BAB 3

32 4 0
                                    

Jungkook mengetuk pintu. Senyap. Dia mengetuk lagi.           " Yerin , boleh along masuk?"

Apabila tidak mendengar apa2 arahan dari dlm , Jungkook membuka pintu perlahan-lahan. Dia tersenyum melihat bilik tidur Yerin , kemas dan tersusun. Menarik. Sesuai dgn gaya hidup seorang gadis. Dia sedia maklum , sejak dahulu lagi Yerin amat menggemari warna merah jambu. Patung Pink Panther menghiasi katil mewah itu.

Jungkook sudah berura-ura utk meninggalkan bilik itu namun , bunyi deruan di bilik mandi membuatkan Jungkook tidak jadi melangkah. Rasanya sudah lama dia tidak berjumpa dgn adik kesayangannya itu.

"Hmmm... pasti dia terkejut," bisik Jungkook sendirian sambil tersenyum. Dia lantas merebahkan badan diatas katil utk menunggu Yerin keluar. Sebuah majalah remaja dicapai dan dibelek-belek tanpa membacanya. Bunyi nyanyian halus dri dlm bilik mandi membuatkan senyuman Jungkook kian melebar. Jungkook menutup majalah yg baru dibeleknya. Langkahnya dihala ke tingkap bilik , melihat suasana luar seketika.

Apabila mendengar pintu bilik mandi dibuka , Jungkook berpaling semula. Matanya terus menghala pd satu susuk tubuh yg hanya dilitupi tuala separas peha. Tubuh putih yg selaruh terdedah itu membuatkan Jungkook terpempam dan kaku. Dia menelan liur.

" Sss... siapa awak?"

Suara gementar gadis yg baru keluar drpd bilik mandi itu membuatkan Jungkook tersedar drpd khayalannya. Bulat mata gadis itu memandang wajah Jungkook yg ternyata turut terkejut melihat situasi itu.

" Err..." Jungkook tiba2 menjadi gelabah. Begitu juga gadis itu. Dalam keadaan panik , gadis itu segera mencapai bantal , segera ditutup dadanya yg terdedah.

" Apa awak buat kat sini?" sergah gadis itu , kalut. Wajahnya sudah berona merah menahan malu. Tanpa menunggu jawapan Jungkook , dia terus berlalu ke bilik mandi meninggalkan Jungkook termanggu sendirian.

Sesaat kemudian , bibir Jungkook mengukir senyuman.







***







Jungkook berbual di anjung seri , tempat yg menjadi kebiasaan keluarga Tuan Youngshil dan Puan Jiseung  berkumpul. Anjung seri dihiasi pokok2 bunga hasil kerja tangan Puan Jiseung yg menjadi penyeri banglo mewah milik keluarga Tuan Youngshil.

" Jungkook masuk kerja esok   kn?" Tuan Youngshil bersuara sambil memandang wajah Jungkook yg seperti sdg termenung jauh.

Sebenarnya , Jungkook masih mengingati kejadian sebentar tadi. Hatinya tertanya-tanya siapakah gadis yg dilihat berada didlm bilik adiknya tadi. Cantik. Dia membuat penilaian dlm diam.

" Jungkook , apa yg sdg Jungkook fikirkan?"

Pertanyaan Tuan Youngshil membuatkan Jungkook tersentak. Terpinga-pinga dia menatap wajah papanya yg berkerut kehairanan. " Tak ada apa2... papa tanya apa tadi?"

Tuan Youngshil tersenyum. Faham sngt dgn karenah anak sulungnya , pasti memikirkan perempuan

"Appa tanya, jungkook masuk kerja kan , esok?" ulang Tuan Youngshilsambil memandang wajah Jungkook yang ternyata sudah kemerah-merahan.

"Ya," balas Jungkook dan segera mengambil majalah yang berada di atas meja. Sengajan mahu menutup rasa malu. Dia tahu , pasti Appa sedang membuat penilaian tentangnya.

"Hai, oppa!" seorang gadis tiba-tiba munculmenyapa Jungkook. Dia segera duduk  di sebelah Jungkook.

Jungkook mengukir senyuman sambil menyambut huluran tangan gadis itu. Tangan Jungkook diciumnya mesra.

"Oppa cari Yerin kat bilik tadi, tapi Yerin tak ada. Ke mana?" tanya Jungkook memandang wajah adiknya.

"Yerin kat dapur, tolong Eomma dan bibik," beritahu Yerin.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 06, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Actually , I love u !Where stories live. Discover now