2.

85 11 2
                                    

Ava. 

''Dat zei je de laatste duizend keer ook dipshit.'' zeg ik lachend tegen Lia. ''Het is duizend en één keer bitch.'' zegt ze terwijl ze haar haren lachend flipt. Ik rol met mijn ogen en schud m'n hoofd. ''Come on boo, we kunnen gaan. Vanavond ga ik koken.'' zegt Lia happy. Ik hap naar adem. ''Nee!'' roep ik. Ze geeft me een 'geschokte' blik, maar barst daarna in lachen uit. Ik lach met haar mee, en we lopen samen via de achterdeur de supermarkt uit. Lia werkt hier part time, om een beetje meer te verdienen. Ik werk hier ook, alleen niet altijd op dezelfde dagen als Lia.

''Weet je wie mij wat vroeg?'' vraagt Lia als we samen naar huis toe lopen. De supermarkt was toch niet zo ver van ons appartement. ''Nee, wie?'' vraag ik benieuwd. Ze grijnst. Oh dit is wat ergs, als ze grijnst is het altijd erg. ''The Irish Prince.'' zegt ze lachend. Ik stop met lopen en kijk haar ongelovig aan. ''Niet waar.'' zeg ik. Ze kinkt. ''PInky promise.'' zegt ze terwijl ze haar pink uitsteekt. Ik sla 'm weg en pak haar bij haar schouders. ''Wat vroeg hij, wat had hij aan, was hij alleen, wat koc-'' ik werd onderbroken door Lia. ''Damn, doe eens rustig joh!'' zegt ze lachend terwijl ze mijn handen van haar schouders afhaalt.

''Nou hij had gewoon zwarte skinny jeans aan, wit shirt, en een blauw vest.'' begint Lia, ''Hij vroeg waar de batterijen lagen, dus liet ik hem zien waar ze lagen. Toen bedanktte hij me, en daarna liep ik gewoon weg.'' Ik zucht. ''Dus hij was alleen?'' vraag ik. ''Nee, er was een of ander meisje met hem, ik weet alleen niet hoe ze heet.'' zegt Lia onzeker. Wat? Welk meisje? Sinds wanneer heeft Horan een chick, dit is gewoon zo - ''I'm kidding!'' zegt Lia en begint daarna hard te lachen. 

''Lia! Niet grappig!'' zeg ik beledigd. ''Oh gosh, die blik in je ogen, alsof je haar dood aan het plannen was!'' zegt ze nog steeds lachend. Ik rol mijn ogen en lach een beetje mee. Na ongeveer 5 minuten lopen zijn we eindelijk bij ons appartement. 

- - 

''Denk je dat hij echt een vriendin heeft?'' vraag ik terwijl ik op m'n spaghetti kauw. ''Nee joh, en waar zijn je manieren, niet praten met volle mond.'' zegt ze 'beleefd'. Ik rol mijn ogen en gooi een spaghetti sliert tegen haar aan. ''Sorry mam, zal er op gaan letten.'' , Lia rolt haar ogen maar glimlacht. 

''Wat gaan we nou eigenlijk dragen naar het concert?'' vraaggt ze. Ik haal mijn schouders op. ''Vuilniszakken klinken wel charmant, niet soms?'' vraag ik haar. ''Ava!'' roept ze lachend. ''Oké oké sorry. Ik denk dat ik gewoon wat normaals ga dragen. Niet te.'' zeg ik terwijl ik mijn laatste slokje water neem. ''Wat is 'normaals'?'' vraagt Lia. ''Nou gewoon, skinny jeans, sneakers, en een leuk shirt.'' antwoord ik. ''Wat? Nee! Eerder leuk jurkje en leuke flats! Kom op Ava, je hebt hem al in geen 3 jaar gezien. Maak een goede indruk.'' knipoogt ze.

Dat is het dus juist. Ik heb hem al 3 jaar niet gezien. Hij is z'n belofte ook helemaal niet nagekomen. Moet ik eigenlijk wel blij zijn dat ik hem weer ga zien? Ik bedoel maar, als hij nooit de moeite heeft gedaan om contact te houden, na alles wat we samen hebben beleefd, waarom zou ik het dan wel moeten?

''- doe je dus mee of niet?'' zegt Lia. Oh oops, ik verdronk weer eens in mijn eigen gedachte. ''Sorry Li, wat zei je?'' zeg ik terwijl ik nerveus lach. ''Ik zei, dat als we gaan shoppen we ALLE winkels grondig gaan onderzoeken om dé perfecte outfit uit te zoeken voor je. En daarna de perfecte schoenen, en als we nog tijd hebben kunnen we ons haar nog laten doen. Doe je mee?'' vraagt ze glimlachend. Ik knik. ''Natuurlijk.''

Niall.

Ik heb haar weer gezien. Na 3 jaar pijn .. Ik heb haar zo erg gemist. Maar ik kon er niks aan doen. Management zegt nee, fans zeggen nee .. maar mijn hart zegt ja. Ik ben haar gewoon vergeten. Hoe kon ik zoiets doms doen? Pft, waarschijnlijk is ze me ook al weer vergeten. Ik bedoel zo'n mooi meisje zoals haar heeft waarschijnlijk rijen jongens die haar willen. 

Ik zucht en rijd naar huis toe. Ik weet nog heel goed die laatste avond op het vliegveld. De laatste keer dat ik haar heb gezien, de laatste keer dat ik haar in mijn armen heb gehad. Ik zucht en zet de auto uit. Ik heb zelfs mijn belofte gebroken. Ik haat mezelf voor dat. Ik had gewoon geen andere keus .. 

Ava was nog steeds het meisje van mijn dromen. Ze is perfect. Technisch gezien zijn we nog steeds samen, ik bedoel, niemand van ons heeft het uitgemaakt. We zijn gewoon uit elkaar gegroeid .. soort van. Maar toch snap ik het wel als ze al iemand anders heeft. Ik heb anders wel in interviews gezegd dat ik single ben. Ik zucht voor de zoveelste keer vandaag, en stap uit de auto. Moe loop ik mijn huis binnen. 

Zou Ava mij ook gezien hebben? Ik mis haar gewoon zo .. Het is alsof alles wat wij samen hadden gewoon weg is. Gone. Ach, dat krijg je ervan als je je beloftes niet nakomt Niall. Je verdient het. ''Hey man, ik heb nog wat Nandos voor je overgelaten.'' zegt Louis die uit het niets uit de keuken komt gewandeld. ''Louis what the fuck, hoe kom jij hier?'' vraag ik hem geïrriteerd. Ik hou van Louis, als een broer, maar nu wil ik echt even alleen zijn. 

''Oh, ik wilde gewoon COD met je spelen maar je deed niet open, dus ben ik maar gewoon naar binnen gegaan. Maar je was er dus ook niet hehe.'' zegt Louis terwijl hij verlegen aan zijn haar krabt. ''Inderdaad, daarom deed ik misschien niet de deur open hé?'' ik rol mijn ogen en ga languit op de bank liggen. ''Wat is er Nialler? Je ziet er somber uit.'' zegt Louis die op de grond gaat zitten, naast me. ''Niks .. gewoon moe I guess.'' zucht ik, ''Moe I guess? Dus er is iets aan de hand maar je wilt het niet vertellen omdat het je zo erg dwars zit dus je zegt maar gewoon dat je moe bent, en denkt dat ik dat geloof?'' zegt Louis in één adem. Ik grinnik. ''Soort van ja.'' zeg ik.

''Ah nee okay is goed hoor ... helemaal niet, vertel het aan je geweldige bandmate en bffaaohzgi.'' zegt Louis glimlachend. ''Bffaaohzgi?'' vraag ik hem lachend. Hij knikt, ''Ja, best friend forever and alway omdat hij zo geweldig is.'' zegt Louis dood serieus. Ik begin hard te lachen en sla hem met een kussen. ''Je weet echt altijd hoe je me moet laten lachen.'' zeg ik. Hij knikt trots.

''Ja dat klopt, zo geweldig ben ik, maar wat is er nou Niall?'' vraagt hij. Ik zucht en denk even na. Hoe kan ik dit Louis goed vertellen? Ik wil namelijk niet te veel vertellen. Bijvoorbeeld dat ik mijn belofte heb gebroken. ''Nou je weet toch nog wel tijden bootcamp, dat ene meisje dat vaak langs kwam?'' vraag ik hem. ''Ja, Avalynn toch?'' , Ik knik. ''Ja Ava. We hadden dus iets samen, dat weet je wel en uhm ..'' ik kon gewoon niet uit mijn woorden komen. Goed bezig Niall, echt top. ''En je mist haar maar weet dat je haar waarschijnlijk niet meer terug krijgt?'' maakt Louis af. Ik knik.

''Don't worry Niall, je ziet haar vast nog wel eens. En misschien als deze tour voorbij is, kan je het bespreken met haar.'' glimlacht Louis. ''Jup ..'' 

Ha, ging dat bespreken maar zo makkelijk. 

A/N: hoofdstuk 2 yaaay :D . Ik weet dat ik eigenlijk helemaal nog niet zoveel reads heb, maar het is super saai dus ging ik maar schrijven xd. Vote? Comment? Follow? Zou heel erg veel betekenen, thank youu. xx ❤

Broken Promises. • Niall Horan fanfiction. (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu