Power Trio
در بین اتحادها سه رایجترین شماره است.
معمولاً در اتحاد سهنفره، دوتا از اعضا فویل یکدیگر هستند و دائماً با هم مخالفت میکنند و عضو سوم که نگهدارندهی یکپارچگی گروه است، بین آن دو و ویژگیهای شخصیتی متفاوتشان تعادل برقرار میکند.
عامل قدرتمند بودن گروه این پویایی و کشمکش دائمی است .
به کلمهی "گروه" دقت کنید. این شخصیتها به طور مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند.
شما میتوانید در یک داستان سه شخصیت داشته باشید که فویل یکدیگر باشند، بدون این که اعضای یک اتحاد سهنفره محسوب شوند.
مثلاً اگر سه شخصیت در داستان اعضای یک خانواده باشند، با یک اتحاد سهنفره طرف هستیم، ولی اگر همان اعضا با همان ویژگیهای شخصیتی با هم تعامل نداشته باشند، اتحاد سهنفره محسوب نمیشوند.
اتحاد سهنفره را میتوان در اتحادهای بزرگتر هم گنجاند.
سه بعلاوهی دو اتحادی سهنفره درون یک اتحاد پنجنفره است.
همچنین بعضی مواقع در یک اتحاد پنجنفره (یا یک اتحاد چهارنفره با یک عضو صوری) دو اتحاد سهنفره به وجود میآید و یک عضو اصلی بین دو اتحاد به اشتراک گذاشته میشود.اتحاد ششنفره اغلب به دو اتحاد سهنفره تقسیم میشود و اتحاد هفتنفره هم اغلب از یک و بعضی مواقع از دو اتحاد سهنفره تشکیل میشود.
تعدادی از دگرگونیهای اتحاد سهنفره به شرح زیر میباشد.
تریوی فرویدی رایجترین اتحاد سهنفره است و اغلب شالودهی اتحادهای سهنفرهی دیگر میباشد.
این اتحادها میتوانند با هم همپوشانی داشته باشند:- زیبا، زرنگ، زورمند: یک اتحاد سهنفرهی مونث که هریک از اعضای آن نمایندهی یکی از ویژگیهای یاد شده هستند. عضو زیبا میتواند عضو محبوب یا دارای ویژگیهای زنانه نیز باشد.
(Agnes, Margo, Edith/Despeciable Me)- گندهبک، لاغر، قدکوتاه: گندهبک میتوانند هیکلی یا چاق هم باشد. (Fezzik, Inigo, Vizzini/The Princess Bride)
- قرمز، سبز، آبی/قرمز، زرد، آبی: یک اتحاد سهنفرهی رنگی (Huey, Louie, Dewey/Duck Tales)
- تریوی مضحک: متشکل از یک احمق که یک نقشهی احمقانه پیریزی میکند، احمقی دیگر که کورکورانه از دستورات پیروی میکند و یک شخصیت مثلاً عادی که هیچ کاری از دستش برنمیآید تا جلویشان را بگیرد و دائم در حال غر زدن است. (Moe, Curly, Larry/The Three Stooges)
- آتش، یخ، آذرخش: اتحادی به نمایندگی از عناصر طبیعی. بدین شکل میتوان آن را معادل تریوی فرویدی در نظر گرفت: اسپاک یخی، کِرک آذرخشین و مککوی آتشین. (Blood Mage, Archmage, Mountain King/Warcraft II)
- جنگجو، جادوگر، دزد: یک جنگجوی هیکلی و قوی، یک جادوگر سوسول یا ضعیف و یک دزد تیزپا (Pontius, Amadeus, Zoya/Trine)
- خواهران هکاته: دوشیزه، کدبانو، پیرزن ( Clotho, Lachesis, Atropos/Greek Mythology)
- شوالیه، رند، ملازم: یک جنگوی آرمانگرا، یک جنگجوی موقعیتطلب و یک جنگجوی بیتجربه (Arthur, Gwaine, Merlin/Merlin)
- زمین، دریا، آسمان: یکی از زمین، یکی از دریا، یکی از آسمان (Gaia, Pontus, Oranos/Greek Mythology)
- خوشاخلاق، بداخلاق، حد وسط: منظور از حد وسط شخصیتی است که نه خوشاخلاق باشد و نه بداخلاق. (Chien-Po, Yao, Ling/Mulan)
- تریوی راک: یک گروه راکسهنفره که شامل گیتارزن، گتاربیسزن و طبلزن میباشد. (Alvin, Simon, Theodore/Alvin and the Chipmunks)
- تریوی هولناک: متشکل از یک شرور و دو نوچه. ممکن است هرسهیشان خود نوچهی یک شرور به مراتب بزرگتر باشند. (Kabal, Kobra, Kira/Mortal Kombat Deception )
- دو مذکر، یک مونث: متشکل از قهرمان، یک دوست همجنس و دوستی دیگر از جنس مخالف. (Harry, Ron, Hermione/Harry Potter)
- دو مونث، یک مذکر: نقطهی مقابل مورد بالا. (Buffy, Willow, Xander/Buffy the Vampire Slayer )
- سه صورت آدم: سه شخصیت مذکر که هریک تا حدودی نمایندهی ماجراجویی، قدرت و دانایی میباشند. به ترتیب شکارچی، ارباب و پیامبر نامیده میشوند. (Tassadr, Aldaris, Zeratul/Starcraft)
- سه صورت حوا: سه شخصیت مونث که هریک نمایندهی کودک، همسر و دلفریب میباشند. تا حد زیادی به خواهران هکاته شباهت دارد؛ با این تفاوت که در خواهران هکاته، دوشیزه سادگی کودک و جذابیت دلفریب و کدبانو شادابی کودک و کمال هسمر را ترکیب میکند و پیرزن هم تا حد زیادی با همسر دانا و عاقل همپوشانی دارد. (Leliana, Wynne, Morrigan/Dragon Age)
- سه نسل موفق: متشکل از جوانی که میخواهد به موفقیت برسد، بزرگسالی که در حال رسیدن به موفقیت است و کهنسالی که به موفقیت رسیده است. (Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Qui-Con Jinn/Star Wars Episode I: The Phantom Menace)
- همراه با یک دوست و یک غریبه: متشکل از شخصیت اصلی که با دوست دوران کودکی و یک شخصیت کاملاً غریبه همراه شده است. (Rapunzel, Pascal, Flynn Rider/Tangled)
YOU ARE READING
Modern Life Is Dead
Randomیه مشت از چیزهایی که باید یه گوشه جمع کرد بیشتر متن ترانه ها یا دیالوگ فیلم ها یا هر چیز دیگه ای...