BVS04

399 52 6
                                    

"Ha.. macam ni kan bagus." Puan Yati tersenyum melihat kelas 5 Vicres yang sudah kemas. "Okay semua. Balik ke tempat masing-masing." Arahnya.

"Er.. Puan, kami masih tak ada tempat." Kata Fatin.

"Eh bukan ke kat belakang tu ada meja kosong? Duduk jelah. Ini bukan sekolah rendah nak kenalkan budak baru lepas tu bagitau dekat mana nak duduk." Puan Yati tiba tiba salty. Period mungkin.

"Tak Puan, bukan itu masalahnya. Memang ada 5 meja kosong belakang lima orang budak lelaki yang saya rasa akan jadi hero cerita ni sebab bilangan diorang sama dengan kitorang and muka semua handsome plus diorang pakai baju pengawas so jodoh siapa lagi kalau bukan kitorang punya kan. Tapi masalahnya ialah, kerusi untuk meja kosong tu dah patah sebab TPP tendang-tendang tadi masa mengamuk." Terang Rose panjang lebar.

"Oh lah ye ke? Kesian. Kalau macam tu korang duduk atas meja jelah."

"Eh serious?"

"Serious. Malaslah saya nak panjangkan isu. Tak bukan saya yang malas sebenarnya. Author cerita ni ha. Dah buat problem pastu malas nak fikir cara nak selesaikan. So duduk atas meja jelah ye? On?"

"Onnn," Jawab mereka berlima serentak.

The Bidadariz bergerak ke meja paling belakang lalu duduk di atas meja.

"Hai girls." Pelajar lelaki yang duduk di hadapan Ari cuba bermesra.

Ari angkat kening. "Ha ada apa?"

"Aku Tengku Haris. Boleh panggil Ris. Nak panggil Ri pun boleh. Riri. Do you love me? Are you ri-" Kepala Haris diketuk kuat.

"Sorry atas pencabulan kebebasan bersuara oleh kawan aku. Aku Btw Aku Tengku Johan Bradley. Jo for short. JB pun boleh"

"JB, do you love me? Are you-" Buat kali kedua, kepala Haris diketuk.

"By the way, kitorang The Setanz. Majlis Tertinggi Badan Pelajar dan Pengawas. Nice to meet ya."

"Kitorang pulak The Bidadariz." Kata Rara, cuba menghulurkan salam perkenalan.

"The Bidadariz? Oh koranglah yang pelajar-pelajar kat sini duk gossip minggu lepas?"

"Eh Setanz. Kata Majlis Tertinggi BPP. Takkan Bidadariz pun tak kenal?" Dianne kedengaran marah. Tak logik kot. Sebelum diorang pindah Jawa, satu sekolah kenal diorang. Diorang pergi dua tahun je kot? Takkanlah sepanjang dua tahun tu 5 ekor setan ni jadi pelajar baru? Pastu tup tup jadi Majlis Tertinggi? Ha marah ni. Marah.

"Kau ni nak marah-marah kenapa? Standardlah cerita macam ni hero tak kenal heroin. Nak gaduh ke ha? Eh tiberr." Tengku Faiz Roslan membidas kembali. Ha yes Faiz juga adalah sebahagian The Setanz. Plot twist gempak tak gempak?

"Eh jantan! Kau ni hidup zaman bila? Dok tiber tiber. Sekali lagi perkataan tiber keluar dari mulut kau.." Mata Ari yang berwarna biru berubah merah.

"Tiber."

Bidadariz vs SetanzWhere stories live. Discover now