#عصابة_الماكنى_لاين
البارت 9 و الاخير
*المحادثات كلها بالكورى *
مينا "مش عارفه اجبهالك ازاى بس لا انت ولا هما سبب موت امى "
جيمين/ جى هيون 😮😐
تشانيول *بحزن*"اظن دا مش وقت تحكى فيه حاجه زى دى "
جيمين/مينا"انت عارف !!!!"
جيمين "مش انتى اللى قلتي له"
مينا"لا ابدا يكون تاى؟!!!"
تشانيول "لا عرفت من ام سونا جارة مامتك القديمة "
مينا 😢"ماشى كويس علشان لو مقدرتش اكمل انت كمل لانى معرفش اذا هكون قوية لدرجة "
تشانيول "متقلقيش انا معاكى "
مينا "امى بعد ولادتى اكتشفت ان كان عندها ورم حميدى فى الرحم واثناء ولادتى دخل فى مرحلته الاولى فى انه يكون خبيث ولانه كان استهلك كثير من قوتها طبعا مع الالم الولادة فخالتى هى اللى ارضعتنى وبعدها امى بدأت فى العلاج فى السر علشان متقلقش عليها وبعد سنتين امى اتشفت تماما بس بعد الشفاء بسنتين واثناء الفحص الدورى الاشعة اظهرت ان الورم السرطانى رجع كانت منتشر جامد بس ممكن السيطرة عليه هى مكانتش تعرفى انى سمعتها وهى بتكلم الدكتور ولما سألت استاذتى فى الحضانة عرفت يعنى اى ورم سرطانى وان ماما ممكن تموت خلتنى اروح معاك علشان مشفهاش وهى بتتألم من العلاج الكيميائي بعد اربع سنين كلمت خالتوا وعرفت منها ان ماما خلاص بتموت اطول وقت ليها هو سنة وانها هتيجى تأخدنى اعيش معاها 6شهور علشان افضل فكراها لكن حصل اللى متوقعتش امى لما جات شافت ام جيمين وهى بتضربنى وجدتى قالتها كلام مستحيل تستحمله قبل ما انت تيجى شفت ماما بتحقن نفسها بحاجة اظن مش متأكدة انها مخدر علشان تسكين الالم وتحت تأثير المخدر طلبت الطلاق و اتصلت بالمحامى علشان تغير اسم وجنسيتى وحاولت اقوام علشان متعبهاش بس لما فاقت اتصدمت من اللى عملته بس قررت تكمل فى اللى هتعمله والباقى انتوا عرفين كانت بتموت بالبطئ قدام عينى كنت بنام وانا مسكاها خايفة الموت يخدها منى وفى مرة لما رجعت من المدرسة دخلت علشان اطمن عليها لقيتها قعدة على سفرة الاكل وحطة راسها عليها افتكرت انها نامت وهى مستنيانى لان مدرستى ليلية ولكن لما حاولت اصحيها وقعت على الارض خسمها كان تلج وبشرتها زرقة 💧😢لا يمكن انسي المنظر دا طول عمرى 😭"
تشانيول "متزعليش اكيد هى دلوقتى مش موجوعة وفرحانة انك رجعتى لنا "
مينا هزت راسها بمعنى "ايوا"
تشانيول "هنبدأ النهاردة بالليل الخطة جهزين "
جيمين "نونا هتيجى بعد شويا "
*جرس الشقة*
جيمين*فتح الباب*"شكرا على مجيئك نونا مارى"
مارى"العفو جيمينااه المهم اين الممثلة ؟"
جيمين"هذه هى الممثلة اريدها ان تبدوا حقيقة"
مينا"اعتنى بى راجاءا حياتى بين ايدك "
مارى"اوووه لطيفة بحب الناس اللى باخدوا شغلهم مسألة حياة او موت متقلقيش انا هنا كل حاجه تمام "
جيمين "نونا مش هوصيكى عليها"
مارى"بالمناسبة بالامانه هى مين دى؟😉"
جيمين*بيتوتر كأنه انكشف*"دى حبيبة تاى "
مارى*بحماس*"اوه بجد تاى ذوقه حلو جدا محظوظ بالجميلة دى انا ماري ممكن تقوليلى اونى وانتى؟"
مينا*بتوتر*"ريا ريا روبنس اونى "
خرج الكل من اوضة ومارى بدأت تحط المكياج لمينا
تشانيول😑"انت اهبل ولا حاجة؟"
جيمين "لى؟"
تشانيول😒"حبيبة تاى دا اللى قدرت عليه وبسلمتك انا وانت وابوك بنعمل اى فى بيت حبيبة تاى 😕انت اكيد جتلك العدوة من تاى "
جيمين 😏"محلولا مسبقا يا اخويا نونا مارى عرفة انها هتيجى لبيت زيها زى اخت ليا وهى كمان تعرف عائلتى بس حاليا هى حبيبة تاى "
تشانيول 😑"كان لازم تعرفها طموحك العظيم بانك عيزها تبقى حبيبة تاى "
جى هيون "تبقى حبيبة تاى؟"
تشانيول "اصل يا بابا تاى و جونغكوك الاثنين بيحبوا مينا "
جى هيون "اى دا ازاى؟؟"
جيمين "هى دى فيها ازاى" 😑
تشانيول "الاهم دلوقتى الخطة "
جيمين "ماشى ماشى فهمت"
مينا *من وراهم*"احم احم انا خلصت"
جيمين *وقع من الخوف*"يا اما هى دى نفس اللى كانت جوا "
مارى"مش قلتلك هخليها مرعبة احلى حتى من الزومبى الى فى run bangtan "
جيمين"معاكى حق "
تشانيول"فعلا فى اوضة ظلمة مع ضوء خفيف هتسبب لاى حد سكتة قلبية "
جى هيون"بس فى حاجة منسيا "
مارى"اى؟؟"
جى هيون"المفروض انها ماتت فى حادثة عربية على الاقل رسمة جرح فى دماغها ولو تمثيل ان فى نقط لسة بتنزل هتبقى مخيفة ومنطقية فى نفس الوقت "
مارى "حضرتك معاك حق ماشى هعملها الجرح هنا فوق الحاجب "
دخلت مارى ومينا علشان يكملوا المكياج
جى هيون"ام جيمين صحيح بتخاف من الارواح بس مش عبيطة فى روح مقتولة من غير ولا جرح"
أنت تقرأ
عصابة الماكنى لاين ( مكتملة)
Short Storyاهلا انا ريا سامح *شخص خلفها ينظر بغضب* أ..أ..أنا ريا روبنس *عيونه تلمع بغضب* اووووفف حسنا اسم بارك مينا مرتاح الان (جيمين)"عاقلة "? ( تاى)"لطيفة"?( كوك)" مختلفة "? حياة بسيطة كانت كل امنيتى لكن مستحيل مع وجود عصابة الماكنى لاين نوع الرواية" عائلة...