Ik slenter maar een beetje rond want, er is niks maar dan ook echt helemaal niks te doen. Ik ga wel naar Saar mijn beste vriendin, nou ja eigenlijk heet ze Sara maar meestal noem ik haar Saar. Ik loop in de richting van hun hut. Ik hoor het zand onder mijn schoenen het klinkt best grappig, bij elke stap klinkt het weer anders. 'Hoi Layla ik was net naar je opzoek',zegt Sara vrolijk. Ik schrik op uit mijn gedachte. ' Niet schrikken hoor', Sara kijkt mij plagend aan. 'Hoi, ik was net op weg naar jou Saar', komt er nog net normaal uit, voor ik in lachen uitbarst.' Wat heb jij?' Sara kijkt me vreemd aan. ' Kijk achter je', zegt Layla lachend. Olaf Sara's broer staat er hele gekke bekken te trekken. 'Olaf geme', verder komt Sara niet, want ik schreeuw er door heen:' Heey wat is dat daar in de verte?' Sara geeft een gil, ik zie dat haar vader haar vast pakt en mee sleurt. Ook alle andere van de stam rennen weg. Ik voel een ruk aan me shirt en iets trekt mij mee. Ik probeer om te kijken en zie mijn vader, maar mijn aandacht is snel weg als ik gegil en schoten van pistolen hoor. Ik durf niet te kijken, ik knijp mijn ogen zo dicht mogelijk. Ik heb zo veel vragen, alleen is er niemand waar ik het aan kan vragen. Alle vragen spoken door mijn hoofd. Wat raar hier komt namelijk niemand behalve onze stam? Wat of wie kan het zijn? Ik heb er echt geen goed gevoel over, kippenvel loopt over mijn armen en een rilling over mijn rug. Ik spits mijn oren, maar ik hoor niks behalve auto's of tenminste iets dat er op lijkt. Zou het de oorlog zijn? Ruikt oorlog naar uitlaat van auto's en rubber? Wat houd oorlog eigenlijk precies in? Ik heb het nooit meegemaakt toch of wel? Is het eng of gevaarlijk? Maar als het echt militairen zijn, waarom zouden ze hier heen komen? Er is hier toch niks interessants? AUW!!! Het word nog zwarter voor m'n ogen, ook al had ik mijn ogen al dicht gedaan omdat ik het niet wou zien, het lijk of het nog zwarter is geworden. Al het geluid sterft weg. Gaan ze weg? of gaan wij weg? of licht het aan mij? ik snap er niks van.
JE LEEST
De brandende zon
AdventureIk ben Layla, 12 jaar oud. Ik heb 1 broertje Roan, 1 zus Alona en nog 2 broers Mike en Tim ( 2ling ) mijn moeder heet Maria maar ik noem haar gewoon mam en mijn vader ik weet niet hoe hij heet ik noem hem gewoon pap. Ik woon op een droge vlakte in A...