Chapter 3

22 4 0
                                    

Keesokan harinya

Good morning Aunty Marry,  Q dan Qalish... (Abang Q)
"Good morning Neil! Kata mereka serentak.
"Hah Neil macam mana okay tak duduk kat sini?"
"Okay, aunty best je duduk sini.. Terima kasih ye sebab tumpangkan Nei dan Nevila kat sini, "kata Neil.
"Baguslah tu, tapi kalau tak selesa nanti bagitau kat aunty eh! "
"Baik aunty. "Kata Neil.

Kehidupan Neil di kerajaan Xevia bersama dengan Nevila hidup aman damai....

Beberapa Tahun kemudian....
Neil dan Qalisha berkahwin kerana atas permintaan aunty Marry... Mereka bersetuju kerana mereka saling menyukai dan tidak dibantahi oleh Aunty Marry.

"Papa, Lyn nak jumpa mama... Kata Nevila yang berusia 15 tahun itu.. "
"Hmm boleh je, mari kita bertemu dengan mama," kata Neil.
"Q tengok abang bawa masuk Lyn ni.. "Kata Neil.
"Lyn? Abang kenapa abang bawa masuk 'SAMPAH' ni!!
"Q,  jangan cakap macam tu.. Sakit hati Lyn nanti dengar Q cakap ni. "
"Biarlah, biar dia dengar semuanya yang dia anak yatim piatu...
"Yatim piatu? Bukan ke papa dengan mama ni ibu bapa kandung Lyn?
"Tak,  kau anak jagaan Papa kau tu! Tengking Q.

Q semakin membenci kepada Nevila Avlyn kerana Nevila membuatkan Q keguguran.. Pada satu ketika dahulu... Nevila tidak sengaja menumpahkan sabun di atas lantai dan menyebabkan Q jatuh dan disahkan oleh doktor yang dia keguguran. Disebabkan hal itu Q mula membenci Lyn dan sering mengungkit cerita dahulu yang diceritakan oleh Neil kepada Q. Lyn sering dilabel 'SAMPAH'.

Namun disebabkan Q tidak dapat mengawal kemarahan dia telah membaling kuasa api iaitu Fire Ball kearah Nevila telah menyebabkan  badan kecil Nevila terpelanting jauh.

Q dan Neil tergaman.... Mereka bergerak ke arah Nevila namun satu pelindung yang berwarna emas putih yang melindungi Nevila telah menyebabkan mereka berdua terpelanting.
Satu aura berwarna kemerahan mula mengelilingi badan Nevila iaitu Aura membunuh di tahap 2

"Aura membunuh tahap 2!! " kata Neil.

Aura membunuh tahap 2, kuat sederhana di mana mereka akan di tahap Demon.
Ada tiga tahap iaitu:
Tahap 1:Devil
Tahap 2:Demon
Tahap 3:Psycho killer.

Di sekeliling badan Nevila berwarna merah kehitaman dan aura tahap kuasa dia meningkat disebabkan dia tidak dapat mengawal kuasanya.

Nevila membaling satu bebola kecil jenis kuasa iaitu kuasa graviti ke arah mereka berdua dan menyebabkan mereka terapung di udara.
Nevila juga membaling dua kuasa yang berlainan iaitu kuasa Lohong Hitam dan Kuasa kegelapan ke arah mereka dan mereka hilang di sedut lohong hitam itu. Oleh kerana tidak dapat mengawal kuasanya dia melepaskan kesemua kuasanya dan menghasilkan gempa bumi di kerajaan Xevia. Beberapa tempat dilanda gempa bumi seperti kota raya Xevia dan empat wilayah atau Wilayah Elen, Eren, Effa, Erin yang digelar Puak Empat beradik.

Keempat wilayah diketuai oleh empat Raja kecil negara Xevia. Kota raya atau kerajaan Xevia diketuai Ratu Xela. Dia memerintah seluruh kerajaan itu.

To be continued!!
Vote ye saya amat menghargai😘


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 08, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

That GirlWhere stories live. Discover now