Bab 10: Pengsan?

55 7 0
                                    

Selepas dua bulan berlalu...

"Awak kata sebulan lepas,awak nak kerja dengan saya..."rungut Asyraf.

"Ummm....Sy nak duduk kat rumah jer la...boleh laaaa...haritukan,masa sy pergi kat tempat kerja awak, P.A awak tu kata nak masak kat awak sebab dia asyik tengok awak makan kat luar aje...sibuk aaaa dia tuuu...."

"Awk jeles ehh...."

"Mana ada jeles..."Aleya menidakkan kata-kata Asyraf.

"Sedap apa Tzuya masak..."

"Cik Tzuya..."

"Jeles cakaplah..."

"!Nan...nanti sy blajarlah masak ngan Kak Sab...entah-entah dia letak benda dlm tu,awak jadi angau dengan dia,pastu awak kawin ngan dia,awk tinggalkan sy pastu-"

"Awk...awk sy nak kat awk sorang
jer,buat ape sy cari org lain,cukup lah awk sorang,faham?"

"Fah...faham"jawab Aleya dengan nada yang dikawal kerana terlalu terkejut dengan pengakuan ker penyataan gitu...

"Ok...sy nak pergi kerja dulu...jaga diri tau..."

"Ok...balik awal tau,awak."

"Ok,sayang"

Pipi Aleya tiba-tiba terasa hangat.

"Taknak balas sayang jugak ker?"

"Buat ape?"

"Awk tak sayang sy ker?"

"Sayang!"oppsss...

"Hahhahahh...ok,bye!!!"

Aleya melambai-lambai tangannya ke arah kereta milik suaminya yang telah meluncur jauh menuju ke tempat kerja.

"Huh...mulut tak sayang tuan"kata Aleya dengan debaran yang masih tersisa.

Aleya berjalan menuju ke dapur.Hajatnya nak belajar masak,tapi kepalanya plk buat hal.Tiba-tiba  dirinya pengsan.Bibiknya yang sedang mengemas  sambil nyanyi lagu Look Got7 terdengar bunyi jatuh lalu menuju ke arah bunyi tersebut.

"Ya Allah,puan!!!!"jerit Kak Sab.

Kak Sab terus menelfon doktor peribadi majikannya.

Selepas 15 minit, sebuah kereta memasuki perkarangan rumah agam milik Asyraf.

"Doktor!!!Cepat mem sy pengsan!!!!"jerit bibik tersebut.Sebenarnya bibik ni kacukan,ibu nya melayu bapaknya berasal indonesia.Tambahan,Kak Sab ni Islam.

Ok,perkenalkan doktor peribadi Aleya dan Asyraf....Doktor Jim.Nama asal Jimin dulu aretis tapi masuk Islam lepas buat album 'love yourself'.

"Ok''''Mana Puan?"soal doktor tersebut.

Selepas buat pemeriksaan,doktor Jim berkata...

'Tahniah...puan Aleya sedang mengandungkan anak yang berusia 3 minggu"jawab Doktor Jim dengan tenang.

"Oh,iya?!Apa benar???DAEBAK!!!"
kata bibik itu dengan penuh teruja.

"Iya...benar ,bisa bicara korea ya?"Doktor Jim pun layankan jer.

"Baru blajar...mahu cari jodoh kat sana..."jawab Kak Sab dengan selamba.

"Dah ada ker??"

"Dah!!!Nama dia Ammar Junggkok"

"wauu...orang melayu ker?"

"Tak org sana...masuk islam gak nama dia penuh yang sebenar dia Je-on apa ntah"

*Bunyi telefon*

"Saya balik dulu ada urusan"kata doktor selepas menjawab sebuah panggilan.

"Baik,doktor"
-----------------------------------------------------
Best ke tak?Jangan lupa vote tau...
Btw,watak bibik tu banyak plk, macam dia yang heroin...hahhaha....Af harap semua dapat enjoy...ajaklh kawan ii readers yang suka cringy tu...jangan ajak yang tak suka cringy nnti depa meluat...(~_^)

Awak Saya Punyer!Where stories live. Discover now