Felixs perspektiv:
Jag gav henne en lapp där det stod att jag ville ses efter skolan för att berätta att jag vill lära känna henne, för att jag typ verkligen gillar henne. Jag blev kär vi första ögonkastet kan man säga. Men vänta lite nu felix är du kär?? Wtf? Oj vad har hänt med mig? Jag har aldrig känt såhär förut men jag tror de betyder att jag är kär.
Vi gick ut på skolgården och bestämde oss för att dra hem till mig en runda. När vi kom hem och satte oss i vardagsrummet så frågade hon den där frågan som jag ville hon skulle fråga. (Sååå,vad va de du ville berätta?)
Jag tittade henne djupt in i ögonen och sa att hon va vacker.
Bra början där felix bra början.
Hon log lite gulligt som bara hon kunde och sen sa hon: felix,du är så fin!
Vi kramades och sen började vi prata om vrf hon flytta hit och vad jag har gjort när jag va liten osv. Vi lärde känna varandra väldigt mkt om man säger så men sen blev kl så mkt så jag körde hem henne. Hon bodde inte så långt borta utan bara 3km ifrån ungefär.
D/Ns perspektiv:
Felix sa att jag va vacker!!
Hela den här kvällen hade varit helt underbar. Jag menar vi lärde känna varandra sjukt bra och det känns som om att vi lxm klickade på nått sätt. Jag är kär. Äntligen.
När han hade kört hem mig va kl runt halv tio och jag tog en snabbdusch och sen gick och la mig. Mamma va ju inte hemma för hon jobbade natt, men jag slängde iväg ett sms till henne så att hon visste att jag va hemma.
Felix perspektiv:
Jag glömde fråga om hennes nummer!!
Hur tänkte jag? Vrf glömde jag bort de?
Jag gick in på fb och sökte på hennes namn, och hon kom upp. Jag gick in på hennes profil och såg att hon hade skrivit sitt nummer där så jag la till de och skickade iväg ett sms.
(Hej,jag glömde fråga dig om ditt nummer men jag hittade dig på fb så jag fick ditt nummer därifrån om du undrar. Jag hoppas du sover gott så syns vi imon/Felix❤️)
När jag skickat smset ser jag hur mkt klockan är och bestämmer mig för att sova.
NÄSTA DAG!
D/Ns perspektiv:
Jag vaknade av att alarmet sattes igång.
Usch fan nej inte skola. Jag gillar inte skola. Men som tur väl har jag ju Felix som hjälper mig i den nya. Jag gick in på mobilen och såg att jag fått ett sms. Det va tydligen av Felix. Han hade hittat mitt nummer på fb. Så gulligt av han. Jag känner mig dum om jag svarar nu för jag träffar ju han om bara 30min. Så jag måste skynda mig.
Jag gick till garderoben och slängde på mig ett par svarta,lite halvt söndriga jeans och en vit t-shirt med ett silver kedjehalsband till, och sminkade mig lite lätt.
Tog en macka och sprang ut till busshållsplatsen. Nu skulle felix oxå stiga på bussen men de gjorde han inte. Han sa ju det igår?... Var e han?...
YOU ARE READING
Felix sandman
RomanceHej! Jag är en 15 årig tjej som bor med min mamma på Öland. Vi har bort här i ca 3 år snart men mamma har skaffat nytt jobb i Stockholm och vi ska flytta dit. Jag har en termin kvar i skolan eftersom jag går i nian,så jag ska börja i en ny skola och...