فى صباح اليوم التالى
عند مرام،مريم فى المستشفى.
صحت مرام وهى تعباانه وباكيه وحاولت ان تنزل الى الاسفل بس عدم اكلها وبكائها الشديد لا تملك القوه على الوقوف لوحدهت صحت مريم من نومها.
مريم..مرام رايحه فين انتى تعبااانه.
مرام بصوت ضعيف..عايزه انزل الى الحديقه اتخنقت من الاوضه
مريم..ماشى تعالى وانت حنزل معاكى
مرام..ماشى
نزلو الى الحديقه وجلسو على المقعد بدات مرام فى البكاء فى صمت وتذكرت ان تشان صفعها.
مريم..مرام انا حسه ان تشانيول مظلوم وانتى ظلمتيه.
مرام:.................. ....
مريم..كان لازم تسمعيه وتشوفى هو عمل كده ليه
مرام بسخريه..هههه افهم افهم ايه ان الشخص الى حبيته من وانا صغيره لعب بيا وكان بيضحك عليا وانا كنت بتمنى اجى كوريا عشان اشوفه لاء يا مريم الرحله خلاص انتهت احنا حنسافر بكره الساعه 4الى مصر انا ححاول انسى تشان وبابا قالى فى اخر مكلمه ان ابن خالتى طلبنى للزواج وانا قولتله حفكر بس شكلى حوافق يا مريم.
مريم..ايييه جواز وخطوبه انتى لسه صغيره.
مرام..حتخطب بعد الامتحانات بتاعت الاعداديه وبعد الثناويه حتجوز
مريم..طب وتشانيول يا مرام شكله مظلوم.
مرام..مظلوم اه طب ممكن يكون مظلوم فى المواعده لاكان قبلها ازاى هاااا.
مريم..اااامممممممم
مرام..يلا نطلع الغرفه عشان اخرج من هنا ونروح الفندق عشان الحق اجهز هدومى يلا .
مريم..ماشى يلا.
لاكن فى صوت اوقفهم وهو سيهون وتشانيول.
سيهون..مرام استنى مش حتمشى ولا حتطخطبى .وقفت مرام ونظرت الى الخلف وعندما شافت تشان تذكرت الصفعه وبدات دموعها فى الانهمار مره اخرى.
تشان..انا مظلوم مظلوم مش حينفع اسيبك لغيرى.
مرام..ههه مظلوم مبقاش يهمنى حاجه اما بقى عن تسبنى لغيرك فانت سبتنى فعلآ ومتنساش يا بارك تشانيول ان انا فتاه مسلمه وانت مسيحى اه وشكرآ جدآ على الصفعه.
تشان..مفيش اى دين ممكن يخلينى اسيبك انا عندى استعداد ادخول الدين الاسلامى عشان خطرك.
مرام..امشى تشانيول مفيش وقت لازم ارجع الفندق عشان حنسافر بكره ولازم اجهز هدومى عطت مرام ظهرها الى تشان وسيهون ومشت ذاهبه الى داخل المستشفى لاكن اوقفها صوت اصتدام احد ايوه انه تشان لقد وقف امام سياره اتيه بسرعه كبيره ثم وقع على الارض والدماء تخرج من جميع انحاء جسمه .جرت مرام الى تشان.
مرام..تشان اصحى انت اكيد بتهزر بس انت عملت فيا كده ليييه ها قول انا بحبك بحبك حتى لو كنت سافرت حفضل احبك رد عليا يلا انا معاك اهووو.
تشان بصوت منخفض..انا بحبك وعمرى ما اتسليت بيكى ولا حتى اعتبرتك عاهره انا بحبك بحبك ثم اغمى على تشانيول.
مرام..تشاااااااانننيييول.
ثم اغمى على مرام بجانب تشانيول حمل سيهون مرام الى المستشفى والدكاتره اخذو تشانيول الى الغرفه العمليات لقد مرت ساعه اثنين ثلاثه وتشانيول فى غرفه العمليات.
ثم فاقت مرام فى غرفتها وبدات فى البكاء.
مريم..مرام اهدى اكيد حيعيش وحيكون بخير متخافيش.
مرام..انا السبب انا السبب مقدرش اعيش من غيره.
مريم..معلش يا مرام خلاص بقا .
خرج تشان من غرفه العمليات نجحت العمليه بس ممكن تشانيول يفضل نايم لمدة يوم او اثنان او ثلاثه عدى اليوم الذى كان يحمل معه كثير من الحزن والبكاء وجاء يوم سفر مريم ومرام حيسفرو فى المساء الساعه 4العصر
ودلوقتى الساعه 9صباحآ
ا
أنت تقرأ
تحقيق الحلم الكورى
Romanceقصه فتاتين من مصر جائت لهم فرصه لتحقيق حلمهم فى السفر الى كوريا ازاى حنشوف فى القصه