15

1.4K 67 3
                                    

"Haa!!! Asal kau nak jumpa aku ni? "Sergah ad

"Eish kau ni, terkejut aku. Ermm sebenarnya aku nak tanya betul ke kau akan kahwin dengan haris nanti? "

Ad melepaskan keluhan berat

"Ye.. Aku akan kahwin dengan haris atau lebih pada TERPAKSA kahwin dengan haris. Aku harap kau...  Kau tak kan bagitahu sesiapa"perkataan terpaksa ditekankan

"Herr ..Bile perkahwinan korang dilangsungkan? "

"Nanti birthday haris dan diya. Kitorang buat yang wajib je.. "

"Ouh.. "

"Kau kenapa ni asy.. Kau ada masalah ke ?share la? "

"Nop.. Aku ok. Ni hadiah untuk kau.. Sorry aku bagi lambat. Time kat sekolah patutnya aku dah bagi kat kau tapi aku ada family problem.. Jadi aku terus balik. Sorry ye"

"Naaa.. Sokay la asy. Thanks "

"Welcome "

Ad memandang wajah kimi dengan seribu satu perasaan. Ad mula menyayangi kimi. Cinta??

Ad masih lagi keliru sama ada dia mencintai kimi kerana mukanya dan perangainya serupa dengan asy atau dia memang tulus mencintai kimi dan dapat melupakan asy

HUH. TAK!!!! asy takkan pernah dia lupa walaupun dia bakal menjadi isteri haris kelak. Takkan dia lupa!!!

Kimi juga sedang memandang wajah ad. Wajah yang telah buka pintu hatinya. Hati yang sudah lama dikunci, dibeku. Wajah yang selalu membuat dia tersenyum. Sungguh perit dan pedih hatinya pabila mendengar berita yang ad bakal berkahwin dengan kawan baiknya

"Rene, kenapa kau nangis ni. Hei, asal nangis?"

"Irene, bagitahu aku. Aku ada buat kau sakit hati ke? "

"Tak tak. Ak... Aku ke.. Kene balik dulu.. A.. Aku takut mama aku risau "

"Emm ok.. Esok kau datang sekolah kan? "

Ad mengangguk laju

"Thanks again tau. Aku balik dulu. Assalamualaikum "

"Waalaikumsalam"

                                    ••••

"Ergg, shit!!! Aku tak patut sukakan asy!! Tak tak.. Asy dah lama pergi.. Aku tak patut panggil dia asy!! Panggilan istimewa hanya untuk arwah saja!! Aku sepatutnya panggil dia kimi supaya aku tak rasa perasaan yang sama bila aku duduk dengan arwah!!

Ad!! Kau dah kena kahwin dengan haris ad!! Kau kena lupakan kimi.. Ke.. Kena.. Kenapa aku?!..kenapa perasaan ni datang lagi? Ak.. Aku patut tutup hati aku dan simpan perasaan ni hanya untuk arwah.?!"

Tok tok!!!

Klap!!

"Ad.. Kau dah jatuh cinta dengan kimi ke ?"

Ryan dengar semua yang dikatakan ad di dalam bilik.

"Tak!! Aku tak sukakan kimi tu laa!! Aku cuma keliru dengan perasaan aku"

"Ad.. Walau apapun perasaan kau, kau kena buang sebab kau bakal menjadi milik haris. Tapi apa pon keputusan kau aku terima. Kalau kau kata ,kau tak nak kahwin dengan haris kau kena bagitahu baik baik kat mama zana "

"Thanks ryan sebab faham aku. Ehh abang dah pergi ke? "

"Abang dah pergi dah. Abang pesan kat aku suruh jaga kau and mama baik baik"

"Oh okk. Dah kau keluar la, aku nak gosok baju sekolah"

"Yelorr. Kau jangan nak bunuh diri pulak sebab stress"

Tomboy itu aku punya!!Where stories live. Discover now