Maaf guys... sebb outher publish cerita sebelum sipnotis😂 //prepare wall dari kena serang reader//
My Oc: amboi perasan nya...
Baiklah.. ini adelah sipnotis nya.. semoga terhibur ~
Kisah ini bermulah dari planet yang sangat jauh. Dari bumi... planet itu dinamakan...
Elements planet
Kenape nama planet tu... "elements planet?"
Sebb penghuni di planet tu mempunyai satu potensi... yang dikenali sebagai.. eyes elements... terdapat tiga potensi mata yang dikenali sebagai..
1. Eyes time...
2. Eyes fire...
3. Eyes water...Dan sebahagian dari itu masih lagi belum dapat dikenal pasti...
Semua penghuni di planet itu.. sama jee macam manusia.. cuma mereka ade kelebihan yang manusia biasa takde....
Kerajaan di planet itu pun hampir sama dengan bumi...Undang2 di planet itu hanya ada satu...
Iaitu... tidak dibenarkan sama sekali keluar dari kerajaan...
Sebb ape?.. sebb selangkah mereka keluar dari kerajaan... potensi mata mereka akan memberikan satu signal kuasa yang sangat kuat kepada kapal angkasa yang tengah belabur atau ingin melintasi planet itu... dan planet2 yang lain...Semakin lama planet elements berkembang semakin maju planet itu.. tapi. Planet elements tidak berkomunikasi dengan planet2 yang lain.. sebb satu alasan yang tertentu... dan membuatkan satu undang2 yang selama ini dijaga... tlah pun dilanggar oleh sebahagian dari penghuni planet itu...
Dan planet itu mulah diserang dan menjadi satu sasaran oleh sekumpulan yang inginkan kuasa... tamak kuasa...
Yang sebenarnya penghuni yang keluar dari kerajaan tu senjaga
Okey back to story
Beberapa bulan kemudian.. planet elements tlah mengalami banyak masalah.. terutama nya.. penculikan rakyat.. planet itu tlah banyk kekurangan penghuni.. sebb diserang oleh sekumpulan penjahat angkasa... setiap hari...
Sehingga lah.. satu kumpulan yang paling terkenal diseluruh planet.. dapat tahu yang disatu planet terdapat satu potensi mata yang kuat...
Akhirnya planet elements diserang.. oleh kumpulan itu...
Serangan yang paling dasyat... sehingga semua potensi mata tk dapat untuk menentang lagi.. mereka mengalah... banyak jua sekumpulan penghuni itu lari tak tentu arah untuk selamatkan diri.. ada yang sedang mendukung anak mereka.. ada yang selamatkan keluarga mereka.. pelbagai derita semasah serangan itu... dan pada masah yang sama.. satu kumpulan kapal larikan diri ke tempat yang paling jauh.. tapi mereka tak tau nak mendarat di planet yang mana?.. berpikir dan berpikir.. akhirnya mereka membuat keputusan untuk mendarat di bumi... tapi.. semasah mendarat.. satu dari mereka tlah memutuskan untuk mereka berpisah... dan mereka pun lakukan..Sebb kenape mereka perlu berpisa?...
Ketua di planet itu memutuskan mereka berpisah sebb ketua itu tidak mahu mereka ditangkap sekali dalam satu kumpulan... jadi pengetua itu buat satu kumpulan.. setiap satu kumpulan mempunya dua orang...
Dan dipisah dilain2 negara.. yang jarak nya cukup jauh juga...Setelah berapa tahun mereka bersembunyi di bumi.. akhir nya mereka yang lain pun berkahwin.. dan mempunyai anak.. anak mereka mewarisi potensi mata mereka.. tapi tidak bagi satu pasangan ini.. mereka mendapat dua pasang anak.. anak kembar.. tapi.. mereka tidak tahu bahawa anak bongsu dan anak sulung mereka... tidak mewarisi potensi mata mereka.. yaa..
Si ibu mempunyai potensi mata yang dikenali sebagai Eyes Off Forest..
Dan si ayah pulah mempunyai potensi mata yang dikenali sebagai Eyes Off Cloud..
YOU ARE READING
Eyes Off Elements
PrzygodoweKALAU NAK BACA TU SILAKAN BACA TAPI KALAU YANG TANAK BACA SILA MENINGGAL.. SEBB CERITA NI BANYAK SALAH SILAP OKEY! CAP PERTAMA TAKDE.. JADI... SIAPA YABG PERNA BACA. TU SILA FAHAM2... BAGI YANG BH BARU MEMBACA SILAH PM OUTHER DI FB... FB; ADZ SI PEL...