Chapter 4 : Imbas Kembali

100 12 0
                                    

Chorong pun mengemas barangnya dan memasukkan ke dalam begnya. Dengan tiba² sahaja, Suho menegur Chorong kerana ingin berkenalan.

"Kw.. Chorong kan.??"
"Nae.. Kw.. Budak baru tu kan?"
"Nae.. Aq Suho.."kata Suho lalu menghulurkan tangannya.
"Selamat berkenalan Suho.."kata Chorong lalu menyambut tangan Suho.

Flashback...

Ding dong.. Ding dong..

"Selamat datang.. Boleh saya bantu adik??"kata Mrs. Park dengan sopannya.
"Ajumma.. Hari ni mak saya birthday.. Mak saya suka bunga warna merah.. Ada tak bunga warna merah?"terang budak lelaki itu.
"Mestilah ada.. Ni kan kedai bunga.. Adik tunggu kejap ya.."
"Nae.."

Setelah Mrs. Park beredar, tiba² sahaja seorang budak perempuan membuka pintu tersebut.

"Omma.."kata budak perempuan itu.
"Omma kw pekerja kat sini ka??" soal budak lelaki itu.
"Tak la.. Dia pemilik kedai ni la.."
"Ouhh.. Siapa nama kw??"
"Ouhh? Chorong ah.. Bila balik??" soal Mrs. Park sambil membawa bunga berwarna merah.
"Baru je.."
"Ni anak ajumma ka??"soal budak lelaki itu.
"Nae.. Cantikkan.??"balas Mrs. Park lalu memuji anaknya.
"Urm.. Anak ajumma sangat cantik.."
"Hehehehe.. Nah bunga adik.."
"Kamsahamnida.. Ajumma ni duitnya.."
"Nae.."

Setelah membayar Jung Myeon pun memandang kearah Chorong.

"Kw.. Chorong kan.??"soal Jung Myeon.
"Nae.. Kw.. Budak baru yg masuk kat kelas aq kan.??"soal Chorong juga.
"Nae.. Aq Jung Myeon.."balas Jung Myeon lalu menghulurkan tangannya.
"Selamat berkenalan Jung Myeon.." kata Chorong lalu menyambut tangan Jung Myeon.

End Flashback..

Suho memandang Chorong lalu tersenyum gembira. Chorong menarik tangannya setelah menyedari Suho memandangnya.

"Kenapa kw pandang aq?"
"Sebab kw Chorong.."
"Nae??"

Suho tersedar apabila Chorong terkejut.

"Na.. Nama k.. Kw kan Chorong.. Aq nak juga berkenalan dengan org yg bernama Chorong."kata Suho yg sengaja memberi alasan kerana dia tidak mahu mereka berdua kekok.
"Ouhh.. Kalau begitu aq balik dulu."Kata Chorong lalu beredar dari situ.
"Fuhh..! Sikit lagi terbongkar.."kata Suho lalu memegang dadanya.
"Sorry Chorong.. Aq nak kw yg ingat sendiri dan tahu sendiri kenapa aq tinggalkan kw."kata Suho di dalam hati.

S. K. I. P....

Dalam masa yg sama..

"Mana Eunji ni.. Takkan la tak keluar lagi.. Atau aq yg lmbt ka??" resah Bomi.
"Bbom ah.. Mana Chorong unnie??" kata Eunji yg berjalan ke arah Bomi.
"Jap lagi Chorong unnie keluar.. Baru keluar rupanya kw.. Bukannya kw da keluar awal ka sama Baekkie tadi??"
"Ouhh... Tadi memang aq da nak balik sama-sama dengan Baek. Tapi Jungkook sam panggil Baek sbab ada benda nak bincang. Dia kan pengerusi di camp nnti."terang Eunji.
"Ouhh.. Patutlah.."
"Tapi kw bukan ka timbalan pengerusi, kenapa Jungkook sam tak panggil kw??"
"Aq da jumpa dia tadi masa rehat."
"Ouhh.. Rajin timbalan pengerusi kita ni.."
"Hehehe.. Ouh ya.. Sebelum aq lupa, diari kw.."
"Ouh? Thanks Bbom.. Aq tak perasan aq lupa bawa."
"Memanglah kw tak perasan sbab kw kan dating sama Baekkie."
"Aq tak dating la.."
"Ye la tu.."
"Iyalah.. Aq tak dating pun.."
"Korang berdua ni tak habis² bergaduh la.. Jom la balik.."kata Chorong yg tiba² muncul tanpa di sedari oleh Bomi dan Eunji.
"Nae.."ucap Bomi dan Eunji dengan serentak.

Seperti biasa mereka pun balik dengan menaiki bas awam. Walaupun mereka agak kaya, tapi mereka lebih suka menaiki bas kerana masa untuk lepak mereka lebih lama berbanding menaiki kereta masing-masing. Ramai yg cemburu dengan persahabatan mereka bertiga yg always bersatu walaupun ada masalah dan tak pernah cemburu antara satu sama lain.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 12, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[Hiatus] 9 Boy (Jungkook x Eunji) Where stories live. Discover now