Jeg våknet opp av den utrolig irriterende ringetonen min. Jeg sprakk opp av senga. Idag kommer den nye gutten! Jeg børstet håret, tok min vanlige "makeup rutine" og gikk ned.
-jeg lukter egg og bacon. Sa jeg akkurat i det lillebroren min på 13 år gikk forbi.
-jeg lukter din fæle morgen ånde. Sa han frekt og smilte falsk til meg.
-Dust.. Hvisket jeg.
-såsåså!;) sa mamma med den vennelig stemmen sin.
Jeg så stygt på Jonas.
- kom nå å spis dere og slutt å være sånn mot hverandre!
Jeg satt meg på min vanlige plass , som er rett foran Jonas og ved siden av mamma. Det var like kleint som alltid når ikke pappa var der.Akkurat da jeg skulle til å si noe så sa mamma: Amanda, husker du lille Stian fra barnehagen? Han som flytta til Bergen vet du?
- Ja? Hva med han? Sa jeg like gretten.
- Han,lillebroren og moren har flyttet i huset ved siden av mormor sitt.
-Hæ? Så han er den nye gutten?
- Nei det tror jeg nok ikke. Han begynner på samme skole du gikk på før.
Jeg så på klokka. 08:00! Shiit mamma! Jeg må stikke! Glad i deg.
Jeg løp og løp mot skolebussen.
Da jeg nesten var fremme ropte en fremmed stemme på meg. Amanda! Sa den fremmede stemmen igjen. Men den fremmede stemmen hørtes litt kjent ut.
Jeg snudde meg. Det var Stian.
-jasså så der var deg! Synes virkelig der var noe kjent med deg Hehe. Sa han mens han lo litt.
- Ja Hehe lenge siden sist. Hvordan har det vært i Bergen? Sa jeg mens jeg prøvde å se om det virkelig var han.
- Jaa.. Nei.. Det har vært veldig greit. Jeg har tenk på deg masse. Har tenk litt på du och jag. Sa han og gliste
- Meg og deg?
- Nei ikke sånn! Vi er jo venner! Bare venner haha!
- Men du jeg må nesten gå for å rekke skolen.. Jeg mista bussen:/ sa jeg uten å virke frekk. Jeg smilte og løp mot skolen. Det ringte inn akkurat da jeg kom inn i skolegården. Da alle hadde fått komt seg inn og satt seg ned sa læreren: god morgen! Idag har sikkert mange vært spente! Siden idag kommer jo den nye gutten.
Døren gikk opp. Der gikk han. Alle jentene gispet. Han hadde de blåe øynene,brunt hår og verdens mest perfekte smil. Kjæresten min Benjamin kom bort og ga meg en lapp. På lappen stod det....
YOU ARE READING
My soulmate.
RomanceLenge hadde jeg prøvd å finne min sjelevenn. I 6.klasse trodde jeg jeg hadde funnet den perfekte, men det endte opp med at slo opp meg meg for den populæreste jenta i klassen. 8.klasse hadde jeg en kjæreste som jeg trodde var perfekt,men han var utr...