Ik doe snel mijn ogen open wanneer ik mijn wekker hoor en ik spring uit mijn bed. Het is eindelijk zover! Vandaag krijg ik de uitslag van de dansauditie die ik vorige week heb gedaan. Zullen ze mij uitgekozen hebben om in de video clip van een bekende artiest te dansen? Ik doe snel mijn zwarte skinny jeans aan met een leuk wit shirtje erop en ik ren de trap af naar beneden waar mijn familie al aan de ontbijttafel zit. "Ik ben zo zenuwachtig voor de uitslag." zeg ik nerveus tegen mijn zusje Linda. "Dat is nergens voor nodig, jij bent sowieso de beste!" zegt ze lief terug. "Ga nou maar snel naar je werk toe, straks ben je nog te laat." "Ja, mam ik schiet al op." zeg ik een beetje geïrriteerd terug. Mijn moeder weet op de een of andere manier altijd iets verstandigs te zeggen op de momenten wanneer ik er net geen zin in heb. Maar ze heeft wel gelijk, want ik moet er over 15 minuten al zijn.
Ik eet snel twee beschuitjes en smeer wat broodjes met smeerkaas die ik tijdens mijn lunchpauze op kan eten. Ik controleer nog even voor de dertigste keer of het geluid van mijn telefoon wel echt aan staat en pak dan snel mijn spullen in. Ik werp nog een laatste blik in de spiegel en keur mijn outfit goed. Het is super fijn dat je bij ons in het café je eigen kleding aan mag tijdens het werken, dan weet je zeker dat het gewoon de hele dag lekker zit en dat je er nog een beetje goed uitziet als er bekenden langskomen. Ik kijk op mijn horloge en zie dat ik nu nog maar 7 minuten over heb, dat wordt snel fietsen.
"Doe maar twee bier en een cola." Ik kijk zenuwachtig naar de klok en ik zie dat het nu bijna 12:30 uur is. Ik help snel deze meneer aan de bar en vertrek dan naar de kantine voor mijn pauze. Mijn beste vriendin Laura heeft ook auditie gedaan. Zal zij al iets gehoord hebben? Ik besluit om haar te bellen, maar het nummer is in gesprek. Ik pak even wat drinken en eet mijn broodjes die ik vanmorgen gesmeerd had op en kijk dan nog een keer op mijn telefoon. Nog steeds geen berichtje... Ik begin me nu wel zorgen te maken. Als ik erbij zit dan hadden ze me toch wel allang gebeld? Terwijl ik druk in gedachten zit gaat mijn telefoon rinkelen. "Omg, dat zijn ze!" schreeuw ik tegen niemand die er in de kantine zit. Ik pak mijn telefoon en neem zenuwachtig op.
"Hallo, met Sterre van Dongen." "Hi Sterre, je spreekt met Timo Hulst. Vorige week heb jij auditie gedaan voor de videoclip en ik wil je vertellen dat je erbij zit!" "Echt? Wauw te gek!" Dit had ik nooit verwacht. Ik ben gewoon een van de zes dansers in de videoclip. "We verwachten je de komende weken elke zaterdagochtend in de studio om te repeteren. Daar zal je de andere dansers ontmoeten, het nummer horen en de eerste stukken dans aanleren. We willen jullie wel vragen om het nummer en de dans nog niet aan iemand te laten horen of zien. Het is muziek dat nog niet is uitgebracht dus het moet echt geheim blijven." "Oké, dat moet wel lukken denk ik. Ik voel me echt vereerd dat ik dit mag doen, dank u wel." zeg ik gespannen terug. "Ik ben blij om dat te horen. Zorg ervoor dat je dans kleding aan doet en neem genoeg water mee. De trainingen kunnen namelijk wel vier tot vijf uur gaan duren. Je hebt mijn nummer, dus als je nog vragen hebt dan bel je me maar." "Oké, tot zaterdag!" "Ja, tot zaterdag." Ik leg mijn telefoon op tafel, sta op van mijn stoel en begin te springen van blijdschap. Ik ga gewoon dansen in een videoclip!
Nadat ik het café heb afgesloten bedenk ik me dat ik nog steeds niet weet of Laura door is. Ik besluit haar nog een keer te bellen terwijl ik naar mijn fiets loop. Gelukkig neemt ze dit keer wel op. "Hi Laura, heb je al iets gehoord over je auditie?" "Hé Sterre! Ja ik ben door! Ik was zo enthousiast dat ik helemaal ben vergeten om je terug te bellen. Zeg me dat je ook door bent.." Haar stem veranderde heel snel van super blij naar enorm gespannen. "Ja ik ben ook door!" "Omg gelukkig, ik had dit echt niet alleen aangekund." Dit is echt typisch Laura, ze is altijd zo verlegen als het gaat om nieuwe dingen. Maar stiekem ben ik in dit geval ook wel blij dat ik samen met haar dit avontuur aanga. Ik sluit het gesprek af en fiets terug naar huis. Af en toe kijk ik even naar de sterren in de lucht die om en om een knipoog van helder licht lijken te geven. Ik begin zachtjes te zingen en geniet van de avond.
JE LEEST
My Shiny Star
Teen FictionEr is niets wat Sterre liever doet dan dansen. Ze traint haar longen uit haar lijf en ze lijkt maar 1 doel te hebben; achtergrond danseres worden bij bekende artiesten. Toch loopt alles niet helemaal volgens plan. Ze komt voor een aantal moeilijke k...