🍁 2

4.8K 133 2
                                    


Sesampai sahaja aku di tempat yang di janjikan terus aku masuk terus aku terlihat dua firaun yang sangat aku kenali. Aku melangkah mendekati terus duduk di sebelah aina yang sebok berborak dengan melisa.

Terkejut mereka dengan kehadiran aku yang tetiba muncul dari mana tah....

“oit kau ni main duduk je.. Aku ingat hantu mana tadi.. Salam pon tak bagi.." kata melisa sambil mengurut dadanya.
“hihihi... Sorry assalamualikum .." kata erina kepada dua sahabatnya dan dikenali sebagai orang bawahannya.
“kau asal lambat?..." kata aina sambil memandang aku.
“ lambat bangun ... Hihih jangan marah..."kata erina tersenggih macam kerang busuk.
“dah agak dah... " kata mereka serentak sambil mengeleng kepala.

Mereka berborak kosong sambil menunggu makan yang dioder tadi.

“we erina betul ke? Kita  kena sekolah kat sini?.." tanya aina
“haah.. Papa aku dah daftar kita masuk sekolah sini.." kata ifaa sambil bermain dengan fonnya.
“apa nama sekolah tu?..."tanya melisa di sebelah aina.
“ AF HIGH SCHOOL..sekolah aku...."terang erina.
“ooo.. So kita boleh buat hal lah kan?.."kata melisa
“haah kan aku tak terpikir tapi aku akan sorokkan identiti aku dan pasal sekolah tu aku punya..."kata elina tanpa nada.
Mereka hanya mengganguk dengan balasan dari sahabatnya..atau lagi dikenali sebagai ketua mereka.

🍃🍃🍃

Di sebuah markas yang jauh dari bandar.

“we aku dapat tahu ada pelajar baru esok masuk sekolah kita..."kata zarif sambil bermain dengan fonnya. Macam mana dia tahu? Ofc la mak dia kan pengetua sekolah tu... Balik kepada citer..
“siapa ? Berapa orang? Perempuan atau lelaki? Kau da cek siapa diorang? ..." kata danny bertubi-tubi.

Pukkk...

“aduuu... Yang kau ketuk aku guna remot tu kenapa..? Tanya danny ke kashaf sambil mengusap kepala yang sakit.
“yang kau tanya dia banyak soalan tu kenapa? Bagilah dia cakap habis dulu.. Kau niii...!!!" kata kashaf dingin.
“yelah²... Ha cepat la sambung.."kata danny

Zarif menepuk dahi melihat gaduh sayang antara sahabatnya.

“semua perempuan, and sama umur dengan kita .. Aku dah cari dah tahu dah siapa diorang.. Tengku aina elisha binti tengku syanil anuar ,tengku melisa irana binti tengku rizwan wan dan yang sorang tu takde tengku ... Nama dia elina afika binti amirul hisham....tapi yang peliknya rekod dispilin dirahsia kan.. Aku dah cuba tapi aku tak jumpa apa-apa pon.. "Terang zarif kepada kawannya yang sedang fokus dengan fonnya.
“kenapa diorang punya rekod disiplin di rahsia kan?.."kata kashaf sambil memandang zarif.
“aku pon tak dapat jumpa...”kata zarif.
“takpelah ...kita tengok je esok ....da la aku nak balik .."kata kashaf

🍃🍃🍃

Di kafe....

“korang aku nak balik dulu malam nanti jumpa tempat biasa.." kata erina sambil melangkah keluar dari kafe itu.
“okay...hati-hati.."kata mereka serentak sambil memandang kepergian sahabatnya.

Elina terus memecut ke atas jalan
raya ingin segera pulang ke rumahnya.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Vote amd comment

MAFIAWhere stories live. Discover now