Kap. 1

32 1 0
                                    

Stockholm 14/9-2009 labb-3.09 regeringen

Omklädningsrummet är ruttet,men jag måste sätta på labbrocken som luktar starkt av rengöringsmedel.

Svetten har redan börjat komma,tänk

Om experimentet går fel,dom förra

Resultaten var ju faktiskt lite sisådär.

Men Wallman ville det här mer än någon annan.Och ingen kan säga emot ,han är ju bossen.

-''KARL BJÖRKMAN''

Skit också,jag glömde tiden!

Det är Wallman,man hör det på hans grova och mörka röst.

Precis innan jag går in i kontrollrummet ser jag Doglas,Wallmans son som står i det ena hörnet i slutet av korridoren.

-''borde du inte vara hemma nu"

Han kollar upp från sitt Nintendo och kollar rakt in i mina ögon med sina klargröna ögon och svarar med låg röst.

-"pappa sa att jag skulle följa med honom"

-"jaha,du kan gå in i sällskapsrummet om du vill"

-"Nej"

-"Det finns varm choklad där,och en tv

Om du ville kolla på tv"

-''Nej"

Nu såg det faktiskt ut som han skulle börja gråta,varför det?

Det har väll något med puberteten att

göra.

-''okej då,men kom ihåg att inte gå in i

Kontrollrummet''

-''okej"

-''Karl!!''

Det är Johan,

-''jag,kommer!"

-''ALL PERSONAL INTA POSITIONERNA,KARL OCH JOHAN STARTAR MOTORERNA OM 2 MIN"

Sittandes på min plats startar jag och Johan motorerna.

-"jag sätter in blomman nu"

Johan med sitt röda hår tar sitt krokiga finger och trycker på U3-knappen.Plötsligt kommer en lila orkidé ut ur en lucka och in i det cylinder-formade rummet.

-''Alltså, det är en ganska coolt det här ändå,förvandla en orkidé till en övernaturlig varelse med hjälp av laser blandat med 22.3 aloe vera,eller hur?"

-''Johan,vi har inte tid med sånt nu, ta in strålarna nu.''

Han trycker snabbt på U2',U4',U56-knapparna.

Efter det så kommer det in 3 st. strål''-gevär.3 strålar riktas mot blomman.

-"Jag börjar nedräkningen nu"

Jag säger det sista med stammig röst.

-''Jaha,sätt igång då"

-''Steget mot framtiden"

-''10...9..8 ..Gud alla kollar ju.Alla hade kommit in i kontrollrummet och kollar med stora ögon på blomman.

7...6..5....4..3.......2......1"

Jag sätter mitt finger på den röda knappen.Sedan hände allt så fort,först en explosion,sedan alldeles tyst.Sen såg jag det,som en lila ödla,fast den var som en blandning av en drake och en ödla. Rubinröda ögon,väldigt vackra. Sedan svart,folk började skrika men efter 5 sekunder tändes det igen.

Den är borta.

Helt borta.

Borta.

Någon hade tagit den.

Alla stod som förstummande men några få viskningar hördes.

Efter några minuter sa Johan

-''Wallman v..ad sk..a vi göra n..u?"

-''Vi ska fånga tjuven,vi ska ta tillbaks

Vårt jobb och vi ska DÖDA tjuven som tog vårt JOBB.Vi ska aldrig ge upp,jag ska leta tills den dag jag läggs i graven''

Sedan Stormade han ut,och det var det sista man såg av Wallman.

SammanlänkadTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon