huh? Hij stond de hele tijd hier wat ik niet doorhad” shit…
Hij pakte m’n kin vast en keek me diep aan. “dus je doet dit niet omdat je het lekker vind en geld wilt verdienen?”
zonder antwoord te geven keek ik weg naar de grond.
Nog 1x pakte hij m’n kin vast en keek me diep in de ogen aan..
“Wat is je naam schoonheid?” Soumaya” zei ik zacht..
Hij nam naast me plaats en pakte beide m’n handen vast. Nog nooit is dit eerder gebeurd bij zo een nacht. meestal verricht ik mijn werk, krijg ik mijn loon en ga ik terug naar huis met de taxi..
Gaat deze avond goed aflopen ? of slecht…
…
Hij keek me diep aan, z’n gezicht kwam steeds dichterbij waar ik bang van werd.. rustig schoof ik beetje naar achteren.
“Rustig maar Soumaya, ik ga je niks aandoen, ik wil je alleen helpen”. Die woorden drongen niet tot me door, Wil hij me echt helpen?”.
Me ogen prikte, angst kwam naar boven.. Ik vervloekte mezelf bij de eerste traan die naar beneden gleed. gauw veegde hij de traan weg en keek me bezorgd aan.
“wil je het vertellen? of…” mijn antwoord was duidelijk nee. “Luister Soumaya, ik zal je baas opbellen en zeggen dat je deze avond hier overnacht.” verbaasd keek ik ‘m aan en slikte.. “hhoe bbedoel je?” zei ik trillend.
“Nee nee soumaya, ik hoef geen avontuur zoals je denkt,Mijn naam is Amine” Ik werd rood en begreep het. wat zou deze man dan van plan zijn geweest.? ik werd uit mijn gedachten gehaald door Amine, “Je mag hier slapen, ik ga op het bankje daar slapen”. en wees naar het bankje bij het balkonnetje naast het bed.
ik knikte maar bedacht me geen kleren bij te hebben. “maak je geen zorgen, de werkster komt je wat kleren en eten brengen” het is alsof hij mijn gedachten kon lezen… ik knikte dankbaar. algauw kwam er een lief vrouwtje die aanklopte en wat kleren gaf, ook had ze een mooi plateau met allemaal eten en niet te vergeten drinken. beschamend sjouwde ik alles mee naar binnen en gooide de deur dicht met mijn hak.
Voor me stond amine die het dienblad overnam “ga een warm bad nemen, verzorgingsproducten staan in de badkamer”.
Gauw sjouwde ik de kleren mee die ik kreeg en liep het bad in. de warme stralen stroomde over mijn lichaam heen, nog nooit had ik dit meegemaakt..
na 1u was ik klaar en kleedde me om, me krullen verzorgde ik en deed er beetje arganolie in. Ik trok de deur open en botste tegen iets, het was Amine. “ssorry ik zag je niet staan” stotterde ik, hij bewonderde me van top tot teen. beschamend keek ik naar de grond en liep snel door.
zo awkward om in 1 kamer te slapen..
ik begon heerlijk aan het eten en vergat dat iemand lachend naar me staarde “kan je het zien?” riep ik lachend. “eindelijk zeg je iets” riep hij met een lach.
“Amine.. waarom wil je me helpen? “
Amine keek naar de grond en staarde wat naar buiten. “Doet er niet aan toe wat de reden is Soumaya, ik ga je helpen!” zei hij dit keer een beetje boos.. maar toch geloofde ik het niet.. ik kreeg een flashback van Aymen die me een paar dagen heeft verlaten voor een andere.. tranen stroomde over m’n wangen, ik had geen controle meer over mezelf,mijn hart begon harder te kloppen en het zweet voelde ik dalen..
…
“Soumaya? Soumaya? ik heb je al 5x geroepen..” Geschrokken zag ik een bezorgde Amine voor me staan. Gauw herstelde ik mezelf en veegde m’n tranen weg. “er is niks Amine, m’n gedachten waren even ver” loog ik. “hmm, ga maar slapen Soumaya, je ziet er vermoeid uit” hij trok het deken over me heen en liep richting de bank waar hij ook al gauw in slaap viel…
…
Ik opende mijn ogen en zag dat Amine nog sliep, rustig sloop ik naar de badkamer om m’n gezicht te wassen. Er lag een briefje op de wastafel en een tas ernaast.
“Hier wat kleren en schoenen als je wakker word, er zit een toilettasje bij met alle spullen die je nodig hebt. aX “
er verscheen een glimlach op mijn gezicht na jaren. Snel reinigde ik mijn gezicht, trok de kleding aan en liet m’n krullen los, ik deed slechts wat mascara, concealer en lipgloss.
ik deed de deur open richting het kamer en botste tegen iets aan, alweer Amine.
“zo vroeg wakker?” zei hij met een slaaphoofd en ging met z’n handen door z’n haar. “slaapkop dat je bent” riep ik zacht en wou naar het bed lopen om alles op te ruimen totdat iets me naar achter terug trok.
“je hoeft niet op te ruimen Soumaya, ga alvast naar het restaurant, ik ga me snel omkleden en kom ook.. ik moet wat met je bespreken”. zei hij met een strenge blik.
gauw trok ik de schoenen aan en vertrok naar de lift.
“ughh al die grote gangen jeetje” mompelde ik. onderweg ging er een hotelkamer open en tot mijn grote schrik stond Aymane daar? de deur stond nog open en daaruit kwam een meisje ?.. het was loubna.. Mijn ogen vulden zich op met tranen..
“waarom heb je me achtergelaten aymane waarom..” snikte ik.
gauw veegde ik m’n tranen en keerde om naar de lift. snel stapte ik in en drukte op het knopje. aangekomen bij het restaurant werd ik snel aangesproken door een medewerker. excuseer me mevrouw, bent u de dame die met meneer Amine hier is?” ik knikte en hij wees naar een prachtig tafeltje dat leuk was gevuld met allerlei lekkernijen. “Die tafel is voor jullie”. ik knikte dankbaar en nam plaats.
al gauw kwam ook Amine, hij had een polo aan en een spijkerbroek met daaronder z’n loubous. tijdens het ontbijten voelde ik me ongemakkelijk aangezien ik net Aymane zag. even later hoorde ik een bekende stem. het waren Aymane en Loubna…
Loubna merkte me op en kwam mijn richting op. “Soso mevrouwtje Soumaya heeft weer een bed avontuurtje gehad voor een paar centjes” zei ze en maakte een geld gebaar.
Ik vervloekte mezelf bij de eerste tranen, Amine die van mij naar Loubna keek met veel vragen.
Hij stond op en liep op Loubna af.. “Loubna, kan je opdonderen? en laat Soumaya met rust! er is geen grotere hoer dan jij” riep hij boos, blijkbaar kende ze elkaar? huh..
ze lachte vies en pakte zijn kin vast, “ahaha schatje toch, mijn lieve snoezige ex, wie zei ooit dat ik serieus met je was? just for the money my darling, Mijn hart lag altijd al bij Aymane” en ze keek Aymane met een liefdevolle blik aan.
Ze richtte zich weer op mij en keek me strak aan. “En jij mevrouw Soumaya, blijf uit de buurt van Aymane JA!...
Hoe zou het aflopen denken jullie ?.