Nama aku Karina Lee. Aku ade seorang adik lelaki namanya Haechan Lee. Knl? Tk knl? Haa meh aku kongsi gmbr.
Hensem an 😊 mcm kuda belang. Dia ni acah famous kt sek sbb mentang mentang suara sdp tapi aku rase suara dia mcm harimau kumbang adelah hekhek
Kk skrg ni aku tgh berdiri dpn bilik disiplin. Bkn sbb aku ade masalah disiplin ye tapi sbb aku tunggu member aku anta buku kt cikgu.
Maklum cikgu aku guru disiplin yg acah sporting. Aku tk nk msk sbb karang tk psl psl aku difitnah kata aku buat salah. Cehh aku bdk baik lagikan jiwa yg suci ok. Puihhh
Setelah 3 thn menunggu barulah kwn aku kuar. "Woi perempuan, anta buku ke buat buku?" Tanya aku. "Anta bukulah bangang alahai lmbt sikit dh kata buat buku" katanya.
Aku buat muka mcm Haechan tadi. Kitaorang jln ke kls. "Weh, dgr cite junior thn ni perangai mintak kaki sikit" kata kwn aku yg diberi nama oleh ibu bapanya ialah Jennie.
Lawo tk lawo aku tk tahu. "Asl mintak kaki?" Tanya aku. "Dorang ni jenis suka kacau org" aku meng'oh'kan aje. Sebijik cam adik aku. Kekadang rase mcm nk kurung dia dlm almari pon ade.
"Weh, lagi 2 minit nk rehat siot. Ponteng ahh, 2 minit jer" ajak aku. "Kau on, aku on" Jennie bls dan aku mengangguk. Dh separuh jln, kitaorang patah balik menuju ke kantin.
Ok sejujurnya aku ade gak byk buat slh kt sek tapi masa kan emas so gunakanlah masa 2 minit ini untuk rehat awal. Haaa amacam?
Baru je nk smpi kt kantin, loceng dh berbunyi. Nmpk, tk de guna pon klu blk kls tadi...
Aku dan Jennie pergi beli ayam goreng. Kitaorang ratah ayam jer. Yeoja nk diet lah katakan.
Lps beli ayam, kitaorang berjalan ke pondok dkt ngan kantin. Kitaorang duduk dgn cara bdk perempuan zaman skrg duduk. Bkn bersila weh tapi duduk mcm kak long kwsn. Acah je mampu.
Tgh sdp sdp mkn tetiba ade pengawas tegur. "Hey, tk leh mkn kt sini. Pergi kantin" arah dia. Aku dan Jennie buat donno jer. Sbb ape? Sbb dia junior. Tgk warna nametag pon dh tahu.
Senior warna kuning, junior warna ungu. Ok kt sini junior rehat sekali ngan senior. Tk tahu knp mungkin nk bg chan kt senior buli junior?
"Senior, tolong rehat kt kantin" arah lagi sorang. Bdk pengawas ni ade 4 org. "Sape kau nk halang kitaorang?" Tanya Jennie.
"Kitaorang junior tapi kitorang kene jlnkn tugas sbgi seorang pengawas" katanya. Aku tgk nametag dorang. 'Lee Jeno, Zhong Chenle, Park Jisung & Huang Renjun'
"Weh junior, korang pi main jauh jauh." Arah aku. "Maaf tapi selagi senior tk pergi dari sini, kitaorang tk leh pergi dari sini" kata si Jeno dgn senyuman.
Aku dan Jennie mengeluh. Adoii penat siot melayan junior. "Senior, tolong pergi dari sini" Jisung bersuara. "Cehh berlagak jadi pengawas. Chau ahh Karina" aku mengangguk.
Kitaorang bgn dan lalu di tepi junior tu. Sempat lagi aku langgar bahu sorang. Ape namanya? Huang Renjun? Haa tu lah nama dia.
Aku dan Jennie pusing blkg dan buang plastik ayam tu dgn tepi. Nk mskkn dlm tong sampah? Jgn harap.
Junior tu pandang je kitaorang. Nmpk sgt riak muka dorang tk puas hati. Haa tulah kacau aku lagi. Tapi sorang je yg masih tersenyum manis dgn aku. Dia org yg aku langgar tadi.
Aku pandang je dia. Jennie menarik tgn aku kuat. "Woi sabarlah" kata aku. "Sabar kepala otak kau. Duk usha dorang buat pe?"
Aku buat donno jer. Mls nk dgr dia bebel. Nanti berdarah telinga aku. Haih bdk, asllah kau blh tersenyum lagi sedangkan aku dh langgar kau pe semua. Tk pe, aku akan uji kau. 😎
Nk tgk kau blh tahan tk perangai aku. Hehehe game on. Biar aku jujur je ye, aku suka buli junior. Tu mmg hobi aku. Jennie pon sama tapi dia lain sikit.
Dia mintak cp pastu dia buat bdk tu suka dia and then dia tinggal. Aku kekadang jer buat cam tu. Bkn laki je ye blh main perempuan mcm main Barbie doll. Perempuan pon blh main laki mcm main Ken doll.
"See you later boy"
•To be continued•
YOU ARE READING
JUNIOR | Renjun Nct
Fanfiction[ completed ] ❝ Saranghae noona! ❞ Start: 1/09/2018 End: 9/09/2018 ✴: 100% my idea ☣: Don't copy!