[7] We'll see

441 11 0
                                    


"Para pelajar jeongwoon highschool sekalian, pada tahun ini saya dan juga pihak guru sekalian sudah membuat keputusan untuk memberi impak kelainan sedikit seperti tidak seperti sebelum-sebelum ini, dan kepada para-para pemenang awards talents sekolah tadi kami semua sudah pun bersepakat untuk memberikan sebuah villa tinggal selama 2 minggu disitu sempena penggal cuti sebulan ini, dan untuk buat ketahuan semua villa itu adalah asing bagi lelaki dan juga perempuan, dan nanti kami akan direct kan alamat itu didalam chat sekolah, dan begitu juga dengan aset-aset yang penting lain kami akan khabarkan secara detail didalam group assap itu nanti, sekian terima kasih"

Ucap taklimat tuk pengetua sekolah itu, dan dengan itu serta merta dewan ini yang sedang khusyuk mendengar dari tadi jadi bising tetiba dengan sorakan dan juga tepukan gemuruh meraka nya itu membuatkan keadaan jadi riuh sekali.

Dan aku pula gembira lah juga sebab dapat tinggal sekali dengan eunsoo, tapi nak kata akan awkward tu sudah semestinyalah kan, dahla aku tak berapa nak kenal sangat dengan semua tu__

But wait__??!

Its mean aku sevilla dengan kang dhaewi tu sekali la?? Whut de___

"Seul okey tak ni? Kenapa nampak macam tak sihat je ni__"

"Tak, mana ada seul okey jela, kenapa soo tanya macam tu? Nampak macam ada yang tak kena ke dengan muka seul sekarang ni? " soal aku acah-acah terkejut sekaligus memotong percakapanya itu.

Dan dia mengeluh perlahan seketika.

"Ouh iya ka, takde lah soo cuma risau je kalau kut-kut seul sakit ke apa, lagipun apa yang soo perasan dari tadi lagi seul asyik diam je dah kenapa? Kalau ada masaalah share la dengan soo, tak payah la berahsia-rahsia lagi, soo dengar je semuanya"

Katanya dengan tenang sekali, dan lagatnya persis seorang kakak pun ada, dan sungguh kerana itulah aku menyayanginya lebih dari diri aku sendiri, kerana aku juga tahu aku memang perlukan seorang kakak seperti dia.haha alang-alang aku ni memang anak tunggal kan, jadi apa salahnya kan? Lol

Dan setelah sekian lama aku berfikiran akhirnya aku memandangnya juga dengan senyuman yang dibuat-buat kerana bahawasanya aku tak nak dia tahu yang aku sedang rasa sedikit gelabah sekarang ini.

Dan semuanya disebabkan oleh dia.

Ya dhaewi yang aku maksudkan sekarang ni. Psh.

"Em takdela seul okey je ni. malah suka lagi tu, haha nanti kita dapat sebilik kan, manalah nak tahu kan? "

Kata aku dengan fake laugh yang entah jadi ataupun tidak, yang pasti aku nak lepas dari solan cepumasnya ini.

"Ouh okeyh, baguslah kalau macam tu, then janji dengan soo lepas ni kalau ada apa-apa yang mengganggu pemikiran seul ke apa, cerita je tau, soo tak kisah" katanya disertai dengan senyuman manis nya itu.

Dan fuh! Aku terlepas akhirnya.

Dan diwaktu itu mula lah miss jaeha naik keatas pentas untuk menyampaikan sebuah pengumuman dan for menutup majlis maybe(?) haha lupa pulak, majlis mana ada habis lagi, so that's whyla semua orang masih berkumpul dalam majlis dewan ni lagi, kalau tidak dah lama dah diorang semua lesap dari tadi, dengan bunyi kecohnya memang aku tak boleh la nak describe kan macam mana haha lol.

"Okeyh kepada pelajar joongwoon highschool semua, disebabkan malam ini malam terakhir kita, saya ingin seseorang pelajar dari kelab piano memainkan sebuah lagu untuk kita bagi mengakhiri majlis yang bermakna ini, dan sekian terima kasih, kang dhaewi dijemput naik keatas pentas!"

suddenly loves GxG [ Complete ]Where stories live. Discover now