Apabila bulan purnama tiba seluruh kuasa kejahatan akan bertambah tetapi kuasa kebaikan akan berkurang inilah yang dinamakan malam semey.Pada malam itu turunya pemburuh Roh atau dikenali sebagai galatic semey yang akan menangkap roh magis yang dilihatnya,galatic semey adalah sosok lembaga berjuba merah dan mempunyai dua tanduk dikepalanya ia memegang satu tongkat seakan sabit yang digunakan untuk menangkap roh magis.
maiyeka dan gumiho berhenti meneruskan perjalanan kerana mereka terlalu lamah berjalan,mereka pun berhenti di satu tempat yang sunyi hanya dengar suara alam semulajadi yang kedengaran segenap penjuru maiyeka dan gumiho perlahan lahan melepkan matanya tanpa memedulikan apa yang akan berlaku....
bangun!!!!!(jerit seseorang)
'di mana kita ni'
'aku pun tidak tahu'"hahahaha!!!kamu berada di gunung kelawar kamu berdua akan ku jadikan tumbal kepada tuan gororo"
"kamu siapa"ujar maiyeka kepada makhluk itu
"kami ialah puak algia,puak terkuat dalam dunia magis hahahaha!!"
"puak algia?bukankah puak itu telah lama musnah akibat perang dunia magis pertama 1000 tahun dahulu"
"kami tidak akan mati!(nada memekik) kami telah diselamatkan oleh tuan gororo dialah avatar bumi"
"mustahil,avatar bumi ialah lancelot kau telah ditipu!(tegas maiyek"
"hahahaha,kau tidak tahu apa apa kau sedialah malam ini"
Kemudia makhluk algia itu meningalkan maiyeka dan gumiho berdua di dalam penjara
maiyeka:apa kita perlu lakukan?
gumiho:kuasa kita tidak mampu menentang mereka!malam semey juga semakin hampir.
maiyeka:kita harus melarikan diri dari sini....aku pernah diajar oleh ayahku mengenai magis pemukau tapi magis ku tidak cukup untuk melakukanya.
gumiho:aku akan meminjamkan magis ku kepadamu
maiyeka:tapi kau akan.....
gumiho:cepat kita tidak ada masa lagi
maiyeka:baiklah.
Kemudian gumiho menyalurkan magisnya kepada maiyeka dengan menggunakan teknik alur chakra,Setelah itu maiyeka mula bermeditasi untuk melakukan magis memukau.
Setelah beberapa minit satu kepungan asap magis berwarna merah pudar keluar dari mulut maiyeka kemuadian menyebabkan pengawal penjara kaku
maiyeka pun segera bangun dari tempat duduknya kemudia mengarahkan pengawal itu untuk membuka pintu magis itu
Setelah itu maiyeka dan gumiho senyap senyap keluar dari penjara apabila sampai di satu pintu mereka pun membukanya tetapi apabila sahaja dibuka mereka berdua kembali pengsan.
Setelah sedar tangan mereka telah diikat dengan akar magis yang sangat kuat,mereka berdua sangat kehairanan apa sebenarnya yang terjadi kepada mereka berdua,lalu kedengaran suara teriakan yang dasyat'auuuuuuhhh"
Mereka tertanya tanya siapakah itu kemudian satu sosok misteri melompat dari atas yang menyebabkan gegaran yang snagat kuat
"siapa kau"
"aku ialah gororo,hahahaha"
"lepaskan kami"
"tiada siapa pernah lepas dari gengaman ku"
"apa yang kau mau kan"
"aku mau dagingmu yang empuk supaya magis ku bertambah"
"lepaskan!!"
"jangan harap"
"apa yang perlu kita lakukan"
"mati lah kamu berdua"
gororo mengeluarkan sebilah pedang lalu dia ingin menusuk perut maiyeka tetapi satu perkara magis berlaku padang tadi tiba tiba patah kerana terkena sinar cahaya yang memancar dari rantai milik maiyeka
"apakah itu"
"terima kasih rantai"
kemudian akar akar yang membelengu tangan mereka telah hilang
maiyeka berdiri kemudian mengarahkan rantainya ke arah gororo dengan sekelip mata sahaja badan gororo menjadi debu yang berterbangan
Selama ini baru sekarang puteri maiyeka mengatahui bahawa rantai purnama mempunyai kuasa magis yang sangat berkuasa
Kehancuran puak gororo menyebabkan ruang dimensi ketiga terbuka yang menghubungkan dunia magis dengan dunia manusia.Dalam buku magis jilid18 ada tertulis bahawa sekiranya sesuatu puak magis hancur atau lenyap tanpa meninggalkan baki seorangpun pintu dimensi akn terbuka ini akan membahayakan kedua dua dunia kerana dunia magis dan dunia manusia akaan menjadi tidak stabil.
Dalam masa ini sesiapa sahaja mampu untuk berpindah dari satu dimensi ke dimensi yang lain jika disalah gunakan kedua dua dimensi akan mengalami kehancuran.
Pabila hari semakin larut malam suasana bertukar hening tak kala hembusan angin menghembus dari pelbagai arah.
keesokan paginya,
Suasana dunia yang dulunya cerah dengan sinaran mentari kini telah punah dari pandangan satu kehancuran pasti akan berlaku kerana bulan purnama akan berlaku 2bulan lagi ditambahkan lagi ruang dimensi terbuka.
gumiho:pasti bencana akan berlaku(nada takut)
maiyeka:kita harus menghentikanya...
gumiho:kita tidak mampu menghentikanya tapi kita mampu menghalang sesiapa masuk kedalam ruang dimensi
maiyeka:yah benar itu,aku akan memerhati dari alah utara dan selatan sementara kau memerhati dari timur ke barat.
puteri maiyeka dan gumiho memerhati dari bawah situasi lubang dimensi supaya tiada siapa akan masuk kedalam sana.
Secara tiba tiba satu lembaga hitam terbang dari arah barat daya menuju ke arah ruang dimensi tetapi siapakah lembaga itu?
[BERSAMBUNG]
YOU ARE READING
Lagenda Medusa
FantasyDisebabkan ketamakan terhadap magis sanggup mengorbankan ribuan nyawa demi mencapai matlamat menjadi titisan ular atau sang medusa penguasa alam kegelapan