Masa berlalu dengan cepat apabila 2019 muncul pada tahun ini. Semua yg bergelar pelajar dan pekerja memulakan hari mereka dengan pergi ke sekolah dan ke tempat kerja masing². Begitu juga dengan Eunji, yg berjalan ke pondok bas lalu duduk di sebuah tempat duduk sambil menunggu bas. Tidak lama kemudian, bas pun dtg dan berhenti di hadapan pondok bas tersebut. Eunji pun memasuki bas tersebut lalu duduk di sebuah kerusi yg kosong. Bas tersebut pun bergerak dan berhenti di stesen yg seterusnya. Seorang pelajar lelaki naik ke dalam bas dan ternampak akan Eunji yg sedang mendengar lagu sambil melihat telefonnya. Dia pun duduk di kerusi bersebelahan dengan Eunji lalu membuka chatnya.
Baekhyun
Kw buat apa??Eunji
On the way pergi sekolah.. Kw?Baekhyun
Aq pun.. Kw nak tau sesuatu tak??Eunji
Apa?Baekhyun
Aq di sebelah kw.."Huh??"hairan Eunji.
Eunji pun memandang sebelah kerusinya dan ternampak akan Baekhyun.
"Baek.."
"Hai.." kata Baekhyun sambil melambai kearah Eunji.Seseorang yg duduk di sebelah Eunji pun berdiri setelah sampai di destinasinya. Baekhyun pun duduk di sebelah Eunji dan senyum kearahnya.
"Bila kw sampai??" soal Eunji.
"Semalam.." jawab Baekhyun.
"Knp tak kasih tau aq??" soal Eunji lagi.
"Sbab aq nak suprise kan kw.." kata Baekhyun dengan pickup line nya.
"Buang tebiat.." kata Eunji lalu menjeling Baekhyun.
"Jeling jeling org.. Aq pulang pi Canada balik baru kw tau.." sakat Baekhyun.
"Ugut org je kerja dia ni.." bengang Eunji.
"Gaduh gaduh.. Aq pukul kepala korang dua ni baru tau.." marah seseorang dengan tiba tiba.
"Ehh Bomi.. Bila kw naik bas ni??" soal Eunji yg kehairanan.
"Baru je.."jawab Bomi singkat.
"Asal aq tak perasan ya..??"kata Eunji yg berasa pelik.
"Memang la kw tak perasan aq naik kalau kw bergaduh sama Baekhyun." marah Bomi lalu duduk di sebelah kerusi Baekhyun dan Eunji.
"Hehehehehe... Sorry sorry." kata Eunji sambil tersengih-sengih.
"By the way, mana Chorong unnie?" soal Baekhyun.
"Hari ni appa dia yg hantar dia pi skola.." terang Bomi.
"Wae??" soal Eunji.
"Appa Chorong unnie kan penderma saham terbesar di skola kita. Jadi appanya kenalah pi skola kita. Ada mesyuarat berlangsung." terang Bomi.
"Ouhhh.."ucap Eunji dan Baekhyun dengan serentak.
"Ehh.. Korang tau tak yg ada budak baru nak masuk skola kita?" soal Bomi.
"Namja? Yeoja?" soal Eunji.
"Namja.." jawab Bomi.
"Macam mana kw tau??" soal Baekhyun.
"Aq kan detektif terhebat di alam ini.." kata Bomi dengan bangganya.
"Kepala otak kw.." bengang Eunji. "Dah dah jangan bergaduh.. Da sampai da ni.. Jom.." ajak Baekhyun.Mereka bertiga pun turun dari bas tersebut dan masuk ke dalam sekolah.
S. K. I. P...
Di kelas 4-2...
"Annyeong haksaengdeul.."ucap Mr.Jaesuk dengan peramahnya.
"Annyeonghaseyo sam.."ucap semua murid kelas 4-2.
"Hari ni kita ada dua org pelajar baru.. Sila lah masuk dan kenalkan diri kamu dua.."
"Wuuuuuuu..." sorak semua pelajar kelas 4-2.
"Waaaa... Hensemnya.." kata Bomi dengan terujanya.
"Annyeonghaseyo.. Kim Jung Myeon imnida.. Korang semua boleh panggil saya Suho.."
"Annyeong.. Jeon Jungkook imnida.."
"Ermmm.. Suho awak boleh duduk di...... Bomi.. Sebelah Chorong kosong kan??" soal Mr.Jaesuk secara tiba tiba.
"Tak la.. Saya duduk sebelah Chorong sam.."kata Bomi dengan jujur.
"So.. Knp tak duduk tempat awak Bomi??"soal Mr.Jaesuk lagi.
"Nak duduk la ni sam.. Tadi saya ambil pen saya.. Eunji ambil pen saya sam.."kata Bomi yang sengaja membuat alasan palsu.
"Kw nak mati..?"gertak Eunji.
"Hehehee.. Tak tak.."ucap Bomi sambil tersengih-sengih lalu duduk semula di tempatnya.
"Kalau begitu, Suho dan Jungkook boleh duduk di belakang Baekhyun dan Eunji." kata Mr.Jaesuk.Jungkook dan Suho pun tunduk hormat lalu duduk di tempat duduk mereka.
"Hari ni saya tak dapat mengajar korang semua sebab saya ada meeting dengan guru guru lain. Jangan bising, jangan nakal nakal tau. Kalau saya ada dengar dari guru guru lain yg korang semua bising, saya denda korang semua. Faham??"
"Naee!!"ucap semua murid 4-2 dengan gembiranya.Mr.Jaesuk pun keluar dari kelas tersebut setelah mendengar jawapan dari anak muridnya.
"Hai Suho, hai Jungkook."sapa Bomi dengan senyuman yang tak pernah pudar.
"Hai.. Bomi kan??"soal Suho.
"Iya.."jawab Bomi.
"Cantik nama mcm orgnya juga.." kata Jungkook dengan pickup linenya sambil mengangkat keningnya.Bomi hanya tersenyum hingga ke telinga apabila di puji oleh Jungkook.
"Pahal Mamat tu??"kata Eunji dengan perlahan tetapi boleh didengari oleh Baekhyun.
"BerPickup line la pula.."pegal Baekhyun.
"Sah sah playboy.."kata Eunji lalu menggeleng kepalanya.
"Tau tak pa.."sokong Baekhyun.Dalam tidak sedar, tiba tiba sahaja seseorang mengetuk pintu dan masuk ke dalam kelas 4-2.
"Eunji unnie.. Bomi unnie.. Chorong unnie.. Sam suruh korang pergi bilik practice sekarang.. Ehh? Mana Chorong unnie??"soal Umji, murid kelas 2-4.
"Entah la.. Dari tadi dia tak masuk kelas.."jawab Bomi.
"Ouhh okay.. Nnti inform kat Chorong unnie ya.."kata Umji.
"Okay. "Jawab Eunji singkat.Umji pun beredar dari kelas 4-2 setelah menyampaikan arahan.
"Kaja Bomi.."
"Kw balik lambat ka nanti??"soal Baekhyun.
"Mungkin.. Kalau kw nak balik dulu nanti, balik je la.. Aq boleh balik dengan Chorong unnie." terang Eunji.
"Aq??"soal Bomi dengan tiba tiba.
"Kw balik la sendiri.. Sibuk jerr.." jawab Eunji yg sengaja menyakat Bomi.
"Jahat.."
"Tak la.. Aq gurau jerr la.. Jom la.. Mungkin Chorong unnie dah kat Practice room kut."kata Eunji yg membuat andaian sendiri.
"Jom.. "ajak Bomi.
"Bye Baek.."ucap Eunji sebelum keluar dari kelas.
"Bye.."ucap Baekhyun sambil melambai Eunji.Bomi dan Eunji pun beredar dari kelas mereka dan menuju ke practice room. Setelah sampai mereka mendapati Chorong terlebih dahulu sampai sebelum mereka berdua.
"Awal sampai unnie..?" ucap Bomi.
"Unnie malas nak dengar perbincangan kat bilik meeting.. Bosan.."jawab Chorong.
"Ouhh.. Mcm mana unnie tau sam nak jumpa kita??"soal Bomi.
"Unnie terserempak dengan Umji tadi semasa unnie dalam perjalanan nak ke kelas."jawab Chorong lagi.
"Ouhh.. Nice timing la katakan." kata Eunji sambil mengangguk kepalanya.
"Ha'ah.."ucap Chorong singkat.
"Morning.."kata Mrs. Ji Hyo setelah sampai di practice room.
"Morning sam.."ucap Chorong, Bomi dan Eunji denga serentak.
"Kenapa sam panggil kami?"soal Chorong kepada Mrs. Ji Hyo.
"Memandangkan korang bertiga senior di kelab berlakon, sam nak korang bertiga ikut pertandingan lakonan yg akan berlangsung pada 18 ogos, 2 bulan akan datang. Tapi.."terang Mrs. Ji Hyo lalu memberi soalan dengan tiba².
"Tapi apa sam??"soal Eunji.
"Korang bertiga kena cari pasangan masing-masing.."sambung Mrs. Ji Hyo.
"Nae??"ucap Bomi dan Chorong dengan terkejut.
"Mcm mana kami nak cari sam?? Kalau Eunji senang la.. Dia kan ada Baekkie.."kata Bomi sambil menunjuk kearah Eunji.
"Iya sam.. Kami mana ada pasangan.."sokong Chorong.
"Saya dengar ada 2 org budak baru masuk di kelas korang. Dorang mesti boleh kan jadi pasangan korang berdua??"kata Mrs. Ji Hyo dengan selambanya.
"Nae??"ucap Chorong dengan Bomi dengan serentak kerana terkejut.To Be Continued..
Done part ni..
Harap korang terhibur dengan cerita author..
Sorry kalau bosan ya sbab author tak da idea yg okay sikit sbab baru permulaan kan.. 😓
Please comment banyak2 ya.. Author nak tau juga pendapat korang. 😳
Kalau korang rasa Best, please like.. 😃😃
Sorry ya author tak dapat post banyak sbab ada hal family.
Satu lagi author baru keluar dari hospital. Author disahkan anemia (kurang darah). Sbab tu author hanya dapat publish 2 chapter je..
Author nak minta maaf kat korang sbab kali ni author mcm kecewakan korang. Author tak dapat nak tulis banyak kali ni sbab author tak sihat.
Tapi author akan berusaha lebih lagi untuk publish lebih banyak lagi supaya tidak mengecewakan korang semua. 😃❤
YOU ARE READING
[Hiatus] 9 Boy (Jungkook x Eunji)
Fiksi PenggemarNamaku Jeon Jungkook. Org panggil aq Jungkook. Aq berumur 18 tahun dan akan melangkah masuk ke dalam dunia 19 tahun. Pada tahun 2019, hidup ku berubah... Hidup ku tidak seperti org lain. Tetapi pada suatu hari, hidup ku menjadi seperti biasa semula...