Baiklah. Chapter kali ni ade kejam. Bagi yang dah sedia.
baca tu.. harap tak berhenti nanti😂 bagi yang tak sedia.. outher tak salah😂
Okey selamat membaca~
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
____________________________________
{Eyes Of Elements}"Tenaga aku tak cukup!. Ape aku patut buat ni.." yong (yongmin) semakin menghampiri ris (yuris) " kali ni aku akan pastikan aku dapat mata kau.. yang berharga tu.." yong tersenyum sinis apabilah dia hanya tinggal beberapa langkah lagi menuju ris. " ape tujuan kau sebenarnya!." Ris coba bawa yong untuk berbicara.. yong tunjuk ke arah rantai yang menghalang ris untuk berjalan itu." Tujuan aku.... " lalu rantai itu bertukar warna. Dari merah kegelapan ke warna hitam yang sangat pekat. Lalu yong menyambung kembali bicara nya." Untuk miliki semua elements eyes.... termasuklah semua orang yang kau kenal... " ris merasakan rantai itu seakan2 membakar kaki nya.. dia coba untuk gunakan kuasa dia tapi.. seperti ada sesuatu yang menghalang dia untuk gunakan kuasa nya. " arggghh!!! Lepas-"
"Lepaskan dia!!!" Jerit seseorang dari belakang yong. Lalu yong melihat kebelakang.. yong membuat muka menyampa" ape lagi yang kau nak budak tak guna... " kata yong apabila daemin berada tak jauh dari nya " aku nak kau lepaskan dia" kata daemin dengan serius rez dan kaiz yang memerhati dari atas pokok tak jauh dari situ mula memberikan satu isyarat tangan. Seseorang keluar secara senyap dari semak samun dan menuju ris.. manakalah daemin yang sedari tadi cuba sedaya upaya untuk menarik perhatian yong agar rancangan mereka tak diketahui yong..
Ris yang lema coba untuk leraikan rantai itu. Rantai itu banyak membuatkan dia hilang tenaga. Tampa dia sedar seseorang sedang duduk dan tolong dia untuk buka rantai tu. Apabila dia melihat. " se..seba?!. Macam mana-" mulut ris ditutup oleh seba. Dan memberikan isyarat (senyap) kepada ris. Ris hanya pandang apa yang seba buat. Dia keluarkan satu botol kecil dari poket jaket hitam nya dan tumpakan ke rantai tu. Sedikit2 ris dapat rasa yang rantai tu dah tak berfungsi. Ris larikan rantai tu dan menarik nafas lega sikit.. seba menarik yuris kembali ke tenpat dimana dia bersembunyi tadi. Ris hanya ikut... dan seba hanya melihat apa yang daemin dan yong bualkan. Lalu ris mula bertanya ke seba.... " seba.. macam mana kau boleh ade kat sini?. Bukan kau... masih tak sedar ke?.." kata ris kepasa seba. " se..." belum sempat seba nak cakap ris potong " HAAA!!--" mulut ris terus ditutup dengan rapat oleh seba.. " shh.... kau ni bisinglah.." kata seba perlahan.. ni kali pertama ris dengar suara seba.. "macam mana pulak si seba ni boleh bercakap?.." kata hati ris. Yang tak percaya seba dah boleh bercakap.... beberapa saat kemudian seba larikan tangan nya dari tutup mulut ris. Dan memberikan satu isyarat tangan ke udara.. ris hanya lihat apa yang terjadi..
" YAA!! AKU MEMANG BENCI DAPAT ABANG ANGKAT MACAM KAU!!" jerit daemin kepada yong... " DAN AKU JUGA TAK HINGIN DAPAT ADIK YANG TAK BERGUNA MACAM KAUU!!!" yong membalas balik dan sambung kembali" sebb kau hanya Healer Eyes.. kau takde guna pun.. sebb kau hanya dapat pulihkan!! Dan kau takde ape2 kuasa yang dapat melawan musuh!!." Lalu yong mengeluarkan satu pedang. Dan menuju laju ke daemin. Daemin memang sudah bersedia.. dia berdiri tegak dan berbisik " sekarang."
Satu asap yang membuatkan yong tak dapat melihat dengan jelas.. dia berdiri dan menutup mata nya.. lalu dia baling pedang nya ke depan.. lalu. Disitu asap yang mengaburi penglihatan nya itu sedikit2 hilang.... " aku dah agak kau akan datang.. kaiz... " nada yang dingin dari yong.. dia melihat satu tumbuhan yang tegak melindungi kaiz. Dan pedang itu tersusuk ditumbuhan itu. Lalu tumbuhan itu mati. Akibat racun dari pedang itu.. kaiz hanya memandang yong yang berada tk jauh dari nya.. " rez.. sekarang." Bisik kaiz kepada rez. Yang berada disebelah nya rez hanya mengangguk tanda okey. Dan membuat satu gerakan tangan. Dan beberapa akar berduri keluar dari tanah dan menyerang yong.. kaiz turut ikut. Dia mengeluarkan satu kapak dari kuasa nya. Dan menyerang yong dengan bertubi2.
YOU ARE READING
Eyes Off Elements
AdventureKALAU NAK BACA TU SILAKAN BACA TAPI KALAU YANG TANAK BACA SILA MENINGGAL.. SEBB CERITA NI BANYAK SALAH SILAP OKEY! CAP PERTAMA TAKDE.. JADI... SIAPA YABG PERNA BACA. TU SILA FAHAM2... BAGI YANG BH BARU MEMBACA SILAH PM OUTHER DI FB... FB; ADZ SI PEL...