SAMBUNGAN CHAPTER 1
Bayi ini ialah seorang puteri di kerajaan Emarald... Dia akan menjadi seorang yang tabah. Akan tetapi dia telah membuat perjanjian dengan Demon contract... Iaitu dimana dia akan di tolong oleh Demon ini.. Namun mereka tidak akan berpisah kerana perjanjian yang berunsurkan Blood contract..... Dia dijagai oleh Ayah angkatnya dan dia akan dikenali sebagai The psycho girl... Kerana dia akan membunuh tanpa ada kawalan kerana itu adalah kehendak dirinya sendiri.
Sentiasa awasi dia wahai Gabenor Emarald kerana dia lah cahaya yang akan menerangi Dunia Zufita dan ajarlah dia bagaimana untuk mengawal Razlien dan Demon di dalam badanya.
Suara itu pun mulai menghilang setelah memberitahu Perjalanan dan nasihat kepada mereka.
"Kau Gabenor Emarald itu?
"Ya, aku kenapa?
"Kau tak nak tahu kita kat mana sekarang ni?
"Tak.
"Kita kat kerajaan Xevia....!
"Ouh, kejap Xevia!! Jauh juga ni, takpe lah janji puteri Nevila selamat.
"Baiklah, mari kita pulang sudah lewat dah ni..Mereka bergerak pulang sambil Neil memangku bayi itu... Mereka duduk di atas Hex iaitu binatang yang boleh berlari dalam Dimensi Masa. Dimensi masa juga dikenali sebagai Time Demension atau sebuah kenderaan yang diciptakan melalui magic portal teleport dan digabungkan bersama kuasa masa tahap 5.Maka ia akan menjadikan ia sebagai Dimensi Masa.
"Baiklah kita sudah sampai! Cantik tak rumah kitaorang?
Tanya Q.
"Woah! Cantik juga rumah korang tapi ini macam rumah agam bangsawan sahaja ni?
"Nanti kau tahu.
"Err... Ok.Mereka memasuki rumah agam itu. Terdengar satu suara perempuan dan lelaki bercakap.
"Mama, tengok sape Q jumpa tadi?
"Siapa ni sayang?
"Dia Gabenor Emarald,nama dia Neil dan bayi yang dia bawa tu anak angkat dia.
"Ouh, Gabenor Neil, saya banyak dengar pasal Gabenor Neil yang selalu memenangi Peperangan.
"Ya dan terima kasih atas pujian puan...?
"Marry! Dan lagi satu panggil saya Aunty Marry.
"Baiklah, aunty juga boleh panggil saya Neil sahaja.Mereka berbicara hingga tengah malam.
"Neil ini bilik kamu dan anak angkat kamu Aunty letak di sebelah sini... Kata Aunty Marry sambil meletakan Nevila di dalam tempat bayi ( lupa nama tempat bayi tidur) yang berada di sebelah katil Neil.
"Baiklah Aunty, terima kasih.
"Sama sama, kata aunty marry sambil menutup lampu bilik Neil.Malam itu tiada sesiapa pun yang sedar satu cahaya terang menerangi bilik Neil. Cahaya itu datang daripada Nevila.
Satu figura bersusuk seperti lelaki dan perempuan sambil berkata....
"Tuanku, nampaknya kuasa patik sudah beralih ke arah bayi ini.
"Ya, sebab beta sudah merencanakan perjalanan dia dimasa hadapan bagi menyelamatkan kerajaan Emarald dan memerintah dunia Zufita ini.
"Tuanku adakah dia seorang yang teguh dan berani?
"Ya, sudah semestinya dia mewarisinya daripada beta iaitu Raja Razlion.
Mereka menghilangkan diri setelah hari siang mula menjelma namun seseorang daripada mereka berkata
"Nevila.... Harap kau seperti datuk kau beritahu dan jangan mengecewakan aku The psycho Girl. Katanya sambil berbisik... Yang semestinya hanya Nevila sahaja mendengar."Good morning Aunty Marry, Q dan Qalish... (Abang Q)
"Good morning Neil! Kata mereka serentak.Sorry for the typo😉vote and comment!!
To be continued!!
YOU ARE READING
That Girl
RandomMengisahkan seorang perempuan yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang telah membunuh ibu bapanya. Dia telah membuat perjanjian kepada Demon iaitu Demon contract Demon contract dikenali sebagai kuasa kegelapan iaitu di mana seseorang yang...