chapter 3

26 3 0
                                    

Baiklah semua sebelum baca saya nak bagi tau yang cerita ni dah update 2 chap dekat Fb... bagi yang mulah2 baca silah baca chap pertama di Fb saya

Fb: wadz azaki wanie

Baiklah selamat terhibur~

"Baiklah semua pelajar... ini adekah kawan baru kamu... nama dia. Kim seba young.. anak kepada kim jung min" kata cikgu mereka mempekenalkan seba. " aikk? Kanape cikgu pulak yang kenalkan?.. dia ade mulut kenape tak cakap?" Kata seorang pelajar lelaki " seba ni sebenarnya adalah anak istimewa.. dia tak boleh bercakap kerana dia bisu" terang cikgu mereka "eh yeke? Bukan... cacat manja2? HAHAHA!!.." ejek nao dan membuatkan seba tertunduk malu " sudah diam!!" Kata cikgu mereka  dan semua murid diam.."baiklah seba kamu boleh duduk ditepi nao..." arah cikgu itu kepada seba dan seba pun berjalan dan dudk disebelah nao.." eww! Dah lah cacat ade hati lagi nak duduk sebelah aku..." bisik pelahan nao yang mengejek seba.. sekali lagi seba tunduk.... yuris hanya mampu tahan geram tengok nao.. dan kelas pun bermula..

Selepas selesai sesi pagi telah tiba waktu untuk rehat dan makan. Seba hanya duduk berseorangan dikantin dan banyak pelajar yang duduk disitu jua mengejek seba cacat manja2 yuris yang berada disitu hanya pandang seba dan terpandang seseorang remaja sekelas nya yang memdekati seba dan duduk disebelah nya.. yuris hanya perhatikan apa yang seba dan remaja itu lakukan remaja itu memberikan sekotak hadia yang size tak terlampau besar tak terlampau kecil kepada seba dan seba terima nya dengan senyuman dan tunduk sedikit kepada remaja wanita itu.. lalu remaja itu berlalu pergi tinggalkan seba disitu..

Waktu makan telah pun habis semua pelajar balik ke kelas masing2... yuris hanya duduk dan berpikir apa tujuan remaja sekelas dia tu bagi kotak hadia? Hari ni hari jadi seba ke? Yuris pandang ke depan dan rasa geram sebb... " laah.... aku lupa pulak hari ni hari jadi si cacat manja ni.. HAHAHA!!" Nao dan dua geng dia sedang buli seba " alaaa~ kesian nya dia~ tak dapat hadia~ hahaha! Meh aku bagi" seorang geng nao yabg bernama washiro pelajar lelaki menggumban telur buruk ke meja seba dan terkena ke muka seba... semua pelajar yang ada dikelas itu ketawa kan seba.. yuris memang dah tak boleh tahan marah... yuris hampir nak bangun tapi "BERHENTI!!" Semua pelajar senyap dan pandang remaja yang menjerit tadi " HEY DAEMIN APE KAU NAK HAA!!" Nao membalas jeritan tadi " dah cukup korang buli dia!! Seba masih baru disini!!" Kata daemin" eleehh! AKU TAU LAH KAU TU PENGETUA KELAS" kata shiu.. dan terpandang cikgu mereka dari luar tingkap... " ape kamu semua nak ke saya bagi tahu cikgu!?" Kata daemin kepada nao..." ape kau berani ke hah!!! "Tarik baju daemin... dan cuba untuk lawan daemin hanya pandang nao geram.. seba keluar dan lari dari kelas cikgu mereka terkejut melihat seba dan bergegas masuk ke kelas.." ape yang kamu lakukan dalam kelas hah!!?" Cikgu mereka terpandang nao dan daemin " kamu berdua dah takde kerja lain lagi selain bergaduh!!! SIAPA YANG MULAKAN HA!!!" Amarah cikgu mereka dan lantas nao lepaskan baju daemin dan pandang cikgu mereka " daemin yang duluan.. yang cuba untuk pecahkan telur busuk kat saya cikgu!! Nasip saya mengelak tadi.." lalu nao pandang geng dia " betul tu cikgu daemin yang mulakan.." lalu washiro tolak sikit shiu sikit..." ye cikgu daemin yanh mulakan..." kata shiu " Te.. tapi cikgu mere- " lantas cikgu mereka hayunkan rotan ke meja dan membuatkan kelas tu senyap..." dah berape kali cikgu bagitau kamu daemin... JANGAN BUAT MASALAH!!!!" Tenking cikgu kepada daemin.. daemin hanya tertunduk..  yuris bangun dan berdiri... semua pelajar dan cikgu mereka pandang yuris... " maafkan saya..." kata yuris dan membuka penutup mata nyaa.." Eyes time... " semua pelajar terkejut! Sebelum masah sempat dihentikan oleh yuris.... yuris berjalan keluar dari kelas dan masuk ke kelas rez... yuris berjalan mendekati rez dan afi.. lalu hentikan pembekuan rez dan afi dalam kuasa eyes time yuris... " a.. ape yang kau buat ni ris!!? Kau tau tak kalau kaiz tau ape dia akan bagi kau hukuman nanti!!?" Tenking rez pada yuris dan yuris hanya tunduk sedikit " rez. Cer bawak bincang elok2 pasal hal ni... ris?... kenape kau gunakan lagi?.. kan kaiz dah bagi arahan. Jangan paksah kalau tak boleh?.." kata afi pada yuris.. rez hanya mampu geleng kepala dan kata " haih.... lain kali kalau nak guna tu pliss ris.. bagitau... kami risau dengan keadaan-" yuris memotong kata2 rez.." Tapi ris risau dengan seba!! Seba walaupun baru hari ni dia masuk tapi dia dah jadi bahan buli!! RIS TAK SANGGUP NAK TENGOK LAGI!!! RIS TAK SANGGUP!! " kata yuris pada rez dan afi... membuatkan rez rasa apa yang yuris rasa... rez pegang kedua bahu yuris..." ris.. tapi bukan dengan cara ni... kalau ris risaukan seba... ris kena lawan face to face... ris tak boleh gunakan kuasa... itu dikira ris pengecut..." kata rez pada yuris yang membuatkan yuris titiskan air mata... " sekarang.. yuris pergi cari seba..." kata afi pada yuris..." yuris lap air mata dia dan berjalan keluar dari kelas lalu mencari dimana seba berada... yuris mencari dan terjumpah seba yang sedang menangis sambil memeluk lutut nya.. yuris datang dan berdiri di tepi seba.. melihat seba yang sedang mennangis seperti yuris sedang melihat adik nya menangis... yuris cuba untuk usap rambut seba tapi.. yuris batalkan niat dia dan hanya hulurkan sapu tangan pada seba... " seba... ambillah..." kata yuris pada seba... seba pandang yuris dengan tangisan.. dan capai sapu tangan itu.. apa yang yuris nampak... setiap pergerakan seba... dan senyuman seba adalah.. yuriz... dengan pelahan yuris datang dekat dan pelahan peluk seba... yuris rasakan seperti dia sedang peluk yuriz... yuris menangis sambil berbisik ditelinga seba "selamat hari jadi seba...

Rez dan afi hanya mampu senyum melihat yuris dan seba.." kali ni aku takkan bagitau pada kaiz..." kata rez " yuris gunakan kuasa dia hanya untuk hilangkan rasa rindu dia dengan yuriz..." kata afi... disebalik pintu kelas dilorong itu.. seorang remaja sedang berdiri dan perhatikan yuris dan seba.." seba... milik aku....." kata remaja itu

~Tbc~

Okey ape pendapat korang pada cap kali ni?.. kalau ade typo ke ape harap maafkan.. sekali lagi.. bagi yang tak fahan tu sila tengok cap pertama di FB saya.

FB:wadz azaki wanie

Okey semiga bertemu lagi~

Eyes Off Elements Where stories live. Discover now