"cptlah!" Jerit aku dari luar rumah. "Kejapp!" Dgr adik aku jerit dari dlm. Skrg ni aku tgh tunggu princess ni siap. "Cptlah woi! Kau buat ape agi dlm tu?!" Aku tgk jam.
Awal agi tapi nk menunggu dia ni mls tahu tk. Dulu blh je aku pi sek alone tapi lps aku kene tngkp ponteng sek, my permaisuri suruh Haechan jln ngan aku.
Kantoi prnh ponteng sek sblm ni… 🤐
"Woiii cptlah!" Jerit aku lagi. "Sabarlah bangang! Aku nk pakai kasut pon tk aman" Haechan tgh pakai kasut kt dpn pintu
"Kimak kau ahh! Dh lah lmbt. Menyusahkn jer" aku merengus geram. "Diam ah kau pompuan!"
"Haechan!! Karina!! Cpt pergi sek sblm senduk ni hinggap atas kepala memasing!!" Abishlah my mummy dh kuar suara. Kitaorang pndng sesama sendiri. "Lariii!!" Kitaorang jerit and lari sesama.
Smpi je kt sek, aku dan haechan dh tercungap cungap. "Kau…lah…ni…klu…tk…mama…tk…jerit tahu…tk" kata Haechan. Masih carik nafas. "Diam ah" aku berjln msk ke kawasan sek.
"Karinaa!!!!" Jennie yg entah mana dtg tiba tiba lari and peluk aku smpi aku jatuh. "Kau pahal?!" Kata aku. "Sajeee" jwbnya selamba. Jennie bgn and tolong aku bgn.
Aku tepuk baju aku sbb ade pasir. Haishh dia ni kan hbs baju aku. "Jom ah pi kls" ajak aku. Kitaorang jln sesama.
"Weh, esok mlm ada majlis kt sek so kene pakai lawa lawa and kene carik partner" kata jennie. Aku angkat kening sblh. "Sbb nilah kau tetiba peluk aku an?" Jennie angguk laju.
Aku menggulingkn bijik mata. Dh agak. Bdk ni mmg pantang ade majlis mesti happy. Dia jelah aku tk. Biasanya aku tk dtg time tu sbb mls. So aku tk yakin esok aku dtg ke tk.
"Kau partner ngan sape?" Jennie tersenyum lebar. "Aku dgn Taeyong" Aku buat muka terkejut
"Euwww, asl ngan mamat tu?!" Mamat jugak kau pilih mcm tk de jantan lain. "Asl? Dia nk ngan aku so aku agree."
"Asl kau agree pandaiiii?" Aku tonyoh kepala Jennie. "Auch sakitlahh! Sbb aku ni ramai org nk so sape 1st aku terima"
Nk termuntah aku dgr. Aku rase biawak dlm tandas sek ni pon tk mau ngan dia.
"Acah lebih siakkk" eh, sape lak tu? Aku and jennie pndng bdk tu.
"Oi, kau nk ape hah?" Jennie cekak pinggang. "Sape nk kt dia. Org gile jer aku rase" kata Haechan
Aku buat thumbs up kt adik aku. "Akhirnya ade gak org sekepala ngan aku" aku and haechan hi-5. Jennie jeling aku.
"Sape partner Jennie noona?" Tanya Jeno. "Lee Taeyong" semua mengangguk. Ok actually semua geng haechan ade kt sini termasuk renjun si cute tu.
"Taeyong hyunglah org gile tu eh?" Tanya Chenle. "Taeyong hyung gile ke? Setahu aku dia byuntae bkn gile" kata Jaemin.
"Kau diam" Mark pulak bersuara. "Noona, kitaorang nk join korang" Jisung mencelah. "Ok, jom!" Jennie tarik tgn jisung. Woi your serai tgh tgk kau ngan jantan lain.
Semua ikut dia kecuali aku and renjun. Baru aku nk jln, renjun dh pgng tgn aku. "Knp renjun?" Tanya aku. "Siapa partner noona?" Tanyanya.
Renjun dari tadi tundukkn kepala. "Tk de sape" dia mengangkat kepala. "Sudi tk klu noona jadi partner Renjun?"
•To be continued•
Thank you kpd yg selalu comment. Terhibur bile baca comments tu ❤️ Thanks 🦋
YOU ARE READING
JUNIOR | Renjun Nct
Fanfiction[ completed ] ❝ Saranghae noona! ❞ Start: 1/09/2018 End: 9/09/2018 ✴: 100% my idea ☣: Don't copy!