"Hé, wat kijk je?" vraag ik aan Linda terwijl ik neerplof op de bank. "Oh, ik keek een reality soap, maar het is nu afgelopen. Wil jij iets zien?" Ik ben blij dat die soap afgelopen is, want als er iets is wat ik niet leuk vind dan is het wel kijken naar domme mensen die hun leven vergooien. "Volgens mij begint RTL Boulevard zo, zet dat maar op." Linda zapt naar de goede zender en ik zie dat het al begonnen is. "Danilo Jazman begint volgende week aan zijn tour door Europa. Om de trots van zijn land te bewaren begint hij zijn tour in Amsterdam. Daarna gaat hij door naar een aantal steden in Duitsland en ..." "OMG!" tettert mijn zus door het programma heen. "Danilo geeft een concert in Amsterdam, daar moet ik heen!" Terwijl Linda mijn moeder probeert te vertellen hoe belangrijk dit concert wel niet voor haar is pak ik de afstandsbediening en zap weer verder. Al die drama om een jongen die gewoon een beetje muziek maakt, ik snap het niet. Ik kijk nog even een half uurtje naar een documentaire over witte haaien en dan gaat de bel. Laura is er! Ik trek snel mijn schoenen aan en spring achterop haar fiets.
"Jeetje, wat is het een groot gebouw..." zeg ik verbazingwekkend en een beetje angstig. "Moeten we hier naar binnen denk je?" "Het is wel het goede adres." zegt Laura terwijl ze haar telefoon nog even controleert. We pakken onze tassen uit de krat van Laura's fiets en lopen voorzichtig naar binnen. Zodra we de deur geopend hebben zien we een grote ruimte met een balie, wat tafels, stoelen en een bar. We besluiten om naar de balie te lopen want we hebben echt geen idee waar we naartoe moeten. "Hé meiden, jullie komen zeker voor de repetities van de videoclip?" Een vriendelijke vrouw met wat rossig haar kijkt ons aan met een glimlach. "Ja, dat klopt." zeg ik zenuwachtig terug. "En wat zijn jullie namen?" "Sterre en Laura." "Ja, ik zie jullie staan op de lijst. Jullie mogen hier even wachten tot jullie opgehaald worden door Timo Hulst, de man die jullie aan de telefoon gesproken hebben." "Oké, bedankt." We lopen rustig naar de bankjes naast de balie en inspecteren de ruimte. Nog even en dan gaan we beginnen met de repetities. Als het goed is horen we vandaag ook voor welke artiest de videoclip gaat worden en wanneer die mee gaat repeteren met ons. Dit is de eerste keer dat ik zoiets groots mag doen en ik ben ontzettend zenuwachtig. Ik kijk opzij en zie Laura haar been de hele tijd heen weer bewegen. Zij is duidelijk net zo zenuwachtig als dat ik ben.
"Sterre, Laura, wat goed dat jullie er zijn. Lopen jullie met mij mee?" Waarom is het zo dat altijd als ik achter iemand aan moet lopen, dat diegene zo ontzettend snel loopt? Heb ik dan gewoon echt zulke kleine benen dat ik het niet bij kan houden, of hebben de meeste mensen in dit universum gewoon enorme haast? We lopen (beter gezegd; hardlopen) door een gang heen met aan beide muren foto's van bekende artiesten. "Deze artiesten hebben allemaal met dansers van ons samen gewerkt." vertelt Timo alsof hij wist waar ik naar keek. Ik zie artiesten zoals Shakira en Chris Brown, maar ook Gerard Joling en Jan Smit. Wauw, dat ik hier zomaar mag lopen en wat ben ik benieuwd met wie wij mogen dansen. "Oké, we zijn er. Dit is de zaal waar jullie gaan repeteren. De andere meiden Esmee, Rosemarijn, Anna en Lindsey zijn er al. Ik zou zeggen maak even kennis met elkaar, jullie choreograaf komt er zo aan en hij zal jullie verder begeleiden." We lopen naar binnen en gaan bij de meiden zitten. We praten even met ze en ik heb het idee dat ze wel aardig zijn. We hebben niet heel veel tijd om elkaar te leren kennen, want onze choreograaf Frank komt binnenlopen.
"En 5,6,7,8." Ik kijk naar mezelf in de spiegel terwijl ik dans en het gaat best goed. We hebben het eerste stuk van het nummer al bijna af, maar iedereen is wel echt toe aan een pauze. Frank heeft ons nog steeds niet verteld van wie het nummer is, maar ik heb goed geluisterd en ik heb nu wel een vermoede. "Goed gedaan meiden, neem even wat te drinken, ga even naar het toilet en dan laat ik jullie niet langer meer in spanning." Yes! Hij gaat het eindelijk vertellen. Ik drink snel mijn fles met water leeg en ga vast bij Frank zitten. Als hij les geeft is hij erg streng en dat is soms vervelend, maar ik denk dat het wel nodig is. Alleen als ik nu zo met hem praat merk ik dat hij toch wel heel aardig is. De rest is er ondertussen bij komen zitten en Frank begint te praten. "Misschien hebben jullie het al kunnen horen aan het nummer, maar de artiest waarbij jullie in de videoclip gaan dansen is niemand minder dan... Ali-B!" Ik wist het! Ik luister niet zo vaak naar zijn muziek, maar zijn stem herken ik wel. "Aangezien Ali-B niet heel veel gaat dansen in de videoclip, zal hij in de laatste 2 weken pas aanwezig zijn bij onze repetities. Maar we moeten wel zorgen dat als hij er is, dat het er natuurlijk wel goed in zit. Dus opstaan allemaal en we gaan weer aan het werk!" Iedereen staat met volle enthousiasme op voor de laatste 2 uur training van vandaag.
JE LEEST
My Shiny Star
Teen FictionEr is niets wat Sterre liever doet dan dansen. Ze traint haar longen uit haar lijf en ze lijkt maar 1 doel te hebben; achtergrond danseres worden bij bekende artiesten. Toch loopt alles niet helemaal volgens plan. Ze komt voor een aantal moeilijke k...