Killarna

42 0 0
                                    

Jag öppnar ögonen och få se Felix liggandes bredvid helt utslagen., men snarkandes sjukt högt.

Jag fnissar till lite för att de såg så rolig ut. Men jag är en sån person så jag kan inte somna om så jag kliver ur sängen och kommer genast på att Filippa ligger ju på madrassen på golvet.

Jag höll på att kliva på henne.

Men som tur så vaknade inte nån av dom. Jag gick i i badrummet och tvättade av mitt smink.

Sedan gick jag till rummet igen. När jag går in så ser jag bara Filippa men igen Felix.

Vart är han?

Jag vänder mig om och blir så rädd att jag nästan kissar på mig.

D/n: SLUTA, skrämmas Felix!!

Felix: haha, förlåt men de va bara ett sånt bra tillfälle.

Felix perspektiv:

Jag gav henne en kyss som förlåt sen gick vi ner till köket.

Jag fick ett meddelande av Omar. Han undrade ifall jag kunde hämta han på moppen vid tåget.

Jag skrev att de gick bra men att vi skulle hem till D/n en stund sen bara.

Jag berättade för D/n och hon tyckte de gick bra att Omar oxå kom.

Jag säger hejdå till D/n och går ut och tar bussen hem till mig för att sedan ta moppen till tågen.

D/ns perspektiv:

FIIIIILIIIIIPPAAAAA!!!!

Skriker jag så högt jag bara kan i huset, och jag hör ett duns uppifrån.

Jag springer upp och få se Filippa ligga på golvet.

D/n: haha,hur hamnade du där?

Filippa: jag vaknade när du och Felix gick ner och jag tyckte sängen såg så mycket mysigare ut så jag la mig där och somnade om igen. Sen så skriker du och jag blir livrädd och ramlar ner på golvet....

D/n: HAHAHAHAH, åååh stackare!! Behöver du plåster? HAHAHAH

Filippa: sluta...

Vi gick ner till köket och jag berättade att Felix snart kommer men inte att Omar skulle med för jag har fått höra att Omar va hennes favorit. Eller jag har fattat de själv med alla bilder på han som hon har.

Vi började äta frukost och snackade lite gran. Jag frågade saker om hur hon började gilla The fooo och hur hon hittade dom lxm och Vrf de kommer sig helt plötsligt att hon ska flytta hit till Stockholm.

Jag fick reda på massor av saker, som tex dom andra låtarna dom har gjort osv.

När vi va klara med frukosten så gick vi in i tv rummet och han inte mer än att sätta oss ner förens de plingade på dörren. Jag springer och öppnar för att se vem de va, men de va bara Omar. För Felix grejade med moppen.

Jag hälsar han välkommen till mig och berättar lite vem jag är osv och helt plötsligt kommer Filippa springandes. Hon hade nog hört att de va Omar.

Både Omar och jag skrattar åt hur kul de såg ut och Filippa blev helt röd i ansiktet.

Felix kommer in och ger mig en kyss. Omar glodde fett mycket och sen frågar han Felix om varför han inte har berättat om att han har flickvän.

Vi alla tre förutom Omar brister ut i skratt.

Men sen går vi till tv rummet.

Felix sätter sig i stolen och jag i hans knä sen Omar och Filippa i soffan. Dom börjar snacka lite och jag blir imponerad av Filippa hur bra hon värkar snacka med Omar. Hon ser verkligen förälskad ut men ändå helt cool lugn. Vilket inte va hennes grej.

Vi sitter inte och snackar så länge utan bestämmer oss sen för att dra till killarnas studio. Felix kör mig med mopeden och Filippa och Omar tar bussen.

Jag undrar om inte dom börjar gilla varandra. De ser så ut i alla fall.

Jag är glad för filippas skull i så fall för hon har aldrig haft en pojkvän och om dom skulle bli tsm så är de rätt coolt eftersom dom är kända.

Men jag har min Felix och de är ju oxå rätt coolt.

Framme vid studion så blir de lite stelt när vi kommer in för jag antar att inte Felix har berättat för dom andra om mig och Filippa.

Men vi hälsar på alla och slår oss ner i soffan.

Felix ger mig en kyss, som jag tror är för att dom andra ska fatta att vi är tsm. Jag tyckte de va lite gulligt av honom att göra på de sätter så jag blev lite röd om kinderna.

Men nu skulle dom tydligen in i ett annat rum och Filippa och jag fick stanna hör ute.

Jag frågar ut henne om Omar och om hon tror de kan bli något mellan dom två.

Hon va en helt annan person nu märkte jag för hon är verkligen förälskad och kan inte annat än att tänka på Omar. Jag tyckte hon va lite rolig när hon höll på såhär så jag kunde inte hålla mig för skratt.

Hon ger mig en blick som om att hon inte fattar Vrf jag skrattar, och då skrattar jag bara ännu mera.

Efter en timmes väntan kommer killarna ut igen.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 02, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Felix sandmanWhere stories live. Discover now