Jag skickar iväg ett sms till felix och frågar vart han håller hus,men efter fem minuters väntan har han fortfarande inte svarat. Vad ska jag göra?
Felix perspektiv:
Jag springer så fort jag bara kan för jag brukar alltid komma försent till träningar och bandmöten osv men inte idag,idag ska jag vara så tidig jag bara kan.
Om fem minuter ska jag vara där och de är nog precis så att jag hinner.
När jag kommer in tittar alla på mig och skrattar!! Jag va en minut försenad och dom fattade att jag hade kutat hit,för så andfådd som jag var. Haha!!
Jag tar upp telefonen och ser att D/n har skickat ett sms och undrar vart jag är.
JUST DE!! Jag skulle ju åka bussen med henne idag och hjälpa henne i skolan.
jag ska precis börja skriva vrf jag inte kunde komma,då daff tar min mobil och skrattar lite för att han tycker han är bossig nu.
Jaja detta mötet skulle inte ta så långt tid så jag kan svara henne sen.
D/Ns perspektiv:
Jag kommer fram till skolan och får se att våran klassföreståndare är hemma och vabbar idag. Så nu har jag verkligen ingen att vara med.
Men skoldagen gick ju ändå fort och nu va jag på sista lektionen. Men de konstiga är ju att Felix fortfarande inte har hört av sig. Tänk om de hänt nått?
Lektionen va slut nu och jag skulle ta bussen hem, då jag plötsligt ser Felix på mobilen. Han ringer mig!! Jaaah
När jag svarar hör jag massa som skrattar och även felix men när han märkt att jag svarat så frågar han om han kan komma över till mig runt kl fyra för han ville berätta en sak. Visst de går bra,svarar jag lite glatt. Han lägger på och jag hoppar av bussen. När jag kommer hem va inte mamma hemma. Det trodde jag hon skulle vara nu så jag ringer henne.
M:hej,stumpan vad vill du?
D/n: hej mamma, jo jag undrar bara vart du är.
M:jag är bara och handlar lite.
D/n: jaha men när kommer du hem då? För vi har ju inte setts på två dagar pågrund av ditt jobb.
M:jag står i kön till kassan just nu,så jag kommer om 20min en kvart. Och jag vet de men jag är ledig resten av veckan nu så vi kan väl umgås lite?
D/n: okaj, de är klart jag vill, men hur kan de komma sig?
M: min chef tyckte jag behövde ta de lite ledigt för jag har ju dig och jag har jobbat mest utav all personal här på jobbet.
D/n: jaha okaj men vad snällt men Felix kommer över en runda bara de är väl lungt?
M: Felix? Ullalla?
D/n: haha mamma sluta vi är bara kompisar!
M: haha okaj okaj men vi syns snart och de är klart de går bra.
D/n: haha,ja de gör vi tack så mkt puss hej!
M: puss hej!
Det va första gången mamma och jag pratat så mkt i telefon.
Men nu ska jag upp och byta om lite. När jag har tagit på mig mysisbyxorna, så plingar de på dörren och utan att tänka mig för springer jag ner och öppnar när jag inte äns har någon tröja på mig.
Det va Felix och han bara stirrar på mig och flinar. Jag undrar va de är och när han berättar att jag inte har någon tröja så blir jag illröd i ansiktet och springer genast upp för att ta på mig en tröja.
Felix perspektiv:
Hon öppnar dörren och står där utan tröja och jag kan inte hålla mig för skratt för jag förstår att de inte va meningen. Hon blir illröd i ansiktet och springer genast upp för att ta på sig en tröja. Jag går in och tar av mig skorna och sen hör jag D/n komma ner för trappan igen.
Vi tittar på varandra och sedan skrattar vi. Jag ger henne en kram oxå och sen bestämmer vi oss för att gå in i tv rummet så jag kan berätta vad jag har varit. Jag berättar allt om att jag är med i ett band och vi hade ett möte idag som jag fick reda på kl 6 i morse. Hon bara ler när jag sitter och förklarar men sen så frågar hon om bandet jag är med i heter the fooo, och det gör de ju men hur visste hon de?
Jag frågar hur hon visste de och då berättar hon att våran låt tydligen har varit på radion. Jag skiner genast upp i ett leende,för de va något jag och grabbarna verkligen ville.
Men nu va ju allt lungt i alla fall när D/n vet vart jag va och att det kanske kommer bli så nu ibland. Jag kramade om henne och frågade henne vart hennes mamma va?
Det plingar på dörren.
Där säger hon och skrattar.
Hon springer och öppnar och hjälper hennes mamma med kassarna. Jag hjälper självklart oxå till. När vi plockat in varorna så går vi upp på D/Ns rum och pratar lite.
Jag frågar henne om hon vill se på film och svarar ja. Vi sätter igång filmen lol med miley cyrus som huvudroll. Mitt i filmen möter jag D/Ns underbara ögon och jag vill bara kyssa henne. Hon verkar vilja samma sak så jag kysser henne. Hon kysser tillbaka och jag blir skitglad. Vi släppte och bara tittade på varandra men kramades sen och jag va bara tvungen att fråga om jag va hennes.
D/Ns perspektiv:
Han kysste mig. Jag gillar ju han så jag kysste tillbaka och sen frågar han om han va min. Klart du är sa jag och vi kysstes igen.
Vad är det som händer egentligen? Är jag tsm med Felix? Ja de är jag!! Jag kan inte fatta de!!
Mamma ropar att maten är klar och vi bara skrattar men går sedan ner till mamma. Han tar min hand påvägen ner och jag ler mot honom. Mamma ger mig en såndär ''jaha bara kompisar? Blick''. Jag bara ler och vi sätter oss vid bordet. Felix mobil ringer och när han svarar så låter han inte så glad. Vad va de nu?
YOU ARE READING
Felix sandman
RomanceHej! Jag är en 15 årig tjej som bor med min mamma på Öland. Vi har bort här i ca 3 år snart men mamma har skaffat nytt jobb i Stockholm och vi ska flytta dit. Jag har en termin kvar i skolan eftersom jag går i nian,så jag ska börja i en ny skola och...