuali Wendy and Eunji bff Sooyun.

"Jom la Yun"ucap Eunji sambil mengambil novel miliknya 'Aku Mahu Super Bodyguard'.

"Kk,jom".Sooyun menutup suis lampu dan ikon. Dia menutup pintu itu. Tiada siapa yang boleh pecah masuk dalam tu. Why because pintu itu di perbuat dari besi.

Sooyun, Eunji dan Wendy menuju ke loker lalu mengambil buku untuk mata pelajaran Fizik.

Mereka menuju ke kelas 4 Energetic.Lalu mengambil tempat. Sooyun duduk di tengah tengah Eunji dan Wendy.

Cikgu Luhan adalah cikgu fizik mereka. Cikgu muda yang digelai ramai pelajar yeoja. Tapi sayangnya cikgu Luhan dah berkahwin. Nak tahu sapa yang cikgu Luhan berkahwin,Dia adalah unnie Sooyun. Untung kan dapat abang ipar yang handsome.

Kk, jangan lupa baca.... See yaa!
Baca jangan tak baca.
Comment jangan tak comment.
Vote jangan tak vote.
Follow jangan tak follow

Terima kasih daun keladi,
Kalau ada umur yang panjang aku sambung lagi.

(Cewahhhhh!!!pantun buat sendiri tau).....

Byee...

Zombie School ✔Where stories live. Discover now