سونا

1K 73 3
                                    

#عصابة_الماكنى_لاين
( البارت 6:سونا)
#مينا_تحكى

بعد المدرسة روحنا كلنا كل واحد كأنه مش شايف التانى
مينا "بما اننا عرفين بعض خلينا نمشى سوا بدل مكل واحد بيمثل بكره النفاق دا 😒"
كمال "معاها حق "
حسام "تصدق صح "
صلاح "😒انا مش عيز امشى معاهم لو ليا حق اتكلم كنت كسرت رقبتهم علشان اللى خلوكى فيه"
مينا "هم معملوش حاجة "
صلاح "وكسرت نفسك وتعبك امبارح ولا نسيتى "
السبب مش جيمين ولا دخولى فصل الشباب السبب انى انى افتكرت المشاهد اللى كنت بحاول بجهد انساها لكن جيمين مالهوش ذنب
مينا *ببرود*"انا الغلطانة خليكوا زى الهبل انا همد"
..."هتوقعى يا هبلة "
مينا"مفيش اهبل غيرك"
صلاح "ازيك يا حسن؟"
حسن "الحمدلله 😮اى دا انت يا صلاح ما شاء الله فعلا طولت جامد وشنبك بان ايواه كدا بقيت رجل"
شنب انا لازم اتعالج انا لسة شايفة انه اقصر منى ووشه صغير مفيش شنب ولا نيلة
جيمين شاف حسن من هنا وركبه الف عفريت ومشى وهو مضايق و وراه الشلة بتعته وانا كمان مشيت انا لسة بمثل انى زعلانه من حسن
بعد ربع ساعة من دخولى البيت شرف سي حسن
خالتى "ريا انا سمعت انك رفضتى تبديل اسمك "
حسن "ماما سيبى ريا فى حالها مش بالعفية هترجع يعنى سبيها على راحتها"
جوز خالتى "بس اسكت انت ثم احنا مش بنجبرها احنا بس بنقول تعمل اللى هى عيزاه ومتفكرش اننا هنزعل او ان مامتها هتكون مش مرتاحة احنا عرفين انتى بتح.."
مينا*ببرود وغضب*"انا زهقت انا لو لعبة هتحترمونى اكثر من كدا *بتعيط*ديما روحى هنا تعالى هنا بلدك دى اسمك ماما مبقتش دى ماما دى وبابا انسيه خلاص بقى عندك بابا عندك اخوات معندكيش لا عندك اخ ممكن ترحمونى انا تعبت انا مش قدرة استحمل انا من بكره هبات فى شقة سونا وياريت تحاولوا تفكروا فيا كأنسانة شويا وحياتى اظن انى المفروض يبقى عندى رأي فيها انا مش ل ع ب ة "
دخلت قضتى وقعدت اعيط لحد ما وقفنى صوت تلفونى مش شايفة مين بيتصل من كتر العياط
مينا "مين معايا ؟"
سونا"مالك بتعيطى لى؟"
مينا "انا زهقت وتعبت نفسي اعرف انا مين دلوقتى انا مينا ولا ريا روبنس ولا ريا سامح "
سونا "انتى رجعتى تفكرى فى الموضوع دا مش الدكتورة قالت تبطلى تفكير وإلا حالتك تتدهور تانى"
مينا*بعياط* "جيمين يا سونا جيمين جيمين رجع ومش لوحده دا كمان تشانيول هنا
*حكت لها اللى حصل فى المدرسة*
انا مش عرفة اعمل إى موجوعه موجوعه اوى نفسي اترمى فى حضن جيمين واعيط اقوله على كل حاجه كل حاجه هو مش عرفها بس خايفة خايفة من ام جيمين وجدتى وخايفة على حسن واللى ممكن يحصله ومش عرفة اعمل اى؟انجدينى يا سونا انا محتاجة ليكى اوى "
سونا "مينا انا حسا بيكى انا كمان زيك بحلم باليوم اللى ممكن اشوف اخويا فيه بس انا عرفة انه لو قدامى هتظاهر انى معرفوش وهو مستحيل يعرفنى بس اهدى ونامى وممكن تروحى شقتى تقعدى فيها شويا يمكن ترتاحى "
مينا"انا انا فعلا فكرت فى كدا هروح بكرا "
سونا*بهدوء* "دلوقتى نامى "
مينا"حاضر هحاول😭"
#فى_بيت_bts
جيمين "جاهزين لبكرا "
جين" متقلقش"
تاى"احنا معاك"
كوك "هيونغ مأكد انها هتعيط من الصدمة بكرا"
شوقا "بالتوفيق اتمنى لك حظ سعيد "
دخل الكل علشان يناموا
إلا واحد المعروف عنه النوم النوم بعد عن عينه فى الليله دى وجات بدالها دموع حاول يمسكها لكن لما بقى لوحده انفجرت
شوقا*ماسك صورة بنت صغيرة*"يمكن صدفة او لعبة من القدر علشان يوجعنى اكثر ما انا موجوع انكم اتولدتى فى نفس اليوم معاها وحشتينى اوى يا سونا يا ترى شكلك عامل ازاى دلوقتى "

..يتبع

عصابة الماكنى لاين ( مكتملة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن