Sejak kejadian itu juga adriana dan ryan berpindah ke sekolah yang lain
End flashback
Ryan tersedar dari lamunannya. Dia mengetahui semua ini daripada adriana sendiri. Setitik demi setitik air mata lelakinya jatuh mengenangkan kisah silam yang perit itu. Dia dengan arwah hakimi juga amat rapat. Arwah hakimi sering membantu dia dan adriana disaat mereka ditimpa masalah. Ryan melihat adriana yang sudah terlena di dalam dakapannya. Dia sedih mengenangkan perubahan adriana yang dulu sungguh lemah lembut berbanding sekarang.
Ryan meletakkan adiknya perlahan lahan diatas katil. Dia terus keluar dari bilik kembarnya.
Ryan sudah berjanji pada dirinya bahawa dia ingin mencari 2 ekor syaitan bertopengkan manusia itu.
Dan dia telah berjanji yang dia akan selalu ada untuk menjaga adriana.Skip
Adriana tersedar dari tidurnya kerana terdengar gelak tawa yang sangat jelas di cuping telinganya. Dia menuruni tangga dengan berhati hati. Apabila sampai di penghujung tangga matanya terbuntang melihat orang yang dia amat sayangi berada di ruang tamu rumahnya.
"Abaaaaaaaang"
Adriana berlari menuju ke arah abang sulungnya yang sudah lama tidak pulang kerumah atas kesibukan kerja."Ehh adik manja abang dah bangun dah.. Meh sini abang nak peluk peluk.. Rindunya abang kat manjaa ni"gurau iskandar.
"Hish apa abang nii.. Geli laa"rungut adriana sambik mencebitkan mulutnya.
"Dah dah.. Tak payah nak buat drama tak berbayar kat sini.. Ad pergila bersiap.. Ryan kata nak bawak ad pergi kubur arwah"ad mengangguk dan terus menuju ke biliknya untuk bersiap namun sempat lagi dia menjeling ke arah abang sulungnya.
_____________________________________
Adriana turun lengkap berpakaian kurung, tudung dan ditangannya memegang yasin dengan erat. Ryan dan adriana menaiki kereta viva. Mereka segera menuju ke kawasan perkuburan .Setibanya mereka disitu ,mereka menuju ke kubur ayah mereka.
Mula la sesi membaca yasin.Setelah tamatnya sesi pembacaan yassin di kubur ayahnya adriana dan ryan memulakan aktiviti membersihkan kubur ayahnya.
Mereka menuju ke arah kubur yang tertera nama muhammad Asyraf hakimi bin dato hakim di batu nisan itu. Mereka dengan segera memulakan bacaan yasin dengan lafaz bismillah.
Selesai nya mereka membaca yasin, ryan segera menuju ke arah kereta nya. Ryan tidak sanggup bertahan lebih lama disitu. Rasa rindu nya kepada sahabatnya membuak buak. Adriana pula masih lagi di kubur arwah sedang membersih kan kawasan kubur itu.
"Heii Assalamualaikum Asyraf. Asy apa khabar? Dah lama tak jenguk asy. Sorry tau sebab irene dah lama tak datang. Mesti asy rindu rene kan.. Hehe.. Irene pon rindu sangat dekat asy. Asy nak tahu tak? Dekat sekolah baru rene kan ada la sorang Mamat ni selalu sangat kacau rene.. Selalunya kalau rene kena kacau mesti asy datang selamatkan rene.. Asy kan hero rene.. Mestilah kena selamatkan rene tapi kenapa asy tak datang dah selamatkan rene. Nasib baik sekarang rena pandai jaga diri tau. Hmmm asy rene balik dulu tau. Lain kali rene datang lagi jenguk hero rene ni. Baii asy Assalamualaikum. "Adriana berjalan menuju ke arah ryan dengan senyuman dibibir.
"Ehh kenapa nampak bahagia sangat ni? "
"Ehh ofc la bahagia.. Baru jumpa hero kan. Lepasni kau nak balik terus ke nak pergi tempat lain dulu? "
"Emmm haa.. Aku nak pergi mall. Aku nak beli sesuatu"
"Haa yelah.. Jom"
Skip
Mall(suka hati korang nak bayangkan mall mana)"Weh ad, yang ni sesuai tak untuk jadikan hadiah hari jadi? "Tanya ryan sambil menunjukkan teddy bear bersaiz sederhana
"Kau nak beli untuk perempuan ke? Hmm kalau untuk perempuan sesuai la bear tu.. Tapi ni kau nak beli kat sape. Share laa"
"Emm.. Ehehe.. Huhu.. Hihi.. Hahuhah.. Ad, malula nak bagitahu"ujar ryan sambil melenggokkan-lenggokkan badannya .Adriana menggulingkan biji matanya ke atas.
"Cepatla.. Menggedik pula kau ni"
"Ok ok.. Janganla marah.. Kasar betul.. K nama dia raja farisha alisya. "
"Whattt!! Kau ni !kawan aku jugak yang kau nakkan. Hmm tak pelah ..aku sokong jelah korang berdua ye"
"Hehe.. Kau jangan bagitahu dia or sape sape pon ok. Promise twin"ryan menunjukkan jari kelingkingnya kepada adriana.
"Iyela abangku sayang. Adik janji tak bagitahu dia"
"Heish ape kau nii..! Geli laa kau cakap macam tu"adriana menggulingkan bebola matanya sambil tangannya diangkat dan diletakkan di atas bahu.
"Nanti wedding aku dengan far ,aku jadikan kau pengapit ok tapi kau kena support aku dengan far dulu eh"
"Pehal doo kau ni. Spm pon tak habis lagi dah fikir pasal wedding. Gatal!!. Kau ingat aku ni nak sangat ke jadi pengapit heh sorry sikit.. Taknak aku jadi pengapit. Membosankan. "
"Hmm apa apa la ad oii. Ni hadiah ni sesuai ke tak untuk dia? "
"Hadiah bear ni tak sesuai la dengan dia. Dia tu ganas kau ingat dia suka ke bear bear ni. Kau tunggu jap tau"adriana berlari menuju ke arah rak yang dipenuhi dengan buku buku k-pop.
"Nah. Ni memang far minat gile. Kitorang bertiga memang minat korea korea ni"
"Heh tak tanya pon😛.gambar sape ni? "Tanya ryan sambil jari telunjuknya menunjuk ke arah kulit buku itu.
"Ni kumpulan bts. Alahai takkan tu pon tak tahu. Slow nya kau ni kan"
"Hek eleh nak perli aku .leceh. Dah aa jom pergi bayar. Kang tak pepasal lewat sampai rumah"
Mereka berdua meluru ke kaunter pembayaran. Selesai membayar mereka terus pulang ke rumah menaiki kereta.
Tbc
YOU ARE READING
Tomboy itu aku punya!!
RomanceTentang seorang gadis bernama irene adriana yang ayu, sopan dan lemah lembut berubah menjadi seorang gadis kasar akibat kisah silamnya. "Sakai betullah jantan ni!! apahal kau langgar aku ha jantan.Kau ni reti ketidak bawak kereta. Kau tengok habis...