11

1.6K 66 3
                                    

"Korang nak buat apa sekarang ni? "Tanya haris

"Ok. Haris dan kau pergi rumah kawan kawan kita untuk ajak datang rumah esok. Aku dengan diya pula duduk dekat rumah buat apa yang perlu"arah ad kepada haris dan ryan

"Emm ok. Ryan kita pecah. Aku naik superbike yang warna merah, kau naik superbike warna biru ,ok? "

"Aku ikut aje. Dah jomla. Nanti lewat pula"

Haris dan ryan terus bergerak keluar

"Ad, asal tak chat je. Kan senang"

"Aku saje je nak suruh dorang blahh. Kalau diorang ada sekali time kita tengah kerja ni.. Conferm tak jadi nak buat kerja. Dahla jom naik bilik kau"

"Ha. Yelah jom"

////////////////

"Kau pergi rumah fikr, aku pula pergi rumah fahmi. "

Mereka bergerak menuju ke rumah fikr dan fahmi.

"Assalamualaikum, fahmii!!!! Aku datang ni. "Teriak haris

"Waalaikumsalam, benda hah. Jerit jerit"

"Wehh, ad weh ad!! Ad sekarang ada di.. Di hospital!!! "

"Apa!!!! A.. Asal ngan ad weh. Kenapa dengan jantung hati aku? Ad sakit apa? Kau jangan memain"

"Hahahahahahhahaha. Aku tak boleh blah tengok muka kau. Amboi bukan main lagi kau ehh. "

"Woi!! Leklok la. Kuang haja kau ehh. Kau ni.. Nak tercabut jantung aku dengar ad masuk hospital"

"Haha. Sorry wehh. Ni ad dan ryan jemput pergi rumah diorang esok"kata haris

"Ada apa wehh? "

"Ada orang masuk meminang ad. So esok diorang buat majlis tunang"

"What!! Haris leklok laa. Jangan main main"

"Betull. Kalau tak caye aku call ryan"

Haris mengeluarkan ip nya lalu dicari nombor ryan

"Hello ryan, betulkan esok ada majlis pertunangan ad kan"

"Apa kau merepek ni bahlul!! Esok birthday kitorang la"

"Haduh kau ni. Aku nak kenakan fahmi ni. Kau ni macam tak tahu je yang fahmi ni suka dekat ad so aku ambik peluang ni usik dia"

"Ouh, kau ni cakap laa. Bagi fon kau dekat fahmi"

"Ok"

"Fahmi nah, ryan nak cakap"

"Hah. Ok.. Hel.. Hello ryan. Ryan betul ke esok ad tunang? "

"Ha'ah, esok ad tunang. Lagi 2bulan baru ad nikah dengan Mamat tu. Kau jangan broken weh.Ramai lagi pempuan nak kan kau. Aku harap kau tak kacau hubungan diorang"ujar ryan panjang

"Ba.. Baik ryan. Aku takkan kacau hubungan diorang. Assalamualaikum "

Fahmi menyerahkan ip milik haris kepada haris

"Thanks weh sebab bagi maklumat"kata fahmi. Mukanya menampakkan bahawa dia ingin menangis.

Sape tak nangis weh first love dah nak jadi milik orang

"Aku tahu kau broken. Tabah duhai sahabatku merangkap ketua kelas aku. Sungguh peneman tidurmu pasti ada dikelak hari namun mungkin bukan orang yang kau cintai tapi orang yang mencintai kau sepenuh hati"ujar haris. Dia cuba untuk menahan tawanya didepan fahmi

"Thanks ris. Aku akan cuba untuk lupakan dia"

"Baguslah. Aku balik dulu"

Fahmi mengangguk perlahan. Kemudian dia masuk kedalam rumah. Haris pula ingin berlalu pergi ke taman tempat yang dia janjikan dengan ryan untuk bertemu

Ryan kemudiannya sampai ke taman

"Wehh ris, macam mana dengan fahmi weh"

"Broken habis weh. Tak sangka yang dia nak nangis. Muka dia merah menyala haahah. Tak boleh blah muka dia. Pastu aku cakap cam ni' sungguh peneman tidur mu pasti ada dikelak hari namun bukan orang yang kau cintai tapi orang yang mencintai kau' power tak"

"Haha power power. Waduhh sejak bila kau pandai buat ayat macam tu doo"

"Hei ni TENGKU HARIS DANIELL LA. Semua boleh "

"Heeh. Patutla adik aku panggil kau poyo. Cite aku lagi Best. Dengar ehh"

Flashback

"Assalamualaikum, fikr!!! "

"Wa'alaikum salam, ada apa ryan. Sorang je ke. Ad tak datang? "

"Tak. Aku sorang je ni. Aku nak cakap yang rumah aku esok ada buat majlis perkahwinan.. "

"Wow abang is dah nak kahwin ke. Alhamdulillah jumpa jodoh jugak dia"sampuk fikr

"Eish kau ni. Tunggu la aku habis cakap. Esok ada majlis perkahwinan ad dengan haris. Diorang kena paksa kahwin atas paksaan keluarga. Aku tahu kau suka kat adik aku. Aku harap kau tabah ye. Kau jangan putus asa. Akan ada kupu kupu baru datang dekat kau nanti. Aku harap kau dapat move on. Jangan lupa datang ye esok. Ad harap sangat kau dapt datang. Aku balik dulu Assalamualaikum "

Ryan naik atas superbike milik haris lalu laju menuju ke taman

"Ap.. Apa.. Ad nak kahwin. "Fikr terjelupuk jatuh di atas rumput padang yang ada di halaman rumahnya

Sebelum ryan menuju ke taman sempat dia melihat reaksi fikr

End flashback

"Huahahahahah. Aku tahan je dari ketawa weh"

"Hahaha. Bodoh ahh. Macam mana reaksi dorang esok eh. Habislah ad esok. Tapi kan.. Siallah kau ni. Asal guna nama aku doo. Taknak aku dengan si tomboy tu "

"Hek eleh. Kau pikir aku nak ada adik ipar macam kau. Kerek. Tapi kan.. Kau jangan weh karang jadi betul betul camne. Iii taknak aku "

"Eii takna la!!!. Dah jom sambung kerja. Kang kena marah ngan ad sebab buat kerja lambat. Tak boleh kira adik kau tu, kalau dia marah macam harimau"

"Hah jom ahh"

Tbc

Tomboy itu aku punya!!Where stories live. Discover now