part(11)

55 5 2
                                    

اتصل مدير اعمال اكسو وطلب منهم انهم يرجعون الى المسكن وذهب تشانيول الى غرفته وظل يبكى بشده حتى غرق فى النوم.
عند مرام جلست فى المقعد بجانب مريم.
مريم..معلش اكيد حنشوفهم تانى متخافيش
مرام..بابا قالى انو حيخلى الخطوبه بعد الامتحانات الاعداديه .
مريم..ايه ازاى الامتحانات بعد ثلاثه أسابيع وبعدين انتى لسه صغيره اووى.
مرام..مريم انا بحب تشانيول ومقدرش اعيش من غيره خالص ومقدرش اتجوز غيره.
مريم..معلش انشاء الله حنلاقى حل.
المهم وصلت الطائرة الى المطار ثاني يوم الساعه ٩صباحآ وذهبت كل فتاه الى بيتها ورحبو بها اهلها ومن بعد هذا اليوم مرام،مريم من المدرسه الى البيت الى المذاكره الى النوم .مر اسبوع فى الثانى فى الثالث وبدأت الامتحانات الاعداديه نجحت مرام ومريم و دخلو الثانويه العامة بس كل وحده فى قسم غير الثانية لان مرام كانت عايزه تدخول طب ومريم عايزه هندسه المهم تم تحديد الخطبه بتاعت مرام وبعد ثلاثة اياام .
عند اكسو فى كوريا.
ظل تشان من التدريب الى المسكن الى النوم.خلال ثلاثة أسابيع الماضية واصبحت حياته بأسه لايخرج ولا يضحك ايلا قليلآ وبعد ثلاثه ايام سمع سيكون وهو يتكلم فى الهاتف.
سيهون..حببتى وحشتينى عمله اييه.
مريم..الحمدالله تمام وانت عامل ايه وحشتنى جدا.
سيهون..تمام بس تعبان من غيرك خالص.
مريم..معلش اوبا لازم اقفل اصل النهرده خطبت مرام ولازم اجهز.
سيهون..اييه خطبت مرام النهرده ازاى وهى موفقه.
مريم..لاء هى مكانتش عايزه وحاولت قبل كده الانتحار بس انا منعتها .
سمع تشان الحديث اخذ من سيهون الهاتف.
تشان..الو مريم الكلام ده صح الى انا سمعته مرام حتكون لغيرى لاء ده كذب صح.
مريم..لاء صح بس هى بتقولك هى بتحبك وحتفضل تحبك لغايت لما تموت وحتحاول تمنع الجواز حتى لو فضلت انها تموت ولا تتجوز غيرك.
تشان ببكاء..ليه بس بعد ت عنى انا بحبها بحبها اوووى.
مريم..وهى كمان تحبك اوووووى تشان باى.قفلت مريم الهاتف وذهبت وجهزت نفسها
وذهبت الى مكان الخطبه وتمت الخطبه وذهب كل شخص الى بيته ماعدا مرام اصرت على مريم ان تظل معاها حتى وفاقت مريم واتصلت بوالديها واخبرتهم انها حتفضل عند مرام النهرده .وذهبو الفتاتين الى الغرفه.
مرام..انا دلوقتى بقيت لحد تانى غير تشان بس انا وعدته انى مش حتجوز غيره ابدآ حتى لو حموت نفسى.
مريم..مرام اهدى وانشاء الله حبقى اشوف حل.
مرام..حل ايه انتى عرفه ان بابا حدد الفرح بعد ما اخلص الثانويه وادخول كلية الطب .
مريم..فاضل٣سنين و٤شهور اجازه اكيد ممكن يحصل توقف الجوازه .نامو البنتين وعدى شهر اثنان ثلاثة اشهر ،اربع اشهر اجازه و بدأ الدراسه فى الصف الاول الثانوى وكانو الفتيات يذاكرون بجد واجتهاد حتى عدت سنه اولى ثانوى ونجحو الفتيات وطول هذه الفترة كانت مريم تحادث سيهون من الحين الى الاخر وعدو اربع شهور كمان وبدأو فى سنه ثانيه ثانوى وذكرو الفتيات بجد واجتهاد وطول هذه الفترة كان تشان عباره عن جثه بلا روح من التدريب الى المسكن واحيانآ يذهب الملهى الليلى ويرجع وقت متأخر .يذهب الى غرفته ويظل يبكى .حتى عده هذه السنه والاربع شهوراجازه حتى اتت سنه ثلاثة ثانوى الذى سوف تحدد حيات مرام الدراسيه والشخصيه وخلال هذه الفترة فى السنه الاخيره لهم فى المدرسه كانت مريم على تواصل كما كانت مع سيهون وكانت تسمع ان تشان لم يعد كما كان وبدأ يشرب ويرجع المسكن ف. وقت متأخر ويذهب الى النوم ويبدأ فى البكااء .
فكانت مريم لا تريد ان تخبر مرام حتى لا تدهور حالتها وخصوصآ ان هما فى امتحانات آخر سنه ليهم ظلت مرام تدرس هى ومريم وعدت هذه السنه ونجحت مرام ودخلت كلية الطب ومريم كلية الهندسه وهما فى ثانى شهر من شهور الاجازه قبل الكلية وتم تحديد فرح مرام فى شهر الرابع يعنى كمان شهرين وهما لم يجدو اى حل يقفو به هذا الزواج الذى سوف يدمر حياة شخصين مر شهر فى فى الثانى وجاء يوم فرح مرام الذى هى بدأت تكرهه وكانت مرام خلال الشهرين ألى فاتو لا تأكل ولا تشرب ولا تخرج من غرفتهاحتى جاء يوم الزفاف .
فى غرفة مرام دخلت مريم وشافت مرام وهى تلبس هذا الفستان الذى كان رائع عليها .
مرام..مريم انا مش حتجوز غير تشان يا امتن انا حموت نفسى .
مريم ..طب بصى انا فكرت فى فكره بس وافقى .
مرام..ايه قولى .
مريم..هاتى جواز سفرك وحنهرب وحنسافر الى كوريا ونعيش هناك اخذت الملفات بتاعتنا ولما نسافر حنقدم فى الكليات فى كوريا وحنكمل دراستنا فى كوريا وانا حجذت 2تذكره والطائره بعد نصف ساعه .
مرام..بجد بجد طب يلا بسرعه ف. باب خلفى فى غرفتى يلا بسرعه .
هربو بسرعه الفتاتين من الفرح وذهبو الى المطار وركبو الطائره وفى طريقهم الى كوريا .
اتصلت مريم ب سيهون.
سيهون..الو حببتى.
مريم..ليك عندى خبر جميل جدآ.
سيهون..ايه قولى .
مريم..انا ومرام هربنا من فرحها وحنوصل الى كوريا غدآ
سيهون..بجد بجد ده احسن خبر سمعته فى حياتى انا وتشانيول حنستناكو فى المطار.
مريم..ماشى اوبا حنوصل غدآ الساعه 6الصبح باى
سيهون ..باااى
فى المسكن
سيهون بصوت عالى يا جماعه فى خبر جميل الكل ينزل بسرعه .نزلو الجميع .
تشين..ايه قول
شيومين..عارف لو كان خبر ميستحقش.
كاى ..فى ايه قول بسرعه.
سيهون..مرام ومريم حيوصلو بكره كوريا سمع تشان الخبر واتصدم
تشان..بجد ازاى مش كان النهرده فرحها.😿😿
سيهون..بصراحه مرام هربت من الفرح هى ومريم
تشان بدأ يضحك ويرقص ويغنى وبعد هذا اليوم الذى كان بنسبه لاكسو اجمل يوم ذهب كل شخص منهم الى النوم.
فى صباح اليوم التالى عند اكسو الساعه6الصبح استيقظو وذهب تشان وسيهون الى المطار ..عند مريم و مرام
صحت مريم على صوت مضيفت الطياران
مريم..ماشى حاضر انا حصحيها.
مريم..مرام مرااام اصحى يلا وصلنا.
مرام..ايه اه بجد واخيرآ .
صحت مرام ثم نزلو من الطائره وذهبو الى خارج المطار
مريم بصوت عالى..هاااااااى.
مرام ..فى ايه
مريم..تشان وسيهون يا بنتى اهم.
جرو البنتين الى سياره اكسو وجلست مرام فى الخلف مع تشان ومريم فى الامام بجانب سيهون.
سيهون ..حببتى وحشتينى اووى.
مريم..وانت كمان اوبا وحشتنى اوى
تشان..بدأ فى البكاء وهو ينظر الى مرام
ذهبت له مرام ووضعت ايديها على وجهه وبدأت تمسح دموعه وبدأت تبكى هى ايضآ وضع تشان يديه على وجه مرام وبدأ فى مسح دموعها
مرام ببكاء..بحبك بحبك بحبك.
تشان..بحبك وبعشقق اووى.
سيهون..احم احم احنا هنا.
تشان..اخرس احسنلك
بدأت مرام فى الضحك وسيهون ومريم وذهبو الى المسكن ودخلو اتو اليهم باقى الفرقه دخلت مرام هى ومريم وجلسو على الاريكه بشكل مائل
شيومين..مرام هربتى ازاى انتى ومريم.
مرام..بصراحه فكره الهرب دى فكرة مريم مش انا
كاى..بجد امال انتى كنتى حتعملى ايه لو مكنتيش هربتى
مرام..بصراحه كنت حنتحر.
تشان،لوهان،كريس..😵😵😵اييه؟؟
مرام..ايوه انا وعدت نفسى وتشان انى مش حتجوز غيره او احب غيره ولو مكنتش هربت كنت افضل الموت ولا انى اتجوز واحد غير تشان.
تشان..بحبك وبعشقق
مرام..وانا كمان.
مريم.
احم احم المهم احنا حنعيش فين
مرام..اه صح حنعيش فين.
سيهون،تشان،باقى الاعضاء ..معانا هنا.
مريم،مرام..لاء مستحيل
تشان،سيهون ..ايه
مرام ،مريم..لاء لاء يعنى لاء
كاى..ليييه.
مرام..مش حينفع نعيش معاكو افرض ان حد من السيسانغ شافونا انتو من حتعرفو تكملو واسم اكسو حينزل وكمان اكيد انا ومريم حنموت.
تشان..لاء متخافيش النهرده وبس اقعدو وبكره انا وسيهون وتشين وكاى حنبحث على شقه بجانب منزلنا تقيمو فيها.
مرام..ماشى ولازم نبدأ فى عمل.
مريم..اه الجمعه بعد بكره ولازم تلاقى بيت وعمل بسرعه

🎉 لقد انتهيت من قراءة تحقيق الحلم الكورى 🎉
تحقيق الحلم الكورى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن