'Riana, aku nak tanya something boleh?' Tanya Feeya yang sedang berjalan bersebelahan denganRiana.
'Emm.. tanyalah' Balas Riana dengan khusyuknya memakan roti sandwish yang baru dibeli di kantin.
'Tadi masa tunggu kau pergi beli makanan. Aku terdengar budak ii perempuan sekelas aku bergosip..alahh tau ii je lah telinga aku ni macam mana an. Pastu diorang ada cakap.. mamat hot yang jadi tablemates aku sebenarnya umur dia 28 but why dia masuk kelas aku?.'
Feeya tanya dengan dahi berkerut..Haihh cepat tua nanti kalau dahi asyik berkerut ni😂.
'Ahh. Pasal tu. Nanti dah lama ii kau akan biasa dengan keadaan tu. Sebenarnya aku sama kelas dengan dia tapi disebabkan tadi kelas aku ni jenis perangai macam kat zoo.. itu yang menyebabkan dia pergi main redah je kelas orang yang macam tak banyak bunyi bising. Sebab? Kes nak tidur je kerja dia. ' Jawab Riana dan berjalan sehingga didepan lokernya.
'Oehh macam tu ke..' Terangguk- angguk kepala aku dibuatnya.
'Lepas ni kau ada subjek apa?' Tanya Riana sambil membuka lokernya.
'Lepasni... entah lah ...
'Serius kau tk tau..?'.
'Tak' Balas aku dengan muka seposen dibuat buat .ĺ
Riana dah acah ii nak bagi penampar bongsu dia kat aku.. sebab apa penampar bongsu..sebab penampar sulung dia dah bagi kat orang jahat.
Ha tepuk sikit for Riana 👏🤑'Cuba kau tengok balik jadual kau..lepas rehat kan pembelajran bukan macam masa yang first...pembelajaran selepas rehat ni lain sikit.' Balas Riana.
'Ehh..iya ke? ' Feeya membuka lokernya dan melihat jadual yang sudah ditampal di dalam tepi pintu loker.
>SAINS KOMPUTER DAN TEKNOLOGI MAKLUMAT<
[G.L / S.B.V.N / C.N.L / REHAT / S.B.K / U.S.A.N ]Okay sis terangkan sedikit mengenai jadual tu.
G.L : GETLOGIK Mempunyai 6 tajuk.
S.B.V.N : ASAS SENI BINA VONNEUMAN mempunyai 4 tajuk.
C.N.L : KITARAN CAPAI - NYAHKOD - LAKSANA.
S.B.K : SENI BINA KOMPUTER Mempunyai 3 jenis.
U.S.A.N : UNDANG-UNDANG SIBER ANTARA NEGARA.
Kalau sebelum rehat means diorang belajar benda yang sama tetapi kalau selepas rehat diorang akan pergi ke kelas lain ikut subjek apa yang diorang ambil..contohnya diorang ambil subjek sains tapi selepas rehat diorang ambil subjek teknologi maklumat..hah lebih kurang macam tu lah.
P/s: ini hanyalah rekaan semata- mata.
BackToTheStory#
.
.
.
.
.'Owhh jadi lepas ni subjek Seni Bina Komputer lah an.' Baru Feeya faham tentang jadual disekolah ini.
Terangguk angguk je lah kepala dia harini.
Jangan sampai jadi burung belatuk sudah😫
.
.
.
.
Class SAINS.TWahh ramai jugak eh yang ambik matapelajaran ni..kelas dia pun lawa gila plus bersih sampaikan lantai dia boleh nampak muka aku..fuhh hawauu.
Tengah elok je aku nak duduk.. tiba ii makhluk Allah yang sorang ni pergi tarik aku punya kerusi.
KEDEBUKK!!
Perghh.. bunyi efect dia tu macam tulang punggung aku dah patah woii.
Memang dulu masa kecik kecik suka main kerusi eh.💢Bangun jer dari jatuh ,budak ii dalam kelas tu masing-masing gelakkan aku. Ya Allah malunya.. Tak guna betul budak yang tarik kerusi aku ni. Baru first day sekolah dah cenggini.. nak je aku tumbuk muka budak tu.
'Kau dah kenapa nak tarik aku punya kerusi huh?! Dah takde kerusi lain ke nak tarik sampai kerusi aku jugak kau pilih.!' Tanya aku dengan suara yang ditahan tahan supaya tak tengking budak kat belakang aku ni. Dah lah tarik kerusi aku pastu buat ii tak bersalah dengan selamba nya pulak dia main handphone.
Angkat je kepala ..budak yang tarik kerusi aku tu tenung muka aku dengan setajam tajamnya bak pisau yang baru di asah..
Terus jantung aku berdegup kencang.. .Gila. Ni bukan berdegup sebab first sight..ni berdegup kencang sebab budak tu budak yang aku *tolong* kejutkan kat dalam kelas.
Huarghh..jangan kata dia nak balas dendam kat aku!😣
Lelaki tu terus pandang aku tanpa membalas balik kata ii aku tadi.
Aku pun balas balik pandangan dia seolah olah ada arus elektrik ..huh fikir aku takut lah dengan pandangan dia.Bila dah lama sangat main lawan ii mata terus dia bangun dari tempat duduk dia dan menuju ke arah tempat duduk aku..tanpa cakap apa ii dia tarik hujung lengan baju aku dan tarik aku keluar dari kelas. Aku tak tau lah dia nak bawak aku ke mana. Aku pulk yang tengah terkedu hanya biarkan dia bawa aku ke tempat yang ingin dia pergi.
.
.
.
.
.
.CONTINUE》
Idea terbang tiba ii bila nak menulis😅 so kalini sedikit jer sis type.. pt3 dah nak dekat kemungkinan sis publish lambat sikit..
So sis harap readers stay mengikuti cerita 'Who Are You'
.Typo bersebaran.
YOU ARE READING
Who Are You ?
Teen Fiction'UMI ! WALID ! Jangan tinggalkan Feeya ! Please wake up ! ' 'Miss Aufa. Now you have a new mission.' 'Tell me Feeya. Where your brother is now ?! ' 'Aisy, dekat mana kau jumpa perempuan ni duhh ?' 'Please ! Stopp! ' Sejak kematian kedua ibu bapa nya...