ETT

43 3 0
                                    

Måndag 12 januari

Jag vaknar av att mobilen surrar,  skärmen lyser upp av  "Elin💋".  Jag gnuggar mig i ögonen och trycker sen på svara.

"Gomorron sömntuta" fnissade Elin på andra sidan luren.

"Men sluuuta" gnäller jag fram och himlar med ögonen.

"Har du saknat mig?"

"Vad tror du?! Vi har bott 16 timmar ifrån varan i 2 år!?"

"Vi ses snart, puss"

"Puss puss"

Jag lägger på och ska precis lägga mig till rätta för att somna om när mobilen börjar pipa igen. Men den här gången var det väckarklockan. Jag slänger mina ben över sängkanten och sätter mig upp. Jag slänger en blick på klockan som sitter på min gulvita vägg, jag hade velat måla om den ett bra tag. Men jag hittade ingen fin färg.

Klockan stod på 08.25 och helt plötsligt kom alla stress, nervositet och ångest som en våg över mig. Jag var nervös, jag menar. Elin hade bott i New York i över 2 år och idag var första dagen jag skulle få träffa henne på jättelänge. Hon skulle bo hos mig ett tag, till hon hade råd och köpa en egen lägenhet. Jag suckade högt och drog sedan på mig ett par blå jeans och en vit t-shirt.

Någon skramlade i köket, vem vet jag inte då jag bodde själv. Jag sminkade mig lite lätt och gick in till köket. Det var ingen där, jag gjorde en kopp varm choklad och började skrolla Instagram. Dante hade lagt upp en bild när han ligger på stranden, han såg glad ut. Jag kom på mig själv med att gilla bilden och scrolla igenom kommentarerna.

Dante va killen jag gillat sen 4an, vi har gått i samma skola hela livet. Innan Elin flyttade brukade jag och hon springa till Valter och Dantes korridor och kolla på dem. Nu går vi i 2an i gymnasiet och han ska sluta 3an. Jag gillar han fortfarande.

"Nej fan oxå" mumlade ja för mig själv.
Jag scrollade igenom kommentarerna och log för mig själv, "vad fin du är", "omg finaste", "bästa brorsan" läste jag. Jag stängde av mobilen och la ner den i bakfickan, jag styrde mina steg mot hallen och tog på mig ett par sneakers och en bomber jacka.

Jag visste att det var kallt ute och att jag skulle frysa men jag brydde mig inte. Efter en stund knackade det på dörren, jag kikade ut ur nyckelhålet och där stod Elin. Jag öppnade dörren och sprang fram till henne, jag hoppade upp i hennes famn och vi kramades och skrek av glädje i flera minuter.

"Emelie!!!!! " skrek hon i mitt öra

"Jag har saknat dig så fuckin mycket!!" vi släppte från kramen och bröt ihop i skratt.

Ingen av oss visste varför vi skrattade, vi bara gjorde det. Men vänskap är ju sån ibland, att man bara skrattar.

"Vi kommer försent till skolan" skrattade jag

"Men skit i det, det är bara ett hus med massa töntar i" säger hon lite flummigt och ler.

"Ska vi dra till espresso house?" frågar jag och flinar.

"Ja varför inte, vi skippar första lektionen"

" Okej, vi drar nu " svarar jag. Jag slänger en blick på min skolväska som ligger i hallen, jag tvekar innan jag bestämmer mig och låta den va. Jag stängde dörren bakom mig, jag var ganska nervös. Jag hade aldrig skolkat förut, inte ens en lektion. Men hur farligt kunde det va?

Vi började gå in till stan, det tog bara 10 minuter hemifrån mig. Jag bodde ganska centralt, nära till skolan, till Liseberg och nära till stan. Vi skrattade hela vägen, Elin berättade om hur många snygga killar hon sett under tiden hon vart i New York, hur mycket konstiga snacks dem hade och att deras mat smakade rutten fisk.

När vi väl var framme på espresso house så beställde vi 2 stycken frappe. Vi satte oss vid ett bord och började prata om allt möjligt, plötsligt rycker Elin mig i armen och nästan skriker.

"EMI KOLLA DÖRREN!"

Hon pekar på dörren bakom mig, jag vänder mig om och kollar mot dörren. Dante kommer in med hans bästavän även kallad Valter, Elins crush. Bakom han går 2 andra killar in. Jag visste inte vilka det var men något jag visste att dem var nästan lika snygga som Dante. Dante kollar djupt in i mina ögon och ler, jag vänder mig snabbt om och hör hur han skratta åt något. Hans skratt var fint.

Jag kollade på Elin med uppspärrade ögon, hon viskade " Gå dit da " och log.

"Nej är du dum" svarade jag.

"Nej men du är, fegis" viskade hon tillbaka och började göra kyckling ljud.

"Okej då"

Jag reste mig upp och tog några lätta steg mot Dante och hans vänner som stod vid kassan.
Jag stod så nära han att jag kunde känna hans parfym, han luktade gott.

"Hej" sa jag svagt.

Dante vände sig om och kollade på mig, han var lång. Mycket längre än mig. Han riktade blicken ner in i mina ögon.

"Hej, vänta... Emelie?"

"Ehm, ja men du kan kalla mig för Emi... om du vill" sa jag och skratta lite. Jag kollade upp och mötte hans blick, hans ögon var blå precis som kristaller. Han log och hans tänder syntes lite, dem var vita och blanka.

"Okej, emi. Vad gör du här? Har inte du skola?" frågade han mig. Hans kompis Valter hade också vänt mig som.

"Jo men idag kom Elin hem så vi sket i skolan" sa jag och vände mig och pekade på Elin. Hon hade tagit fram mobilen vilket inte förvånade mig.

"Ni kan få sitta med oss om ni vill"

"Okej, vi ska bara betala"

Jag vände mig om och gick bort till Elin som nu hade lagt ner mobilen och kollade på mig med nyfiken blick. Jag hörde hur valter viskade något bakom mig men jag hörde inte vad.

"Så?" frågade Elin mig nyfiket när jag satte mig ner på stolen.

"Dem kommer och sitter med oss!" svarade jag och började sippa på min frappe som det inte var mycket mer än grädde kvar av.

"Va? Hur ser jag ut?!"
Hon plockade upp mobilen och började spegla sig. Jag skrattade åt att hon alltid brydde sig så mycket om hur hon såg ut.

"Du ser bra ut" skrattade jag fram.

"Sluta! Det är inte kul!" viskade hon och slängde blicken på Dante och Valter som var påväg mot oss.

"Jo faktist lite"

"Vad skrattar ni åt da?" frågar Dante och sätter sig på stolen bredvid mig. Valter slår sig ner bredvid Elin och hon börjar rodna. Hans andra kompisar sätter sig på stolarna längst bort.

"Hehe inget" svarar Elin. Dante flinar.

"Okej, dehär är Noel och Ludwig, mina polare" säger Dante och pekar på hans kompisar som sitter längst bort. Dem ler och börjar äta på sina Mackor.

________

Okej det hör kapitlet blev ganska långt men ni kanske gillar det? Iaf så är dem första delarna alltid lite tråkiga men jag lovar att dem andra blir roligare!💕

Hejdå👋🏼

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Aug 07, 2018 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

ButterflyesTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang