Kazım ve Quark öğle yemeğini dışarıda yemek üzere tam odadan çıkarken Personel Destek Birimi'nden Sonar'la karşılaşmışlardır. Selenyum, Kazım'ın durumu ile ilgili servise rapor vermiş; onlar da Kazım ile ilgilenmeleri için Sonar'ı göndermiştir. Kazım, mecburen Sonar'ı da yemeğe davet etmek durumunda kalmıştır.
- (O.K.) Evet beyler ne yiyoruz?
- (Quark) Döner yiyelim bari. Burda yenecek en iyi şey döner bence.- (Sonar) Ben de döner alıyım.
- (O.K.) Tamam o zaman döner yiyoruz. Bakar mısın birader! Bize 3 döner...
- (Quark) Dönerleri 4'le istersen. Birazdan damlar seninki
- (O.K.) Haa! Civan'ı diyosun. Bir sevemedin gitti sen de şu adamı ya.
- (Quark) Sevmek bir yana da ne zaman senle öğle arası dışarı çıksak yanımızda bitiyor. Uyuz oluyorum. Gelir birazdan görürsün.
- (O.K.) Abartma istersen. İçecek olarak ayran söylüyorum. Var mı başka bir şey isteyen?
- (Quark) Bari lafımı bitirmemi bekleseydin. Bak kim geliyor?
- (Civan) Ooo... Organik Kazım abimiz de burdaymış.
- (O.K) Merhaba Civan. Nasılsın?
- (Civan) İyidir. Seni sormalı?
- (O.K.) Ben de iyiyim sağol. İşte biz de arkadaşlarla dışarıda bir şeyler yiyelim dedik. Farklılık olsun diye.
- (Civan) İyi yapmışsınız. Sürekli aynı yerde yemek sıkar tabii.
- (O.K) Öyle. Sen de katılsana...
- (Civan) Olur.
- (O.K) Geç otur o zaman. Bir döner de sana söylüyorum.
- (Civan) Tamam.
- (O.K.) Quark'ı tanıyosun zaten. Bu da Personel departmanından Sonar.
- (Sonar) Memnun oldum.
- (Civan) Ben de.
- (Quark) Nasılsın Civan?
- (Civan) Sağol Quark. Sen nasılsın?
- (Quark) Ben de iyiyim sağol.
Kazım belki de ilk defa Civan'ı gördüğüne sevinememiştir. İçinden hep inşallah bizimle oturmaz diye geçirmiştir, Civan'ı masaya davet ederken. O da sağolsun Kazım'ın ağız ucuyla yaptığı bu daveti saniye düşünmeden kabul etmiştir. Sonuçta Kazım bu yemeği yardımları için Quark'a teşekkür etmek amacıyla vermektedir ve Quark Civan'ı hiç sevmemektedir.
Çok beklemeden yemekler gelmiş ve kimse pek fazla konuşmadan yemeğe koyulmuşlardır. Biraz sonra Sonar, işini daha fazla ertelememek ve de öğleden sonra da Kazım ile uğraşmamak adına konuya girmeye karar vermiştir.
- (Sonar) Kazım bey, bugün Selenyum ile takışmışsınız galiba.
- (O.K) Yaa! Bugün keyifsizdim biraz. O da öyle sırıtarak keyfin nasıl falan deyince, dellendim birden.
- (Sonar) Peki canınızı sıkan şey nedir? Kazım bey. Biliyorsunuz şirket politikası olarak çalışanların her türlü sorunları ile ilgilenmek ve çözmek bizim görevimiz.
- (Quark) Gerçekten ben de merak ettim açıkçası. Neydi bugünkü gerginliğinin sebebi?
- (O.K.) Kripton'u biliyorsun. Benim karşı komşum. Senin de arkadaşın zaten.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
D.Ö.TEŞ.
Science FictionBiraz uzak biraz yakın bir gelecekte, beklenen olmamış ve yapay zeka dünyaya hakim olup insan ırkını emri altına alamamıştır. Aksine tamamen insanların kontrolünde gelişmeye devam etmiştir ve halen de etmektedir. Ama bazıları gizliden gizliye bu...