Di sebuah dunia yang di namakan sebagai Zufita. Terdapat satu negara yang di namakan sebagai Emarald dilanda peperangan iaitu peperangan Wenix. Peperangan terjadi kerana Dunia Yilux ingin memerintah Dunia Zufita.
Peperangan ini telah berlaku dalam masa sebulan.Darah di merata rata tempat, badan badan bergelimpangan di tanah. Ada yang putus kepala, ada yang putus badan.
Namun di istana kerabat diraja masih di dalam keadaan yang cemas kerana permaisuri Avlyn ingin melahirkan anak.
Kedengaran suara bayi menangis di istana. Permaisuri telah melahirkan bayi perempuan!
"Tuanku, permaisuri telah melahirkan bayi perempuan dan permaisuri telah meminta tuanku berjumpa dengan tuanku permaisuri sekarang juga.
Raja Allen bergegas ke bilik permaisuri.
"Adinda, tidak apa apakah?
"Adinda baik sahaja kekanda, apakah nama yang harus kita berikan kepada anakanda kita?
"Nama? Hmm, apa kata adinda jika nama dia ialah Nevila Avlyn.
"Baiklah kita namakan dia sebagai Nevila Avlyn."Mawar apakah kuasa Nevila?
Mawar melihat badan Nevila sehingga dia melihat tanda lahirnya.
"Patik tidak pasti tuanku sebab patik hanya melihat tanda lahirnya yang bertulis nama Razlien dan nama itu seperti dikunci dengan rantai.
"Razlien? Tanya Raja Allen.
"Razlien.... Dia adalah spirit moyang keluarga diraja Nelina dan dikatakan menghilangkan diri setelah kematian Raja Razlion..... Namun tidak adinda sangka dia telah wujud di badan anakanda kita.
"Jadi, apakah kuasa Razlien ini?
"Kuasa kegelapan yang mempunyai cahaya suci."Baiklah ba....... Dum!!!
"Tuanku, istana telah diserang oleh pihak musuh. Kata tentera diraja.
"Neil, beta ingin meminta tolong kamu untuk membawa Nevila ke suatu tempat yang jauh dari sini dan jagalah dia macam anak kandung mu dan ajarlah dia cara berlawan dan apabila bulan sabit berwarna merah timbul di langit tengah malam dan bawalah dia kesini semula bagi membalas dendam bagi pihak kami dan membangunkan negara Emarald.
"Baiklah tuanku, patik menurut perintah.Portale aperto. kata Permaisuri Avlyn.
Neil pun berlari ke portal itu dan masuk.
Dush!! Aduh!! Dekat mana aku sekarang ni?
"Oi, pakcik aku kat bawah kau ni dahlah kau hempap aku tiba tiba... "Kata seorang perempuan."Eh, maafkan saya cik...
"Qalisha, kau boleh panggil aku Q.
"Baiklah Q."Q, mana Oo.. Q, "jerit seseorang.
"Abang, Q kat sini tepi semak ni... Abang cepat ke sini tengok siapa Q jumpa ni. "Kata Q."Ya, abang dah kat depan Q ni, siapa yang kamu jumpa tu?
"Ni. Kata Q sambil menunjuk kepada seorang lelaki.
"Siapa dia ni?
"Siapa nama kau, lupa pula nak tanya.
"Ouh, nama saya Neil.Uweekk (bunyi bayi kedengaran)
"Mana, bunyi tu? Eh kejap aku kan bawa bayi jadi suara tu..
"Nevila!!
Lalu mencari Nevila... (Mereka di kawasan air terjun.)"Neil kau cari apa tu? Tanya abang Q.
"Ouh aku mencari suara bayi tadi, boleh tolong aku cari tak.
"Boleh, jom Q tolong Neil.
Mereka bergerak mencari sehingga pinggir air terjun sehingga...
"Abang... Neil!!! Q sudah jumpa mari sini jap.Neil yang berdekatan dengan kawasan Q segera berlari ke arah Q lalu bertanya.
"Q.... Dekat mana kau jumpa bayi tu? Tanya Neil.
"Tu kat tebing sana tu....
"Omg...... Nevila!!!Neil segera berlari ke arah Nevila sebelum dia jatuh menjunam ke dalam tasik itu.
Namun Neil terlambat beberapa saat lalu Nevila jatuh ke dalam tasik itu.Tuanku, patik sudah gagal menjaga Puteri Nevila Avlyn.
"Tak kamu tak gagal Neil... Lihat sahajalah apa yang akan berlaku.
Setelah Nevila jatuh ke dalam tasik itu terdapat cahaya malap semakin menerangi tasik itu.
Q dan abangnya berdiri di belakang Neil.
"Eh! Cahaya apa itu? Sambil menunjuk kearah tasik itu.
"Rasa rasanya cahaya itu daripada bayi itu.
"Sekejap ini tasik apa abang?
"Ni, tasik..... Destiny!! Kata mereka serentak."Tasik Destiny?
"Tasik Destiny ialah tasik yang menunjukkan perjalanan seseorang yang masuk kedalam tasik ini di masa hadapan.
Terang abang Q."Oo.. Kata Neil.
Bayi ini ialah seorang puteri di kerajaan Emarald... Dia akan menjadi seorang yang tabah. Akan tetapi dia telah membuat perjanjian dengan Demon contract... Iaitu dimana dia akan di tolong oleh Demon ini.. Namun mereka tidak akan berpisah kerana perjanjian yang berunsurkan Blood contract..... Dia dijagai oleh Ayah angkatnya dan di akan dikenali sebagai The psycho girl... Kerana dia akan membunuh tanpa ada kawalan kerana itu adalah kehendak dirinya sendiri.
Sentiasa awasi dia wahai Gabenor Emarald kerana dia lah cahaya yang akan menerangi Dunia Zufita dan ajarlah dia bagaimana untuk mengawal Razlien dan Demon di dalam badanya.
Suara itu pun mulai menghilang setelah memberitahu Perjalanan dan nasihat kepada mereka.
YOU ARE READING
That Girl
RandomMengisahkan seorang perempuan yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang telah membunuh ibu bapanya. Dia telah membuat perjanjian kepada Demon iaitu Demon contract Demon contract dikenali sebagai kuasa kegelapan iaitu di mana seseorang yang...