Cem Adrian Kimdir?

146 13 2
                                    

Merhabalar! Sizlerle ilk olarak paylaşmak istediğim Cem Adrian'ın kim olduğu ve müziğe nasıl başladığı. Maddeler halinde yazmayı tercih edeceğim, çünkü uzun paragrafları okumaya ben bile sıkılıyorum bazen :')


Öncelikle müziğe tam olarak atılmadan önceki yaşamına bakalım...

* Cem Adrian'ın gerçek adı Cem Filiz'dir.

*Adrian sahne soyadını, doğduğu ve büyüdüğü Edirne şehrinin antik çağlardaki ismi olan Hadrianoupolis'ten esinlenerek almıştır.

* Cem Adrian, müzisyen, besteci ve yapımcı. Ortalama bir insandan 3 kat daha uzun ses tellerine ve 4.5 oktavlık ses genişliğine sahiptir. 

* 30 Kasım 1980 (38 yaşındadır) tarihinde, Yugoslav kökenli bir ailenin ikinci çocuğu olarak Edirne'de  dünyaya geldi.

*Babası tüccar, annesi ev hanımıdır.

* Ortaokul yaşlarında müzikle ilgilenmeye başladı ve ilk bestelerini de bu yıllarda yaptı.

* Edirne'de radyoculuk yapmaya başladı ve bu işi yaklaşık on yıl boyunca belli aralıklarla sürdürdü.

* Radyoculuğun müzik yapabilmesi için hayatında önemli bir yeri olduğunu belirten Cem Adrian, ilk albümünde yer alan iki şarkı dışında bütün şarkıları çalıştığı radyonun stüdyosunda kaydetti. 

* Sonraki yıllarda İstanbul'a gelen  Adrian, 2003 yılında Serkan ve Efkan Erdal ile birlikte kurdukları 'Mystika'  adlı etnik müzik grubunda solist ve dansçı olarak çeşitli mekanlarda sahne aldı. 


Şimdi de müziğe nasıl başladığına ve ona kimlerin yardımcı olduğuna bir göz atalım.

* 2004 yılında, Etiler'de bir kafede fal bakıyordu. O zamanlarda sürekli müşterisi olan Demet Sağıroğlu aracılığıyla pek çok enstrüman sesini kendi sesiyle taklit ederek hazırladığı demosunu Fazıl Say'a ulaştırdı.

* Duyduğu sese hayran olan Say, Cem Adrian'ın Bilkent Üniversitesi'nde özel öğrenci statüsünde eğitim alması için önayak oldu. 

* 2005 yılının Şubat ayında, 1997 ve 2003 yılları arasında Edirne'de kaydettiği demolardan ve 2004 yılının Ekim ayında Fazıl Say ile birlikte verdiği ilk konserin kayıtlarından oluşan "Ben Bu Şarkıyı Sana yazdım" adlı albümünü çıkardı. 

* 2006 yılının sonbaharında, yapımcılığını kendi üstlendiği ikinci albümü "Aşk Bu Gece Şehri Terk Etti" yi çıkaran Adrian, bu albümde yer alan ve albümle aynı adı taşıyan şarkısında, 134 kanal vokal kaydı yaparak hiç enstrüman kullanmadı. 

* Bu albüme Denizhan, Umay Umay ve Suicide vokalleri ile katkılarda bulunmuşlardır. 

* 2006 yılı sonundaki "Aşk Bu Gece Şehri Terk Etti" albümünün tanıtım konseri performansı ve Hayal Kahvesi konserler dizisi başta olmak üzere Türkiye'nin birçok ilinde verdiği konserlerini, üçüncü albüm projesine kadar devam ettirmiştir.

* Ayrıca Gökhan Çevir ile çalışmıştır.

* Bu süre zarfında birçok konser vermiş, canlı yayın ve programa katılmıştır.

"Emir" albümünün kayıtları sürerken, 2007 yılı sonunda kayıtlarına başlanan, sadece piyano kullanılarak hazırlanan serinin ilk albümü olan Essentials / Seçkiler - Etnik 2008 yılı Haziran ayında piyasaya çıkmıştır.



Cem Adrian, bunların ardından günümüzde konserler vermeye ve her gün biraz daha fazla seven kazanmaya devam ediyor. 






Kayıp Kalplere Umut ~Cem AdrianHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin