BAB 2

29 3 1
                                    

SinB menggeliat diatas katil sambil tersenyum. Perasaannya benar-benar bahagia. Hari ini dia mahu menghabiskan masa bersama jejaka pujaannya. Sudah lama hatinya tertawan kpd jejaka kacak itu. Dia segera bangun dgn penuh semangat. Terus mandi dan membersihkan diri , biar tubuhnya wangi tika menghadap wajah jejaka pujaannya. Agenda pertama ialah mahu menikmati sarapan bersama , kemudian bersiar-siar di tepi pantai sambil berpegangan tangan.

" Ah! Pasti seronok....." SinB berbisik sendiri sambil tersenyum lebar. Langkahnya segera dihalakan ke pintu bilik Jungkook. Diketuk beberapa kali , namun tidak berjawab.

" Jungkook.... Jungkook , bangun!" segera tangannya memulas tombol pintu bilik Jungkook.

" kosong?" Ternganga mulutnya tatkala melihat bilik yg tiada penghuni itu. Beg Jungkook juga tiada. SinB mengetap bibir. Melayang terus ideanya utk terus berada di sisi lelaki itu hari ini sedangkan saat itu amat dinanti-nantinya. Lagipun , bukan senang menunggu peluang seperti itu. Dia juga tahu bukan dia seorang yg mahu mengambil peluang ini , tetapi ramai lagi. Berderet. Bukan dia tidak kenal siapa Jungkook yg sememangnya digilai oleh ramai gadis.





***





" Maaf , cik. Encik Jungkook dh check-out awal2 pagi tadi dan dia dh settlekn bayaran utk chalet itu." Begitulah jawapan gadis yg berada di kaunter ketika SinB bertanya.

" Thanks" ucap SinB sambil mengukir senyum tawar. Perasannya benar-benar kecewa. Telefon bimbitnya segera diambil drpd beg tangannya.

" Hello... Jungkook , you kat mn ni?"  tanya SinB setelah panggilannya dijawab.

" I dh nk sampai Seoul ni..." balas Jungkook. Senada.

" kenapa tak bgi tau I? I ingt kita  boleh habiskan masa bersama hari ni..." rengek SinB yg benar2 kecewa. Habis rosak segala rancangan yg disusunnya.

" Sorry , I ada hal. SinB , ada panggilan masuk. Lain kali kita borak lagi." Jungkook segera mematikan talian. Dia mendengus perlahan. Sangkanya dia dpt merehatkan fikiran , tetapi kedatangan SinB benar2 membuatkan dia jadi rimas dan lemas.

Jungkook terus memandu memasuki kawasan bandar raya Seoul. Seketika , wajah SinB terbayang dimatanya , dan bibirnya terus mengukir senyum. Dia tahu sngt perangai gadis itu. Pasti ada agenda tertentu yg sdg dirancang oleh gadis itu , sbb itu dia beredar awal2 walaupun rasa amat terkilan kerana percutiannya telah terganggu.

Actually , I love u !Where stories live. Discover now