Bab 13 : Janji!

62 9 0
                                    

"Ya Allah,engkau selamatkanlah nyawa isteriku.Jangan engkau ambil nyawanya,aku masih perlukannya.

Selepas selesai berdoa,dia terus menuju ke wad kecemasan.Kelihatan doktor keluar dari wad tersebut,Asyraf menanti dengan penuh debaran.

"Doktor,boleh sy tahu keadaan isteri saya?"

"Maaf encik Asyraf...kami dapat menyelamatkan isteri encik tetapi dia telah keguguran...isteri encik masih belum sedar...encik boleh datang esok"

"Baiklah"jawab Asyraf.

Asyraf p.o.v.
'pregnant?kenapa dia tak cakap?takut aq tak nak anak ker?' pelbagai soalan yang timbul di benaknya.

Aku terus memandu kereta untuk pulang ke rumah supaya dapat melawat Aleya di hospital keesokkannya.
------------------------------------------------------
Aleya menangis dengan sepenuh hatinya.Dia mencuba untuk menerima hakikat bahawa dia sudah keguguran.Dia terpaksa menipu Asyraf bahawa dia belum sedar lagi.

Flashback
"Doktor,boleh beritahu suami sy yang sy belum sedar?"

"Boleh,tapi kenapa?"

"sy belum bersedia untuk menjelaskannya.Minta dia untuk datang esk"

End Flashback

"Maafkan sy Asy,sy tak dapat bagi lagi apa yang awk nk"
------------------------------------------------------
Keesokkan harinya...

Asyraf sudah berada di hadapan wad isterinya yang terasing daripada pesakit lain.

*bunyi ketukan pintu*

"Masuk"jawab Aleya.

Alangkah terkejutnya Aleya kerana suaminya datang.Dia berhutang pelbagai jawapan kepada lelaki yang kini berada di hadapannya.

"Abang..."ucap Aleya.Air matanya mengalir laju saat matanya bertembung dengan sepasang mata milik suaminya.

"Eya..."Asyraf terus mengelap air mata isterinya.Dirinya terasa sangat sakit melihat keadaan isterinya sekarang.

"Eya minta maaf sebab tak beritahu kat abang...sebab..."

"Sebab apa?"

"Sebab masa Eya drive kereta nak pergi office abang,ada kereta tu langgar kereta Eya....."beritahu Aleya dengan sendu yang masih tersisa.

"Eya...jangan nangis...biarlah apa yang dh jadi...apa yang penting...Eya selamat...anak tu...kita boleh buat lagi kan?"kata Asyraf bersama senyuman nakal.

"Abang!!!...ummm...abang tak marah ker?"

"Abang tak marah...tapi abang bersyukur sebab Aleya selamat dan boleh berada di sisi abang buat selamanya"

"Sampai tu abang syg kat Eya?"

"Ye syg...abangkan syg Eya lebih daripada nyawa abang...bukan abang bagi ayat manis tau...tapi itu janji abang kat Eya"

"Abang...Eya janji akan syg,jaga dan taat kepada abang buat selamanya"

"Janji?"

"Janji!"
------------------------------------------------------
P/S:Please vote....Af akan cuba bagi speed update yer?????

Vote!vote!vote!

🙆🙆🙆

Awak Saya Punyer!Where stories live. Discover now