Kapitel 3 kristoffer pov

8 1 0
                                    

Han tittade ner på henne där hon låg i hans famn hon tittade på honom med sina rödgråtna gröna ögon hennes kolsvarta hår hade nu intorkade blodfläckar men han hade inte vågat tvätta det. Alla tankar snurrade som en virvelvind i hans huvud och det som hon hade berättat gjorde inte saken bättre. Snart hörde han hur hennes andning blev lättare och han märkte att hon somnat. Han flyttade henne försiktigt och la henne på kudden och stoppade om henne. Sen smög han tyst ut ur rummet och stängde tyst dörren. När han kom ut i korridoren gick han snabbt till köket och bad att få tala med en av tjänsteflickorna. En kom genast till honom och frågade om det var något han ville ha, han visade in i ett annat rum och satte sig på en av stolen och visade henne göra det samma. Han andades tungt och började "Patrice skulle du kunna vara vänlig och kolla till Grace hon sover just nu i mitt rum men skulle behöva hjälp med att tvätta sig och få rena kläder" hon tittade förvånat på honom men log och nickade och gick sedan ut ur rummet. Han tänkte över det Grace hade sagt hans moster hade alltid varit sådan och när hans farbror hade gift sig med en mugglarfödd hade hon klippt av banden till honom helt. Det hade han mamma också gjort men bara utåt för han hade träffat honom och hans familj ett flertal gånger. De var riktigt trevliga och ett av barnen var i hans ålder och hade varit i samma elevhem så de hade umgåtts mycket under skolåren. Han kunde inte fatta var hans mosters hat till alla som inte var fullblod låg visst han mormor och morfar hade också varit sådana men de hade inte brutit kontakten med sin son bara för det. Han tänkte också på hur han hade behandlat henne under skoltiden. Han kunde inte säga att han gillade hennes bror men han hade än bra anledning hennes bror hade faktiskt tryckt ner honom under hans första tre år på skolan. Sen hade han slutat och det hade varit den bästa dagen i hans liv.

Att hans sen hade retar henne kanske var fel. Hon hade varit i ett annat elevhem och hade alltid varit duktig i skolan. Han hade förvisso gått ut med topp betyg i nästan allt. Men hon hade haft toppbetyg i allt och hade dessutom fått pris för bäst i hela årskursen när de hade gått ut förra året. Han slets ur tankarna när Patrice kom in med skräck i ögonen och nästan skrek att han skulle följa med henne.

Vad händer här näst?Donde viven las historias. Descúbrelo ahora