OLAYLAR YAVAŞ YAVAŞ BÜYÜYECEK. YAZIM YALIŞLARI VARSA BUNUN İÇİN TEKRARDAN ÖZÜR DİLERİM VE İYİ OKUMALAR...
Vakit kaybetmeden bilinmeyen numara servisini aradım, SMS gönderen numarayı verdim ve bana şu ismi verdiler.
Songül Bozkurt
Kimdi bu kadın, tahmin etiğim gibi kadındı ama kimdi bu,
Bir kadın nasıl böyle şeyler yapmış olabilirdi.
Yada belki yurtta kalan bir öğrencidir. Evet belkide öğrencidir.
AkşamdıYurt müdürü evine gitmişti,bende Songül kimdir diye gidip odasındaki dosyalara bakacaktım.
Sesiz adımlarla aşağı indim, Odaya girmiştim ama dosyayı bulmalıydım.
Kimse beni fark etmemeliydi, çok dikatliydim, dosyayı bulmuştum.
Bir sürü isim.Ayşe Yalçın
Amine Caner
Ayşe Yaprak
Asiye Rengin
Alara DerinBu listede değidi bu A ile başlıyanların listesiydi sayfaları çevirdim
A, B, C, D, E, F, G, H, L, M, N, Ö, P, R, S
S harfini bulmuştum, sayfayı açtım.Sinem Gülay
Selen Sipayi
Seyhan Bozacı
Serpil kükürt
Sanem Bozdağ
Sibel Sarıkamış
Sümeye Yıldız
Sevgi Durmaz
.......Hepsine bakmıştım ama yoktu, Galiba öğrenci değildi, O zaman kimdi? Nasıl girmişti yurda?, Yurttaki öğretmenler ve çalışanlarda değildi.
Kimdi bu Songül şahsı.
Bu yurta kalmıyorsa onu bulmam imkansız a yakındı, ama ismini bulmuştum bu bile bir adım dı derken,
Saat 11:00 olmuştu.
Nöbetçi öğretmen'ler dolaşıyordu. Beni bulursalar bu hiç hoş olmazdı, Kapı kolu sesi geldi bende ne yapacağımı bilmeden masanın altına saklandım. Öncelikle ışık açıldı.
Eyvah! masanın üzerinde dosya açık duruyordu.
Bunu farketmişti. Masaya yaklaştı."Kim bu dosyayı kurcalamış. Kimse varmı burda? , yok iyi"
Diyerek dosyayı yerine koyup odadan çıktı. Benimde boynum ağrımıştı Burda durmaktan, çıkmıştım ve odadanda çıkacaktım ama kapı kilitlenmişti.
Nöbetçi öğretmen kilitlemiş olmalıydı, of keşke burdayım deseydim, burda kalmıştım. Kapıyı çaldım, ama ne fayda kimse yoktu.
Bu demek oluyordu ki bu gece burda kalacaktım.
Zor olsada bir uyuyqvak yer bulmuştum ve uykuya dalmıştım."Kalksana kızım,uyan uyansana?"
Bu sesle uyandım, karşımda müdüre hanım duruyordu.
"Ooo uyandın demek"
Burda yatmam çok yanlıştı, müdür hanıma nasıl açıklıyacaktım bu durumu, kessin ceza verecekti ama daha bir sürü şey bile yapabilirdi.
"Şey üzgünüm"
"Üzgün olacan tabii, de sana neden oda verdik' neden yatak verdik burda sandalyede yatman için mi?"
"Gerçekten uyuya kalmışım' kapıda kilitliydi"
"Kapı kilitliymiş, kim bilir her yeri kurcalamışsındır, burası yasak bölge buraya giremessin"
"Biliyorum efendim"
Bazen gerçekten çok sinirleniyordu, ne yapacağı belli olmazdı beni bu sınav ayı bile,, son yılımda bile atabilirdi yurttan.
"Senin adın soyadın ne?"
"Öykü Eker"
Bir dosyaya baktıktan sonra
"Ailen yok peki seninle ilgilenen öğretmen hangisi"
"Meltem hoca efendim"
Meltem hoca adını verdikten sonra onu aradı ve buraya çağırdı, kötü olmuştu bu işte Meltem hocayla aram zaten bozuktu. Ne yapmıştım ki? Sadece uyuya kalmışım ama bu sinsi müdür bizden herşeyi bekler zaten.
Meltem hoca odaya girip bana kaşlarını çattı.
Meltem hoca ile Müdüre hanım aralarında konuştular."Fazilet müdürüm noldu hayırdır?"
"Hayır falan deil bu kızı tanıyordun demi"
"Elbette tanıyorum Öykü Eker"
"Aman ne iyi, bu Öykü gece odamda yatmış ve odamı kurcalamış,"
"Ne? Öykü? Bunu senden belemezdim"
Bende dayanamadım.
"Ben kurcalamadım"
"Sus edepsiz kapının önünde bekle gelicez şimdi"
Müdüre hanımın sözündem sonra kapıya çıkmamla, odadaki sesler yükseldi.
Benim yüzümden kavga etmelerini istemezdim. Herkez hazırlanmış okula gidiyordu. Önğmden geçen Güneş"Aaa Öykü nerdesin sen gece boyu nerdeydin hazırlanmamışsın okula gelmiyecekmisin?"
"Bilmiyorum ama galiba gelmem, siz gidin akşam sana anlatırım"
"Peki ama her ne olmuşsa bile kendini üzme ha bu arada kapıda bir zarf vardı senin adın yazıyordu al" diyerek zarfı bana verdi ve çıktı.
Zarfta sadece Öykü yazıyordu içini açtım.
"BEN SANA ÇOK YAKINIM"
Ne diyor bu? Yakınlık derken ne demek istiyordu? Hangi konuyla uğraşacam derken
Kapı açıldı, Meltem hoca bana baktı, üzgün gözüküyordu, Fazilet hoca, yani müdür geldi ve ,"Son yılın olduğunu biliyorum ancak disiplinsiz davranışalarını say say bitmez kısacası yurttan atıldın
" Ne? , hocam ne olur"1 ay nolur"
"1-11 'den sonra kendi odanda değildin
2-Yasak yer olan benim odama girdin
3-ve bu en önemlisi kamera kayıtlarına baktık, sen devletin, mülkiyetin dosyalarına bakmışsın, öğrencilerin bilgilerine bakmışsın.,işte bu tam bir kuralsız davranış ve bunun cezası hukuk ta bile vardır, ama ben seni şikayet etmiyecem sadece seni kovuyorum git yurdumdan."Kelime bulamıyordum, atılmıştım burdan, tam bir ayım kala ne yapacaktım ben.
" Öğretmenim nolur, Meltem hocam bari siz birşey söyleseydiniz nolur nolur"
"Ben birşey yapamam Öykü elimden geleni yaptım, Cezanı çekmelisin"
Meltem hoca çok değişmişti, böyle davranmazdı normalde onu anlamıyordum. Ama onunla uğraşamazdım, Fazilet müdürün ayağına sarıldım be içimden gelen herşeyi döktüm.
"Fazilet annem, bakın annem diyorum çünkü siz benim annem gibisiniz benim annem yok, doğduğumdan beri sizi gördüm sizi annem benimsedim, sağ olun beni bu yaşa kadar büyüttünüz, ama anneler çocuklarını yarı yolda bırakmaz ki, zaten 1 ayım kaldı, nolur atmayın beni nolur"
Her lafı söylerken hıçkıra hıçkıra ağlıyordum. Fazilet müdür insafa gelmişti ki,
"Öykü kızım tamam atmıyacam seni ama bir daha böyle kıral dışı şeyler yapma tamam mı"
Mutluluktam havalara uçuyordum, Fazilet müdüre sarıldım, öptüm
"Saolun, inanınki bir daha kural dışı şeyler yapmayacağım"
"Tamam tamam hadi şimdi git"
Git demişti ama okula nasıl gidecektim, şimdi ilk dersler bitmiştir, yukarı, odama çıkıp okul üniforma'mı giyip hemen otobüs durağına koştum.