Kapitel 2 Grace pov

9 0 0
                                    

Flera timmar senare vaknade hon upp i ett mörkt rum hon skakade i hela kroppen och frös något förfärligt hennes arm hade förband och såret på hennes kind var borta allt som var kvar var ett ärr. När hon slog upp ögonen stod en pojke där med oroliga ögon. Men så fort hon såg vem det var flyttade hon snabbt mot sängens andra kant med skräck i ögonen. Hon frågade honom med skräck i rösten "Vad gör DU här?" han såg på henne och svarade sedan "Det var JAG som räddade DIG om jag inte kom in i rummet just då hade du nog varit död vid det här laget Smith" hur kunde han helt plötsligt vara så snäll mot henne han hade retat alla deras år i skolan. Varför han hade gjort det visste hon inte. Men en sak visste hon, hon hade ändrats extremt mycket under det senaste året utanför skolan. Allt från stil till vanor. Han hade tydligen också ändrats för varför skulle hon annars vara så snäll mot henne. Men hon måste ju säga något om det han precis sagt "Tack Brown, du har visst ändrats mycket det senaste året" Sa hon och log. "Man kan säga det samma om dig Smith. Men varför är du här varför just du?" "För jag håller på en hemlighet DIN moster gärna vill veta. Hon vill veta om var min bror är" han såg oroligt på henne och frågade "Du har inte sagt något va?" Hon skalade bara på huvudet för hon visste inte om rösten skulle hålla. Sen bröt hon i hopp hon klarade det inte längre. Han gick runt sängen och klappade henne tafatt på ryggen. Hon klarade inte mer och kröp i hopp i hans famn tårarna bara sprutade och hon berättade allt hulkande. "Det började med min bror var och hämtade ut pengar på banken, samma dag var din moster där vad som hände sen vet jag inte riktigt men tydligen hamnade de i bråk eller något sådant för sedan dess har min bror hållit sig gömd. Och idag när jag var och skulle köpa en ny finklädnad till en fest jag ska på, träffade jag din moster och resten vet du" varför hade hon berättat det för honom och varför lät hon han trösta henne det visste hon inte men hon kände tillit till honom helt plötsligt.

Vad händer här näst?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang