Sorry...

19 1 0
                                    

"Hyun hyung. Guan minta maaf. Guan lupa nak buka kotak punca tu,"Guan Lin berdiri di sebelah Minhyun sambil tunduk memandang lantai. "Takpe. Lagipun benda dah jadi. Takyahlah ungkit,"tiba2...

Buurrppp...

"Sial siapa kentut ni!,"Jihoon menutup hidung. Daniel mengetuk kepala Jihoon. "Bunyi perut sendiri pun tak kenal,"Jihoon menggosok-gosok kepalanya yang sakit sambil buat muka merajuk. "Hwan nak pergi beli makanan ni! Hyun hyung nak apa? Hwan belikan!,"Jae Hwan memandang Minhyun. "Kitorang?,"tanya Seongwoo. Jae Hwan berfikir sebentar. "Tak sakit kan badan tu? Pergilah beli sendiri,"kata Jae Hwan. "Hwan...,"Jae Hwan menggaru-garu kepalanya sambil tersengih. Dia menghulurkan tangannya. "Asal?,"tanya Woojin. "Duitlah! Aku boleh belikan tapi pakai duit korang sendiri,"mereka membuat muka menyampah sambil menghulurkan duit masing2. "Hyung tak kisah janji boleh makan,"balas Minhyun. Jae Hwan keluar dari bilik itu. "Happy betul Hwan tu,"kata Jisung. "Member paling rapatlah katakan,"Sungwoon menyiku Minhyun. "Hari ni tanggal berapa?,"tanya Guan Lin. "19 September. Asal?,"tanya Jinyoung. "Takdelah,"balas Guan Lin.

3 hari kemudian,

"Mana Hwan?,"tanya Minhyun sambil melihat kerusi di sebelahnya yang biasa diduduki rakan baiknya itu. "Entah. Hwi bangun je ada sarapan atas meja,"balas Hwi yang duduk di hadapan Minhyun. "Korang! Mana berus habuk ni!,"kesemua sepuluh ahli Wanna-One memandang Jae Hwan yang berdiri di tangga bersama kain buruk ditangan, memakai apron dan rambutnya selaputi habuk. "Kau biar betul Hwan?,"tanya Daniel. "Asal? Hwan nak bersihkan rumah je,"balas Jae Hwan.

Petang yang indah selepas pagi yang indah, kelihatan Minhyun baring di atas sofa sambil menonton 'Confidential Assigment'. "Hwan! Ambilkan kain jemuran! Hujan!,"jerit Minhyun apabila terdengar bunyi hujan menghempas bumbung dorm mereka. "Apa Hyun hyung?!," Minhyun menoleh ke belakang. Kelihatan Jae Hwan mendukung satu bakul penuh dengan pakaian. Rambutnya terlihat sedikit basah. "Ingatkan takde orang ambil kain jemuran tu,"Jae Hwan tersengih.

Eomma! - Yoon JisungWhere stories live. Discover now