chapter 4

17 1 0
                                    

"Hari ni... semua kelas ambil cuti..  entah kenape..." yuris duduk termenung keluar tingkap.. dia hanya meratap awan yang mula ingin mendung.. tertiba pintu bilik nya diketuk lembut.. yuris dengan segera membuka pintu.. dan dia melihat kaiz.. muka nya seperti coba untuk menahan marah.. entah ape sebb.. " emm.. yee niichan kaiz.. ade ape?.." yuris memandangkan kaiz.. dan kaiz masuk ke dalam bilik yuris.. " kenape ris susah sangat nak dengar cakap niisan?.. "pandangan maut diberikan kepada yuris.. yuris rasa tak selamat bilah kaiz menyoal perkara tu.. "ni mesti niichan tau pasal aku guna kuasa aku lagi ni.."  hati yuris mula berdebar nak jawap.." a.. re...ris cu- " kata yuris dipotong oleh kaiz " CUMA APE RIS!! KAN NIISAN DAH CAKAP BANYAK KALI JANGAN GUNA KUASA RIS!!! APE RIS NAK KE SEMUA MUSNAH!!? APE RIS NAK RIZ-"  kaiz terberhenti berbicara lagi

Muka yuris sudah mulai murung... langit sudah mulai gelap.. bilik itu sepi seketika...
" tak ris.. maksud niisan.=" ris pandang dengan mata nya yang berwarna unggu terang itu.. dan kedengaran bunyi guruh yang kuat... dan blik itu mula gelap.. kaiz hanya pandang ris... mata ris... kaiz agak terkejut bila mata ris beruba menjadi warna kelabu biru.. " niisan... " titisan air mata mula mengalir dipipi. kaiz dengan segera memeluk tubuh ris.. " maafkan niisan.. niisan tak patut cakap pasal tu.. " bisikan diberikan kepada yuris.. yuris seperti sebua boneka.. tak bergerak.. akhirnya hujan lebat turun.. suasa dikelilingi suara hujan... dalam penglihatan yuris adalah seba... dan yuriz... air mata yuris tak berhenti mengalir... hujan semakin lebat..
Kaiz dapat rasa yang... akan ada sesuatu yang berlaku...

" ris tolong lah.. berhenti... " rayuan itu berkali2 dilontarkan kepada yuris... tapi yuris betul2 hanya seperti sebua patung... apa yang berputar dipikiran yuris hanyalah seba... senyuman seba.. tangisan seba.. dan.. penderitaan seba... yuris dapat bayangkan penderitaan seba sama seperti penderitaan adik nya yang kehilangan dia.. yuris melihat  senyuman seba adalah senyuman yuriz semasa dia kecil.. yuris melihat tangisan seba adalah tangisan adik nya semasa dia berjumpa dikubur itu..

"KAIZ!! RIS!!"  Satu jeritan dari rez.. dan kaiz lepaskan pelukan dia lalu berjalan untuk melihat apa yang terjadi.. yuris mula sedar dari lamunan dia dan mula berjalan dan menggintai dari sudut pintu.. dia agak terkejut sebb apa yang dia lihat..

"Kenape dengan kepala seba?! Siapa yang buat dia macam ni!?" Kalut kaiz dibuatnya apabila rez membawa seba yang dah pengsan dengan basah dan darah yang mengalir deras dikepala seba " seba dibuli oleh sekumpulan budak kat jalan tadi.." terang rez dan bersikan dara ditangan dia dan membuka baju seba yang basa lalu tukarkan dengan yang baru " ade... siapa pulak lah yang suka sangat membuli ni.. " keluh kaiz yang sedang membalut luda dikepala seba... " kesian aku tengok seba ni.. dah lah ayah seba baru je meninggal.. "  kata2 rez itu membuat yuris terkejut " ayah seba.. dah meinggal?..." bisik hati yuris. Dan yuris berjalan untuk ke ruang tamu bawa.. yuris melihat afi dan satu lagi remaja.. yuris agak kenal siapa remaja tu.. " nah ambil tuala ni.. lap darah tu.. nanti aku suruh yuris untuk hantar kau..." kata afi kepada remaja itu dan afi terlihat yuris yang sedang menggintai disebalik dinding " eh ris.. ape kamu buat kat situ?.." kata afi dan mendekati yuris.. remaja itu memandang yuris.. dan senyum...  bahu yuris dipegang lembut oleh afi " yuris.. nanti tolong hantar abang  daemin balik kerumah dia yee.. " kata afi kepada yuris.. dan yuris hanya angguk lalu memandang kembali ke remaja yang dikatakan abang kepada daemin itu..  afi senyum dan berlalu pergi untuk melihat bagaimana situasi seba sekarang.. yuris berjalan masuk ke bilik nya untuk bersiap.. setelah beberapa minit.. dia keluar dan nampak kaiz afi dan rez sedang berbincang di ruang tamu.. makalah yuris mencari dimana kelibat remaja itu.. yuris berjalan dan melihat dari sudut pintu.. dia melihat remaja itu sedang duduk di bangkuh sebelah kantil dimana seba berbaring... remaja itu seperti sedang berbincang dengan seba... tapi seba masih lagi tak sedar dari pengsan dia

Ouhter: yaaa... orang tu gila..//dikubur untuk kali kedua//

Yuris hanya melihat reaksi remaja itu... lama kelamaan remaja itu seperti menangis dan mula menumbuk dadah seba... yuris rasa geram dan ingin menghentikan masa jee...

Hujan makin lebat kembali.. yuris tak seberapa jelas mendengar apa yang remaja itu jeritkan... apa yang yuris dengar adalah "mati" remaja itu berkali2 menyebut perkataan itu.. yuris dah tak tahan tengok seba macam kena seksa jee dari tadi. Remaja itu bertindak agresif.. dia bangun dari duduk dan mencekit seba..

Ouhter: yes.. orang tu memang tak betul. //dicampak ke laut//

Yuris berlari untuk meminta bantuan.. belum sempat yuris lari mereka dah sampai di depan yuris.. yuris terkakuh dan tersengih sikit " kenape ris?.. kamu nampak macam kelamkabut jee?.." tanya afi kepada yuris " ah yee ris kamu nampak yongmin?.." tanya rez lagi" yuris tunjuk ke dalam bilik tu.. mereka agak  ragu2 sikit dengan tingkah laku yuris.. mereka masuk ke dalam bilik itu dan melihat seba yang masih lagi tak sedar. Dan yongmin yang sedang duduk dan letakkan kepapa dia di kantil..  kaiz datang dan menepuk lembut belakang yongmin.. yongmin dengan pelahan bangun dan berpura2 seperti baru bangun.. "ape pulak motif dia ni..." bisik hati yuris. Dan berjalan masuk ke bilik itu.. " ah maafkan saya.. saya tertidur tadi.. ahaha.. " kata yongmin dan memandang yuris.. dia tersenyum.. tapi senyuman itu sinis... yuris rasa tak selamat..
" baiklah.. saya rasa saya perlu balik untuk menglihat sintuasi daemin... " kata yongmin dan bangun dari duduk nya..  " baiklah.. aku pun perlu balik jugak... emm.. kaiz dengan rez perlu jaga seba.. jadi aku ade benda nak bagi kat seba.. jadi aku bawak yuris dulu.. kita sama2 jalan..okey.. kalau macam tu kami balik dulu.. kaiz rez.. kalau ade ape2 masalah call je aku... " kata afi dan mengajak yuris keluar dari bilik tu.. " kali ni kau takkan terlepas budak kecil..." yongmin berbisik ke yuris.. sebelum dia melangkah keluar dari rumah yuris.. yuris terkaku seketika.. dan  melangkah keluar dari rumah.. hujan masah itu dah redah.. mereka bersama.. afi didepan. Yuris dibelakang afi dan yongmin di belakang sekali.

Yuris pandang afi yang sedang berjalan di depan.. dan tampah dia sedar.. ada orang tarik selendang dia.. sampai yuris terjatuh.. dan selendang yuris terlepas dari leher nya.. yuris memandang kebelakangan dan terkejut... dia coba untuk bangun dan mengejar afi.. tapi terbantah bila dia melihat kaki nya telah dirantai oleh satu potensi kuasa..

" kali ni.. biar aku selesaikan kau sekali... budak.." yongmin senyum sinis dan berjalan meninggalkan yuris.. "arghh!! Tak guna! Aku perlu lepaskan diri dari potensi mata ni!"  Kau ingat kau boleh lepaskan diri... tapi tak berguna lagi.. sebb...

Yoggmin memegang colar baju afi.. dan mencium bubir afi.. afi kaku dan makin lama.. pabdang afi makin gelap.. lalu afi jatuh terbaring.. "tak.. itu... Poison Eyes.." yuris melihat rantai yang mengikat kaki nya itu.. "rantai ni memang dari aku lengkah keluar tadi... dia... bukan abang daemin!"  Yuris memandang yongmin yang mula mendekati dia.. yuris dah tak tau nak buat apa..

" siaplah kau..."

Tbc~

Haa!! Bagaimana kali ni😂 ade merapu lagi tak?.. kalau ade salah silap atau typo silah maafkan sebb outher nya yini kalut jugak😂... nyahahaha!!!!

Next chapter akan datang bilah outher rajin nanti~



Eyes Off Elements Where stories live. Discover now