HATA!

31 6 1
                                    

"Hadi anlat, çatlıycam meraktan". Sare kendini topladı ve derin bir nefes alarak anlatmaya başladı. "Tama sana her şeyi anlatıcam. Bundan 2 gün önce NASA tarafından ülkenin en iyi 5 astronot istendi. Dayımda Kadirin bulduğu 5 kişiyi gönderdi. Astronotlar büyük bir kanıt elde ettiler. Uzaylılar hakkında. Resimlerini çekebilmişlerdi. Gemilerini ve... onlara ait bir silah buldular. Bunları dayıma gizli bir ajan tarafından gönderdiler ama nerden geldiğini tahmin edemediğimiz bir sinyal yani mesaj gibi bir şey geldi. Onu açtığımızda ses kaydıyla gönderilmişti. Ses kaydını açtığımızda şok olduk. Şöyle diyordu ' Sen kendini akkılı mı zannediyorsun. Ama sana hayran kalmadım değil. Güzel delil. Ama ben bilinmelerini istemiyorum. Eğer inadın ağır basarsa astronotlarına veda edebilirsin. Ve şunu bilki sen NASA ya kendin gelmedin. Benim hatam eğer senin delilin olcaksa sana tavsiyem kendini kolla. Son bir şey daha seni her yerde izliyor olucam.GÖZ. Haaaaa!!!' o kadar korkutucu kahkası vardıki ellerimle kullaklarımı kapttım. Dayım donup kaldı." Sare bunları dedikten sonra ağlamaya başladı. Melisa ne diyeceğini bilemdi. Çünkü oda donup kalmıştı.

Melisa zorda olsa " Buna inanamıyorum. Demek gerçekmiş. ."Ve Sare Melisaya gözlerini dikmiş sinirli sinirli "Banane canım uzaylılardan, ne halleri varsa görsünler. Bunu birde dayıma anlat. Kanıtlayınca ne olcak. Hiç sormuyorki bu yeğenime ne oldu. Yok. Oda yok düşünc.." Melisa birden Sare nin sözünü kesti:
"İnsan aşık olunca bu kadar mı kör olabiliyor. Sadece kendini ve nişanlını düşüyorsun. Dayının ne kadar zor durumda olduğunu ben senin sözlerinde anlamışken sen onu her zaman görüyorsun... Sana bir şey göstericem , benimle gel." Melisa nın gözlerinde kararlılık vardı. Sare nin içine merak düşmüştü. Acaba ne gösterecekti.?

Melisa evin koridorunun en dibine ilerlemeye başladı. Bu oda sanki özellikle seçilmiş gibiydi. Koridorun en sonunda oda vardı ancak koridordan sağa dönüldükçe karanlık bir yerdi. Melisa o karanlığın içine daldı. Sare aslında bu karanlıktan korkmuşsada arkadaşına güveninden onu takip etti.

Melisa birden durdu karanlıkta. Derin nefes aldı. Siyah şalını düzeltti. Eliyle bir yerliri yoklamaya başladı. Eli sanki bulmak istediğini bulmuş gibi durdu. Eli tablonun sağ alt köşesine değmişti. Kırıp gibi yapıp cıt diye ses gelmişti. Tablo birden bire yukarıya çekildi. Sare meraklanmıştı, ama bu gizlilik oyunu bittiğinde ilk soracağı soru bu olacaktı.

Melisa bir kez daha eliyle yoklamaya başladı karşısındaki tozlu duvarı. Ama bir türlü bulamıyordu. Tam ümidini kesmişken soğuk demite değdi. Birden içi ürperdi. Derin bir nefes aldı. Bu bir iyi gizlenmiş demir koldu. Duvara gömülmüştü adeta. Kulpu tutup kendine çekti. "Sare." Birden irkildi. "Ee.efendim." Kalbi sanki ağzından çıkaçakmış gibi çarpmaya başladı. Melis sağ omuzuna bakarak "Bana bir iylik yap. Nefesinle aynı doğrultuda ve ritmiyle 10 dan geriye say. Unutma nefesinle aynı anda olsun bu anladın mı." Sare cılız bir sesle"Tamam" İlk başta derin bir nefes aldı. Gözlerini kapattı. Tekrardan açtı. Karanlıkta arkadaşını arıyordu ama nafile. Siyah şalından götemezdi onu. Karanlığa sabitlendi gözleri."On...dokuz...sekiz...yedi...altı...beş...dört...üç...iki...bir" Melisa çevik bir hareletleve bütün güçüyle kolu kendine doğru çekti.Hafif girk sesi geldi. Melisa boş duvarı sola doğru itti. Büyük bir gürültüyle açıldı. Sare gördüğüne inanamadı burası gizli bir odaydı. Melisayı iterek hemen içeroye girdi. "Vay canına. Burası harika!. -birden gözü camın kenarında duran teleskoba takıldı- çok güzel bir teleskop. Hiç böylesini görmedim." Melisa aslında azarlanmayı bekliyordu ama öte yandan şaşırmamaıştı. Çünkü gizemli şeyleri sevmezdi ama antika şeylere bayılırdı. Melisa gözelrini Sare den ayırmayarak " Seni buraya neden getirdim?... Dedemin bir not defteri var. İncelediğimde bazı yaratıkların resimleri vardı ve yazıları anladığım türden yazılmıştı. Sen eski dillere meraklısındır bu yüzden seni bu odaya getirdim." Sare nin merakı iyice artmıştı.

"Yardım etmeye çalışırım. Şey defyer nerde." Sare birden atıldı " Eminim oda bu oda kadar gizli bir yerdedir." Melisa hafif bir tebessümle " Evet öyle" Bunları dedikten sonra oda nın kapsının tam girişinde durdu. Elleriyle kapının boyunu hesapladı. Sareye dönerek"Şimdi sana bazı sorular sorucam ve sen bunlara doğru bir şekilde cevap vermeye çalış tama mı." Sare pek fazla ciddi olmadan " Tama ya merak etme sen." Melisa kapının girişini hesaplarken "180'le 20 böler misin?" Sare hemen cebabı vermişti "Dokuz!" Melisa Sare ye bakmadan "Bağırmana gerek yok. Sana çok zor bir soru sormadım" Sare gözlerini devirdi." Şimdide dokuza 180' nin 3 katının yarısına çarp" Sare aklınıda geçti parmaklarıyla hesaplamaya başladı "2430 yapar. Ee yani" Melisa ona dönerek "Yani defter 2430. Blokta." Masadan bir küçük fener çıkardı ve duvara yansıttı. Yansıttığı anda küçük küçük bloklar beliri verdi. Sare dayanamıyarak "Vay canına muhteşem bir şey. Kırk yıl düşünsem böyle gizleme stili aklıma gelmezdi. Eminim sayıların arasında bir bağlantı vardır öyle değil mi?." Melisa kafasındaki şalı düzelterek" Soru sormanın sırası değil şimdi. Hadi bakalım saymaya başlayalım." Melisa düz saymıyordu blokları.Kare biçiminda sayıyordu. En sonunda orta taşa gelmesine 3 blok kalmıştıki. Durdu. İşte taşın yeri buraydı. Taşı duvara taraf itiledi. Ve altından eski ve deriden yapılmış küçük not defteri çıktı. Melisa hafif gülümsemeyle bu dedimin not defteri. Uani aradığımız not defteri." Sare eline alıcakkem defteri durdu ve defterden gözünü ayırmayarak " Onu alabilir miyim?." Melisa tereddütsüz " Evet. Tabi." Sare eline aldığinda defteri soğuktu. İçini yavaşça açtı. Her sayfa görmediği yaratıkların ve canlıların fotorafları vardı. Şaşırdımıştı. Hemde çok.

Yazıları okumaya çalıştı. Çok küçüktü. Melisaya dönerek " Dedenin hiç büyüteci yok muydu?." Melisa hemen " Tabi. Şu çekmecede." Ve çekmeceden büyüteci çıkardı. Sare aldığı gibi bakmaya başladı. Uzun uzun baktı. Melisa dayanamıyarak "Ne oldu. Ne yazıyor?." Sare deftere hayran hayran bakarak " Deden bu kadar şeyi nereden öğrenmiş. Senin deden astronot muydu." Melisa hafızasını zorladı " Hayır. Ama bu tür haberler dolanımca dedem tahatsız olurdu, ne oldu ki." Sare pozisyonunu bozmadan " Deden gezegenlerde yaşayan bir kaç varlığın bütün her şeylerini yazmış. Ne içip, ne yediklerini, nasıl yaşadıklarnı, zayıf noktalarını vb. seyler. Ama bir gezegen ve o gezegenin ırkına çok takılmış. Yani bu defteri onlarla ilgili. Bu varlıklarda bu örka yardım edenlermiş. Gezegenin osmini bir türlü okuyamadım. Her şeyi deden bu teleskoptamı görmüş?." Sare teleskoba doğru yürüdü. Melisa "Yani dedem bor İmparatorluk dan bahsetmiş galiba. Ama bu teleskopları bunca şeyleri gördüğüne zannetmiyorum ama, DUR! napıyorsun!!!." Sare teleskopa bakmak isterken eli bir yere değmiş ve büyük bir ışık yayamıştı. Tekrardan teleskopa baktığında dili tutuldu. Çünkü karşi dağdan defterdeki varlığın aynısı ona sinsi sinsi gülümsüyordu. Sare nin birden yüzü bembeyaz kesildi. Melisya donuk donuk baktı. Melisa telaşlanmıştı. Onu kollarındam tutarak sarstı "Ne oldu!...Ne oldu dedim sana. Yüzün neden böyle oldu birden?." Sare zorda olsa " O..-o o onlar beni gördü." Melisa birden telaşa kapıldı." Tama sakin ol. Benim bir fikrim var" Sare nin gözleri hızla Melisaya çevrildi. Melisa kapının yantarafında ellerini gezdirmeye başladı. Ve birde bir kapak belirdi. Sare şaşırmıştı. Melisa hızla" Burası gizli geçit. Ormana çıktığını zannediyorum. Eğer odaya ışık falan doğarsa. Ki onlar gelmiş anlamına geliyor, hemen beni beklemeden kapağı kapat." Sare tam itiraz edecekken Melosa hemen atıldı " Sana dediğimi yap dedim sana." Bunları dedikten sonra geldikleri yerden geri gitti. Sare de kapağın içine girdi. 20 dk olmuştuki odada ışık zümresi belirdi. Şok olmuştu.

      Şokun etkisiyle öylece kala kaldı. Vucudu harelet etmiyordu. Birden uzerine biri culladı ve okiside kapaktan aşağı düştüler.

Not: Medyadaki Melisa iyi okumalar.🙂

Gökden Gelen İmparatorlukHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin